• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur sitter ditt barn född 2008 i bilen?
  • anette 81

4,6år o sitter bakåtvänd i en britax twoway

• Parasit

Född april -08, sitter i framåtvänd bältesstol. 

People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  • Zezzan
    mammma skrev 2013-02-11 20:51:51 följande:
    hur gör ni att era barn trivs bakåtvända så länge?
    Inte gett honom något annat alternativ
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Sisisisi
    mammma skrev 2013-02-11 20:51:51 följande:
    hur gör ni att era barn trivs bakåtvända så länge?

Jag frågar aldrig om det är trångt, de vet att sitta framåt inte är något alternativ. När 4-åringen frågar när han får lika stol som storebror så säger jag att han får det när han börjar i skolan så är det inget mer med det :)

Har inga vinterkläder och skor på i bilen så det blir inte särskilt trångt heller.
  • Sisisisi
    slangbella skrev 2013-02-11 21:19:01 följande:
    Född okt 2008 och sitter framåtvänd i en kombistol (britax multitech).

En riktig bältesstol är ett bättre val då MT är väldigt tung och bara godkänd till 25 kg.

Fast bäst vore ju att vända tillbaka stolen :)
  • slangbella
    Sisisisi skrev 2013-02-11 21:22:59 följande:

En riktig bältesstol är ett bättre val då MT är väldigt tung och bara godkänd till 25 kg.
    Fast bäst vore ju att vända tillbaka stolen :)

Jaså du säger det.

• HokusPokus

Mammma,
    Vi har inte heller gett något alternativ, däremot blir det ju lite enklare pga att vår 08 är äldsta barnet och inte har äldre syskon som sitter framåtvända. När hon förvånat sagt att dagiskompisar sitter som mamma och pappa i bilen har jag mest sagt "ja de gör så men vi gör så här" Jag tror dock inte det kommer bli lika lätt med lillasyster (född 09) när vi måste vända 08an men samtidigt så tänker jag att om vi t ex jämför det med att använda bilbälte eller nåt annat som vi kompromisslöst är stenhårda på så tror jag barnen snabbt känner att det är menlöst att tjata/bråka.

Svar på tråden Hur sitter ditt barn född 2008 i bilen?