• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur sitter ditt barn född 2008 i bilen?
  • Dolphingirl

Sonen är så lång så det fanns ingen möjlighet att ha honom bakåtvänd längre. Vi bytte i somras när han fyllde fyra och det var bra pris på den stolen vi ville ha.

Gabriel 080804 + BF April 2013
  • erika85

Han sitter framåtvänd i en brio stol med hög rygg, vet inte vad dom stolarna kallas?

• Sisisisi
    erika85 skrev 2013-02-07 09:00:54 följande:
    Han sitter framåtvänd i en brio stol med hög rygg, vet inte vad dom stolarna kallas?

Det är en bältesstol. 

• cosinus

Min mars-08 åker i en britax kid (bältesstol) han har en i varje bil medan hand äldre syskon har bältesstolar i vår huvudbil men kuddar i andrabilen

• Sisisisi
    lördagsgodis skrev 2013-02-07 09:04:04 följande:
    Sonen är 112 cm men bara man har rätt stol så funkar det.

Min son är 114 cm och har ganska mycket kvar att växa i stolen. Till minst 120 kan han åka bakåt.
  • Cecese

Sonen född oktober -08 sitter självklart bakåtvänd. Han är så liten att ha kommer utan problem att kunna sitta bakåtvänd tills han är 6-7 år.

Dock börjar det bli si och så med åldern på stolen kom jag på nu. Den köptes ny i december 2003 så den är snart 10 år och då bör den bytas ut men jag har inte råd att köpa en ny bakåtvänd stol. Så då är frågan om jag snart måste vända honom trots allt eller låta honom åka i en stol som är mer än 10 år?

• Sisisisi
    Cecese skrev 2013-02-07 11:59:34 följande:
    Sonen född oktober -08 sitter självklart bakåtvänd. Han är så liten att ha kommer utan problem att kunna sitta bakåtvänd tills han är 6-7 år.

Dock börjar det bli si och så med åldern på stolen kom jag på nu. Den köptes ny i december 2003 så den är snart 10 år och då bör den bytas ut men jag har inte råd att köpa en ny bakåtvänd stol. Så då är frågan om jag snart måste vända honom trots allt eller låta honom åka i en stol som är mer än 10 år?

Vad är det för stol? Enligt Britax så håller deras stolar betydligt längre tid än 10 år men att man bör byta för att få en "modernare" stol då utvecklingen hela tiden går framåt.

Det känns ju ändå som att en bakåtvänd stol som ligger på åldersgränsen ändå måste vara säkrare än en framåtvänd stol.
Svar på tråden Hur sitter ditt barn född 2008 i bilen?