• Litet My

Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..

Att ADHD bara är ett påhitt från läkare som vill tjäna pengar på medicin och att det handlar om bättre uppfostran, och harn man ett barn med ADHD och läkaren börjar prata om medicinering skall man ta barnet och gå därifrån.

Spädbarn kan lära sig att kräkas för att få uppmärksamhet, vilket inte skall uppmuntras

• Litet My

Orolig2121: Man kan inte uttala sig så som att alla med borderline är si eller så i alla relationer eller situationer, du har träffat En person med Bordeline och läst en massa om jag förstått det hela rätt men vad som står i böckerna eller vad en person gör säger inte om hur alla med Borderline är och har det, det finns stora gråskalor, borderline ÄR brett och framför allt är alla OLIKA. Kommer man ut i verkligheten och träffar olika personer med Borderline skiljer det mycket mellan dem och man blir ganska överraskad, jämfört med det man kan läsa sig till , men det gäller iofs alla diagnoser, det är skillnad på vad man läser och när man träffar kanske 15 personer med tex Borderline.

• Litet My

Har föresten AW eller FF borderline eller är det rena hobbyspekulationer?

• Litet My

Power: Fast enligt AW är det ju 3 som tagit avstånd från henne, hela "kull" nummer 2, däremot verkar ju de sista tre barnen nöjda av vad man ser i media, de första tror jag inte uttalat sig alls.

• Litet My

Skogsvitter: Håller med, alla tre har väl synts i media och på forum försvarandes sin mamma. Tycker också glorifieringen är lite märklig. Även om sista kullen kanske haft det bättre än de tidigare borde det väl finnas iaf ett uns förståelse för syskonen, speciellt som några till av dem inte tycks förneka FFs åsikter och tankar och speciellt som AW ofta pratat om den fina sammanhållningen i syskonskaran. Nåt osar hund här :)

• Litet My

Orolig2121: som sagt, ta gärna och skaffa lite erfarenheter irl också med flera borderlinepersoner. Återigen det skiljer mycket mellan boken och personerna.

• Litet My
    orolig2121 skrev 2013-02-08 02:09:36 följande:
    Ja nu vet jag ju att jag e dålig på att komma ihåg vad som hände i vilken ålder, men säg över ett år, definitivt över två i alla fall. Kanske var tidigare än ett år, jag är osäker.

Då blir det ju lite skillnad, men de barn som kuras hos AW brukar vanligtvis vara under året, och då handlar det inte om "jag-blir så-arg för -jag inte-får som-jag vill-gråt" utan att barnen blir ledsna och hysteriska för att de lämnas ensamna.

Dock rycks AW anhängarna inte se någon skillnad på 3 åringen som skriker för att man inte köper godis i affären jämfört med 5 månaders bebisen som ammats till sömns i famnen men helt sonika skall läggas ensam i sovrummet medan föräldrarna *slamrar i köket".Och kräks bebisen i sängen pga hysteri och skrik så drar en del det såpass långt att man säger att bebisen lärt sig kräkas för att få uppmärksamhet.  
  • Litet My
    orolig2121 skrev 2013-02-08 07:42:41 följande:
    Håller med om att det är två helt olika saker. Det har länge fascinerat mig att en del föräldrar inte kan skilja på de två situationerna.

Borderline kanske?? (sorry, kunde inte låta bli) *klappar på axeln* {#emotions_dlg.flower}Skål
  • Litet My
    MalinEddie skrev 2013-02-12 08:34:02 följande:

Inget nytt kan jag ju säga så här i efterhand. Det var samma gamla konflikt som diskuterades. Louise Hoffsten var där och berättade om hur AW var ett stöd för henne i förldraskapet (precis hon gjort tidigare) men annars låg fokus på Felicia och AW roll som mamma och inte Anna Wahlgrens självutnämda titel och hennes metoder och råd.
    www.expressen.se/nyheter/louise-hoffstens-sto.../

PINSAMT, var det inte hon som önskade att allt skulle hållts inom familjen? Just nu ser jag bara en som försöker vinna sympatier i media genom att älta,älta och älta.
  • Litet My
    Jellybeanbaby skrev 2013-02-12 10:20:59 följande:
    Mina tankar exakt. Hon skäms inte en sekund, och hon kan inte ens säga att hon har misslyckats, utan hon väljer det tolkningsbara "har brustit" som förälder.
    Hon borde verkligen inte ha suttit och sagt det hon sa i Skavlan. När hon sa att Felicias bok "VAR ETT MORDFÖRSÖK!" med uppspärrade ögon så ....  *censur*

Precis, jag tycker jag brustit som förälder idag då mina barn inte kom upp föränn 10:00 och jag sitter här medan barnen äter frukost i köket, andra tycker (med stor motvilja) att de brustit en aning när de lämnat barnen ensamna hemma när de är ute och super, byter partners konstant eller låter dem som begår övergrepp på dottern stanna kvar och äta frukost.Att däremot lämna spädbarn skrikandes och kräkandes i sin egen avföring är tydligen inga brister enligt AW, mao brister i föräldraskapet är en tolkningsfråga =)
Svar på tråden Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..