Inlägg från: Killa |Visa alla inlägg
  • Killa

Någon mer som velat amma till varje pris?

Kan tipsa om Hormonnässpray. Bb hade det för några pr sedan, men inte längre, inte dör jag bor. Men jag bad om det och dom hade det på neonatal-avd och sen fick jag på recept. Syntocinon heter det.
    Min andra dotter var hjärtsjuk men skulle opererad som bäbis och jag vägrade sluta amma. Jag är glad över det idag. för jag lyckades till Op var gjord (11 veckor gammal).

Från FASS.se
    Syntocinon innehåller hormonet oxytocin som stimulerar tömning av bröstkörtlarna och livmodersammandragningar. Det används för igångsättning av amning, för att lindra spända bröst och motverka mjölkstockning samt för att förebygga och bota begynnande bröstkörtelinflammation.
    Observera att läkaren kan ha ordinerat läkemedlet för annat användningsområde och/eller med annan dosering än angiven i bipacksedeln. Följ alltid läkarens ordination och anvisningarna på läkemedelsförpackningen.

Vissa dagar hade jag inget. Sen kom det tillbaka. Psykiskt påfrestande? Ja, men fantastiskt när allt väl funkade. Kämpa på om du vill!!

killas.blogg.se

• Killa

Vissa påstår det men mej och vänner har det hjälp, även senare.

Svar på tråden Någon mer som velat amma till varje pris?