• jagärglad

Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!

Profilbilder där men ser hela bebisen :) 

Jag är ingen expert men tycker sånt är kul :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:07
    Kan även gissa på skallen på bebisen, då vill jag ha en bra profilbild på huvudet bara :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:11
    Har du pott-bilder gissar jag gärna med! Men då vill jag ha dom efter vecka 14 plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-17 20:54
    Skriv gärna vilken vecka exakt du är i på kortet, iaf om det är taget i tidig graviditet. Efter vecka 15 är det inte så noga.

Jag kan läsa av skallen i vilken vecka som helst, så det går bra att posta äldre bebisar också :) Och så bra bilder som möjligt på skallen i profil helst :)

Ibland vill jag dubbelkolla så kan ändra mig, så kolla gärna en extra gång om jag skrivit två ggr till dig!

Och en sista grej, har du bilder från vul eller ul i vecka 6-10 kan jag försöka göra en könsbestämmelse, teorin ska vara 97% men jag är inte så duktig på den och har just börjat läsa om den. Men jag gissar gärna!

• Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!
  • nena76
    jagärglad skrev 2013-02-17 20:43:10 följande:
    Vilken vecka exakt? :) Svarar när jag vet det!

v.12+5
    Alexandra-94, Anton-99, Nellie-06, Ella- 08
  • Aleex8586

Tack för svaret :) ja söt är den och längtar så till maj när den ska titta ut :) ser man "nubben" på mina bilder? Vet inte riktigt vad man ska titta :/ Men som sagt, det är väldigt kul att spekulera och väldigt roligt att du vill försöka :) Men du skulle altså fortfarande gissa på kille?

jagärglad skrev 2013-02-17 20:41:43 följande:
    Skulle säga han utifrån skallteorin på sista bilden som är mer rättvis än den första :) Bm och läkare säger för det mesta han, så tror inte dom har försagt sig :) Grattis till den söta!
  • sticksNstones
    jagärglad skrev 2013-02-17 22:47:32 följande:
    Jag gissar tjej eftersom jag inte kan se något som liknar snopp eller pung på denna bild. Skallen däremot liknar vid första anblick här en killskalle, men ser även att bebisen rör på sig när kortet tas så tror att man misstar sig, och att egentligen pannan är mer framhävande, så ja gissar tjej! Grattis och återkom gärna :)
    Hur ser du att fostret rort pa sig denna bilden?
  • sticksNstones
    jagärglad skrev 2013-02-17 22:47:32 följande:
    Jag gissar tjej eftersom jag inte kan se något som liknar snopp eller pung på denna bild. Skallen däremot liknar vid första anblick här en killskalle, men ser även att bebisen rör på sig när kortet tas så tror att man misstar sig, och att egentligen pannan är mer framhävande, så ja gissar tjej! Grattis och återkom gärna :)
    Orsaken till att du inte ser penis+ pung pa denna bild ar helt enkelt for att fostret ar vridet pa bilden. Konsdelarna ar inte med pa bild. Ungefar som att ta en bild pa ena handen och saga att det ar en flicka for att man inte ser pungen. Hur ser du att fostret "ror pa sig"? Det funkar inte sa med ultraljud, det ar baserat pa ljudvagor som beroende pa yta dom traffar antingen reflekteras direkt tillbaka eller via en annan yta. Det ar valdigt tydligt nar rorelse syns pa UL bild. Den oskarpan finns inte pa nagon av dom bilderna du sager ar otydliga pga bebisen rorelse.

• Madde87
    sticksNstones skrev 2013-02-18 12:07:30 följande:
    Orsaken till att du inte ser penis+ pung pa denna bild ar helt enkelt for att fostret ar vridet pa bilden. Konsdelarna ar inte med pa bild. Ungefar som att ta en bild pa ena handen och saga att det ar en flicka for att man inte ser pungen. Hur ser du att fostret "ror pa sig"? Det funkar inte sa med ultraljud, det ar baserat pa ljudvagor som beroende pa yta dom traffar antingen reflekteras direkt tillbaka eller via en annan yta. Det ar valdigt tydligt nar rorelse syns pa UL bild. Den oskarpan finns inte pa nagon av dom bilderna du sager ar otydliga pga bebisen rorelse.

Jobbar du med Ultraljud? eller är bara duktig på att tyda ultraljudsbilder?
Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!