• jagärglad

Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!

Profilbilder där men ser hela bebisen :) 

Jag är ingen expert men tycker sånt är kul :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:07
    Kan även gissa på skallen på bebisen, då vill jag ha en bra profilbild på huvudet bara :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:11
    Har du pott-bilder gissar jag gärna med! Men då vill jag ha dom efter vecka 14 plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-17 20:54
    Skriv gärna vilken vecka exakt du är i på kortet, iaf om det är taget i tidig graviditet. Efter vecka 15 är det inte så noga.

Jag kan läsa av skallen i vilken vecka som helst, så det går bra att posta äldre bebisar också :) Och så bra bilder som möjligt på skallen i profil helst :)

Ibland vill jag dubbelkolla så kan ändra mig, så kolla gärna en extra gång om jag skrivit två ggr till dig!

Och en sista grej, har du bilder från vul eller ul i vecka 6-10 kan jag försöka göra en könsbestämmelse, teorin ska vara 97% men jag är inte så duktig på den och har just börjat läsa om den. Men jag gissar gärna!

• Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!
  • sticksNstones
    jagärglad skrev 2013-03-02 09:40:59 följande:
    Jag tror faktiskt att alla förstår att det är gissningar, då både du och jag påpekat det några gånger, samt att det står i rubriken. 

Och är det inte så att skallens form inte är fullt utvecklad tills man når puberteten plus minus några år, men en del är utvecklat men många av dom "stora" karaktärsdragen finns inte där ännu, som är mer tillförlitliga. Det är vad jag har hittat i vetenskapliga artiklar och inte på "mammaforum". Och även vuxna skallar är svårt att garantera, utan det finns ju alltid en viss felmarginal. Hade gärna länkat källor på det jag läst men har aldrig tänkt på att spara. 

Och nej såklart det inte går att se skillnad på en baby, är inte ens säkert på att man ser skillnad på en man och en kvinna i vuxen ålder med samma förutsättningar så som skäggväxt osv.
    Anvandarna pa FL, sarskilt de proppfyllda med hormoner slutar aldrig att forvana mig. Titta i dom andra "gissa kon"-tradarna sa ser du precis hur illa det ligger till :)
  • Lotten93
    jagärglad skrev 2013-03-02 08:02:50 följande:
    Jag vet inte om jag gör något fel, men det fungerar inte, händer nada.. :(
    Okej, men tack ändå :) Tror tjej jag med, men vi får veta i April vad det blir :) 
  • monnys
    jagärglad skrev 2013-03-01 08:39:11 följande:
    Ja du, tror den är ganska missvisande, men säger kille :) Grattis så mycket!
    Vad är det som är missvisande? Är det bilden på könet eller bilden på huvudet?
  • jagärglad
    monnys skrev 2013-03-02 15:26:08 följande:
    Vad är det som är missvisande? Är det bilden på könet eller bilden på huvudet?
    Ser inget kön, men jag är lite kluven om jag tycker det ser ut som en pojke eller flicka i huvudet :)
  • monnys
    jagärglad skrev 2013-03-03 09:59:14 följande:
    Ser inget kön, men jag är lite kluven om jag tycker det ser ut som en pojke eller flicka i huvudet :)
    Ok,tack!
  • Mollytjejen

Vad tycker du om våran lilla plutt?? KUB bild, vecka 13+0.. (Det står 12+5 på bilden, men efter att hon har mätt allting, så ändrade hon det till 13+0)..

Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!