Någon mer som velat amma till varje pris?
Hej! Min bebis är nu 4 månader. Jag ammade fullt i 3 månader. Det har varit mycket jobb med att få igång amningen från början med mycket gråt och skrik på kvällarna. Jag tänkte att det var magont men nu vet jag att min bebis varit hungrig. Eller det är vad jag tror nu. Efter 3 månader tog vi beslutet att ge flaskan sista målet före läggdags. Jag tänkte att jag skulle få sova mer, och tja något mer fick jag sova men inte mycket. Hela tiden har jag väl tänkt att ersättnigngen förstör för amningen för de brukar ju vara så har jag hört. Nu har jag väldigt lite mjölk på kvällarna. Jag måste amma en gång i timmen , helst mer fast då finns det inget alls. Idag var det skrik hela kvällen från 17. Ersättningen brukar vi ge vid 20. Jag gav bröstet flera gånger men nej ingen nöjd bebis.
Jag vill inte hålla på med både ersättning och amning. Ett mål per dygn är ju okej men tillslut kanske mjölken försvinner på eftermiddagen också.
Jag är så ledsen för jag inte kan amma fullt. Detta är mitt andra barn och den stora tar kanske skada över mitt himla humör.
Varför är jag så envis med amningen? Jag har tidigare ringt amningsmottagning osv och de säger bara att jag ska amma så ofta så möjligt men om man ger det flera dagar och det ändå inte blir bättre då? Finns det dem som verkligen inte har mycket mjölk på kvällen?
Finns det någon som känner som jag och som kommit ur detta? Hur ska jag göra tycker ni?