• jagärglad

Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!

Profilbilder där men ser hela bebisen :) 

Jag är ingen expert men tycker sånt är kul :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:07
    Kan även gissa på skallen på bebisen, då vill jag ha en bra profilbild på huvudet bara :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 22:11
    Har du pott-bilder gissar jag gärna med! Men då vill jag ha dom efter vecka 14 plus!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-17 20:54
    Skriv gärna vilken vecka exakt du är i på kortet, iaf om det är taget i tidig graviditet. Efter vecka 15 är det inte så noga.

Jag kan läsa av skallen i vilken vecka som helst, så det går bra att posta äldre bebisar också :) Och så bra bilder som möjligt på skallen i profil helst :)

Ibland vill jag dubbelkolla så kan ändra mig, så kolla gärna en extra gång om jag skrivit två ggr till dig!

Och en sista grej, har du bilder från vul eller ul i vecka 6-10 kan jag försöka göra en könsbestämmelse, teorin ska vara 97% men jag är inte så duktig på den och har just börjat läsa om den. Men jag gissar gärna!

• Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!
  • sticksNstones
    Madde87 skrev 2013-02-18 13:39:55 följande:
    Jobbar du med Ultraljud? eller är bara duktig på att tyda ultraljudsbilder?
    Jobbar med det.
  • sticksNstones
    jagärglad skrev 2013-02-18 14:13:04 följande:
    Nej jag ser att inget kön är på bilden, men jag tager vad jag haver och gissar flicka då ändå :) 

Och nej jag är inte alls säker på att bebisen rör på sig, men det är min egen gissning :) Och av det jag läst på andra sidor. Och med egen erfarenhet så brukar bebisar inte ligga stilla många sekunder i magen ;) Är som sagt ingen expert eller jobbar med sånt. Tror heller inte att folk blir sur om jag gissar fel. Är som jag skrev i ts:en bara för kul Solig
    Tror inte heller folk blir sura, det ar bara gissningar och gravida kvinnor tenderar bli helt tossiga pa allt som har deras bebis att gora. Men du far nog vara tydligare ibland med att du gissar varfor saker och ting ser ut pa ett visst satt, inte att du vet att det ar sa.

:)
  • Madde87
    sticksNstones skrev 2013-02-19 09:15:04 följande:
    Jobbar med det.
    Kan du se då vad det är för kön på alla dessa ultraljudsbilder som ligger uppe?
  • sticksNstones
    Madde87 skrev 2013-02-19 10:31:27 följande:
    Kan du se då vad det är för kön på alla dessa ultraljudsbilder som ligger uppe?
    Nej. Tror inte konet ar med pa bild pa nagot av dom (har inte nargranskat alla). Sa det ar verkligen 50/50 gissningar.
  • Madde87
    sticksNstones skrev 2013-02-19 10:41:39 följande:
    Nej. Tror inte konet ar med pa bild pa nagot av dom (har inte nargranskat alla). Sa det ar verkligen 50/50 gissningar.
    Stämmer det, att om man ser på en flicka på ultraljud så ser man tre streck? Kan man endast se dessa streck underifrån eller går det från sidan också? 

• xxMollyxx
    Menar du att inte "nubben" är med på någon av alla dessa bilder,(de du kollat) eller tror du inte att den teorin är gångbar utan att det krävs en senare bild på själva könet underifrån?

Tack Jagärglad för din gissning!  Om ca 15 v får vi veta jag är bara lite otålig, men ville ändå inte kolla kön på rul för vi vill ha överraskningen kvar. Mysigt med lite spekulationer dock!
  • Nattafnatta

Har du hört talans om den här skall-teorin? Glad Jag har tidigare läst om den på ett par utländska sidor, men förstår mig inte riktigt på den.. Vissa menar att man kan se det på pannans form, andra på hela skallens form, om den är rund eller mer oval.
  • jagärglad

StickN: får man en bra bild i vecka 12-14 så kan man med ganska stor procent se könet, tycker det är rätt stor skillnad mellan dom olika könen just då, om man får en bra bild vill säga. Jag kan lägga in en typisk flicka och en typisk pojke om du vill se. Däremot dessa bilder som alla har skickat kan man inte se någon tydlig skillnad då dom som gör ul här i Sverige ej är ute efter att få med könet på bild, som i tex USA där det mer är av en affärsidé. Men på dom bilder jag har fått se här, nej ingen tydlig skillnad men jag tager vad jag haver och gissar mer för skojskull!

Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!