• Litet My

Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..

Regnig måndag: Surt rödvin? :) Natulcien: Ja den där förbaskade vargen alltså :) Vi är dock lite bakvända då sonen sover med sin gosevarg, vad han däremot sa när han såg AW i Skavlan passar sig nog inte riktigt här, men jag kan säga att det knappast var vargen som verkade skrämmande ;)

• Litet My

Amazonas: Fast det var precis så jag läste om det skrivet av AW herself. Nej jag citerade inte rakt av eftersom jag sitter med mobilen och nätet är trögt, men den som söker han finner. Dessutom är det väl knappast att skydda och ta hand om sitt barn när barnet är hysteriskt och kräks och dunkar huvudet i sängen medan man själv diskar, ramsar eller lyssnar på Mozart?

• Litet My

Amazonas: Du får väl själv leta fram AWs krönikor och se vad du finner? Annars kan du väl förklara vad exakt du tycker är snedvridet med min "tolkning"

• Litet My

Amazonas: Om du tittar på klippet med AW "liten men trygg" så nämner hon precis det jag skriver utom en detalj, hon säger skalet som skydd, inte skölden huruvida det är något att haka upp sig på.

• Litet My

Natulcien: Sant dessutom hade hon ju barn på lekskola skriver hon själv samt att de stora ju tog hand om de små så nog hade hon "egentid" både att skriva böcker, dricka vin, vara uppe hela natten och skaffa 7 äkta män.

• Litet My

Barajag66: I allafall Felicia gick i lekskola från 4 årsåldern enligt en av AW's krönikor, gissar att man inte bara sätter ett barn av nio där :)

• Litet My

Barajag66: Lite komiskt att du ser det så med tanke på anledningen till varför " sanning eller konsekvens" öht skrevs.

• Litet My
    barajag66 skrev 2013-03-27 07:01:50 följande:
    Tror Du att de föräldrar som söker hjälp och råd hos AW inte har provat att ligga nära sitt barn och buffa? (ja inte provat allt förresten) Vad tror Du att det handlar om för typ av föräldrar? 

Jag hoppas och tror faktiskt att AW först ger det enkla rådet att man ska prova att ligga bredvid sitt barn och buffa lätt i rumpan! Eller så kanske hon missar det?! 

Inhopp

Fast ser man på forumet så är det många föräldrar som redan innan bestämt sig för att kura sina barn per automatik.

Sepciellt när de har som sidfot

"mamma till Loke-2004, kurad 11/5-2004, Nea-2005 kurad 12/3-2005, Lisa 2008-SM från start osv 

Där får jag känslan att man haft plan på att metoda redan från början, AW är ju inte bara en sömnmetod utan lite av en filosofi av hur man skall göra i väldigt mycket och som många tycks köpa rakt av, inte bara ang sömn.         
  • Litet My

Natulcien: Låter som en klockren 16-18 åring som beskrivs ;)

• Litet My
    Natulcien skrev 2013-03-28 22:21:27 följande:
    Haha...jaa, kanske är det i den åldern som SHN ska användas egentligen?

Fasktiskt en bra idé, där om något gäller det ju att vara handfast och konsekvent, dessutom är det ju ganska bra om tonåringen lär sig att det inte hjälper att skrika och bråka sig till saker man inte får, såsom vara ute och dricka öl till 5 på morgonen.
Svar på tråden Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..