Inlägg från: olandssol |Visa alla inlägg
  • olandssol

Någon mer som velat amma till varje pris?

Hej! Min bebis är nu 4 månader. Jag ammade fullt i 3 månader. Det har varit mycket jobb med att få igång amningen från början med mycket gråt och skrik på kvällarna. Jag tänkte att det var magont men nu vet jag att min bebis varit hungrig. Eller det är vad jag tror nu. Efter 3 månader tog vi beslutet att ge flaskan sista målet före läggdags. Jag tänkte att jag skulle få sova mer, och tja något mer fick jag sova men inte mycket. Hela tiden har jag väl tänkt att ersättnigngen förstör för amningen för de brukar ju vara så har jag hört. Nu har jag väldigt lite mjölk på kvällarna. Jag måste amma en gång i timmen , helst mer fast då finns det inget alls. Idag var det skrik hela kvällen från 17. Ersättningen brukar vi ge vid 20. Jag gav bröstet flera gånger men nej ingen nöjd bebis. 

Jag vill inte hålla på med både ersättning och amning. Ett mål per dygn är ju okej men tillslut kanske mjölken försvinner på eftermiddagen också.

Jag är så ledsen för jag inte kan amma fullt. Detta är mitt andra barn och den stora tar kanske skada över mitt himla humör.

Varför är jag så envis med amningen? Jag har tidigare ringt amningsmottagning osv och de säger bara att jag ska amma så ofta så möjligt men om man ger det flera dagar och det ändå inte blir bättre då? Finns det dem som verkligen inte har mycket mjölk på kvällen?

Finns det någon som känner som jag och som kommit ur detta? Hur ska jag göra tycker ni? 

• Svar på tråden Någon mer som velat amma till varje pris?
  • olandssol

Hej okej tack för ditt svar. Hade du gett någon ersättning då? Jag vet att den stört runt amningen nu. 

• olandssol

Tack för era svar. Jag vill fortsätta amma men jag orkar inte kämpa mer. Har kämpat så länge och hårt och känner att det går lite ut över syskonet. 
    Samtidigt är jag sååå ledsen för att jag vill inte sluta. Jag fattar inte varför jag är ledsen.. såg idag hur nöjd bebisen blev då han fick flaskan och det skar i mitt hjärta. Varför känns det så här? Så konstigt?!! Varför vill jag inte hellre ha en nöjd bebis.... 

• olandssol

Hej åh vad ni är snälla tack!!!! Jag ringde BVC nu och ska testa med lite gröt och fylla på med ersättning med. Det trista är att jag vet att ett mål annat trappar bort amningen mer och mer. Ja det är säkert så som ni skriver att min förväntning var att kunna amma fullt ut. Jag äter jättebra annars stupar jag men jag sover uruselt!! Bebis behöver massa närhet! Tack!

• olandssol

Hej Tack! Hur går det för dig "inga bekymmer"? Här har vi börjat ge gröt på kvällen nu så det är lite bättre. På dagen är han nöjd med mitt bröst. 

• olandssol

Nässprayet, måste det bara användas när bebis e nyfödd eller går det senare med?

Svar på tråden Någon mer som velat amma till varje pris?