• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur sitter ditt barn född 2008 i bilen?
  • Cecese
    Sisisisi skrev 2013-02-07 13:27:59 följande:

Vad är det för stol? Enligt Britax så håller deras stolar betydligt längre tid än 10 år men att man bör byta för att få en "modernare" stol då utvecklingen hela tiden går framåt.

Det känns ju ändå som att en bakåtvänd stol som ligger på åldersgränsen ändå måste vara säkrare än en framåtvänd stol.
    Det är en Akta, tror modellen heter duoflex. Jag vill ju ha honom bakåtvänd än för han är så liten till växten att det känns inte alls bra om jag skulle behöva vända honom. Ska på kontroll nästa vecka men jag gissar att han är 100-105 cm och väger 14-15 kg. Stolen är långt i från urvuxen och han har bältet på steg 2 av 3 än så jag har tänkt att det varit lugnt tills jag kom på det med åldern på stolen. Men plasten åldras ju knappast så extremt just på 10 års dagen så jag behåller stolen ett tag till tills han är iaf 5 år i höst. 
  • Zezzan

S är född i mars -08. Vet inte hur lång han är men har stl 122 i kläder. Han sitter bakåtvänt i en britax HiWay

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • HokusPokus

Född mars-08 sitter bakåtvänt i en Britax Hi Way (eller two way kanske?, den som är störst är det iaf kommer inte ihåg vilken som är vilken men vi har båda sorterna och den andra sitter lillasyster dec-09 i....)

• cosinus
    Cecese skrev 2013-02-07 13:38:21 följande:
    Det är en Akta, tror modellen heter duoflex. Jag vill ju ha honom bakåtvänd än för han är så liten till växten att det känns inte alls bra om jag skulle behöva vända honom. Ska på kontroll nästa vecka men jag gissar att han är 100-105 cm och väger 14-15 kg. Stolen är långt i från urvuxen och han har bältet på steg 2 av 3 än så jag har tänkt att det varit lugnt tills jag kom på det med åldern på stolen. Men plasten åldras ju knappast så extremt just på 10 års dagen så jag behåller stolen ett tag till tills han är iaf 5 år i höst. 
    Nu blev det lite OT för tråden men kul med en till 08 som inte är så värst stor. Känns som alla kompisar är iaf huvudet längre och grannen som är året yngre har växt förbi min son. Han fyller 5 i mars och är 100 cm och 14 kg. Strl 25 i skor vilket med marginal är minst bland storbarnen på dagis.
  • Lena

juli 2008 och frammåtvänd sen ett par månader, då tog lillasyster över hennes bakåtvända stol.

• mikipiki

Min son född i Oktober 08 åker bakvänd. Jag tänker envisas med att ha det så tills det absolut inte går längre :)

• Hallodar

januari-08 som sitter framåtvänt i bältesstol och bilkudde när vi åker i någon annans bil. Men han har nog suttit framåtvänt i kombistol sen han var lite över 4 år också. Benen rymdes inte annars

Svar på tråden Hur sitter ditt barn född 2008 i bilen?