Inlägg från: MalinEddie |Visa alla inlägg
  • MalinEddie

Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..

Natulcien skrev 2013-02-08 15:28:53 följande:
    Ok.
    Själv tycker jag att det är just vidrigt att låta ett spädbarn ligga i sin egen avföring/spyor, skrika av hunger och skrika sig till sömns...
    Ja, jag håller med. Det handlar till stor del om människosyn som jag ser det. Jag arbetade på ett boende en gång i tiden och en av mina dåvarande kollegor sparkades efter det att han hade struntat i att byta blöja/tvingat i mat med våld. Givetvis ska man ifrågasätta någon som ger sådana råd som Anna Wahlgren, dumt vore det annars. Hon har tagit på sig ett ansvar med den titel hon har gett sig själv.
    Jag ser hur flera av hennes råd hamnar i den kategori som diskuteras.
    T.ex:
    Att hon ger föräldrar rådet att inte uppmärksamma barn som skadar sig själva/sitter fast. Att då säga att de istället ska låtsas som ingenting och fortsätta med sitt och spela högljud musik för att dämpa deras överkoncentration/överösta barnets skrik.
    Att uppmuntra föräldrar att inte byta bajsblöjor eller göra rent när det finns avföring eller spyor i barnets säng.
    Att hon säger sig vara expert på barn samtidigt som hon beskriver hur hon tog stryptag på en flicka i BB.
    Att hon gav en flerbarnsmor rådet att hota med tvålen och också att tvätta barnens mun med den om så krävdes.
    Att hon och hennes medhjälpare dag ut och dag in råder föräldrar att lämna barn ensamma med sin gråt.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Smumlan skrev 2013-02-08 20:45:46 följande:
    Nja, nu vet jag tillfälligtvis att råden om spyor och bajsblöjor inte är allmenna råd i SHN. Det är råd som är gett i helt spesifika fall, till föräldrar som har vänt sig till forumet för att få hjälp. Dessa föräldrarna har följt råden, och sedan kommit för att berätta hur det gick.
    Och vad spelar det för roll om hon "bara" har gett dessa råd ett tjugotal gånger på forumet men väljer att inte ta med det i boken?
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Sulitelma16 skrev 2013-02-08 12:20:49 följande:
    Jag ser till skillnad från er Anna Wahlgrens Barnaboken som ett stöd i min vardag. Hon beskriver ärligt, det är ingen skrivbordsexpert utan egna men välgrundade åsikter och erfarenheter. Allt håller jag inte med om, men jag tar till mig det som är klokt och funkar för mig. Vill ni ha läkarutlåtande - vänd er till dem.

Apropå diskussionen om näthat den senaste tiden blir jag förbluffad av hur mycket ohämmat skitsnack som förekommer, med ursäkter som "Jag måste ju reagera eftersom det hon gör är barnmisshandel" och liknande. I trådar som dessa träffas anhängare kring sitt gemensamma intresse: Kasta skit på en person som många älskar att hata. Det verkar som er livsluft är att tycka illa om Anna. Lägg istället den energin på alla som VERKLIGEN  inte brytt sig om sina barn, dvs i de flesta fall män som misshandlar eller inte ens har försökt utan bara stuckit.
    Finns bevis att AW misshandlar barn? Nej! Förtjänar hon respekt? Ja! Ingen av oss vet heller hur sanningen ser ut. Felicia Feldts bok är ingen absolut sanning. Anna har rätt att försvara sig - det är Felicia som valt att utan annas vetskap göra detta offentligt.

Kärleksbomba istället för att hata!

Jag ser ingen som helst anledning att hylla hennes råd och metoder.
    Det står dig fritt fram att skapa en tråd där du "kärleksbombar" Anna Wahlgren för de råd hon ger.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Smumlan skrev 2013-02-08 20:45:46 följande:
    Nja, nu vet jag tillfälligtvis att råden om spyor och bajsblöjor inte är allmenna råd i SHN. Det är råd som är gett i helt spesifika fall, till föräldrar som har vänt sig till forumet för att få hjälp. Dessa föräldrarna har följt råden, och sedan kommit för att berätta hur det gick.
    Tyckte du det var rätt att ge dessa råd i dessa vad du kallar specifika fall? Finns det någon människa i din värld som förtjänar att behandlas så?
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Smumlan skrev 2013-02-08 20:56:53 följande:

Föräldrarna i fråga tyckte det. det fungerade, och barnen kom ut av sina sömnproblemer.
    Jag tycker du går långt nu och jag är ganska säker på att du inte ens har läst de trådar det handlade om (jag hoppas det i alla fall), det var  "uppmärksamma inte blöjan, den våta sängen eller ert barn som ropar "jag har bajs i blöjan" eller "jag behöver bajsa" trots att ni hör och ni vet eftersom klockan visar på fel tid, låt barnet protestera "  Att vanvårda barn, eller andra människor, ska aldrig ursäktas och jag mår smått illa av att du tycker Anna Wahlgren gav rätt råd i dessa situationer när allt hon gör faktiskt är att uppmuntra till vanvård.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Smumlan skrev 2013-02-08 21:19:53 följande:

Har du besökt några underbemannade dagis? Vet du hur många barn som går med bajs i blöjan för att det inte passar att gå från alla barnen utomhus för att byta på ett barn? Eller behöver inte dessa barn uppmärksammas?
    Var har jag sagt att två fel gör ett rätt?
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Smumlan skrev 2013-02-08 21:28:48 följande:

Poengen jag försöker få fram är att det inte är farligt att då och då ha bajs in sin blöja som inte byts direkt.
    Kanske inte men hur försvarar det att någon som säger sig vara expert på barn råder föräldrar att inte byta/städa upp tills det att morgonen har kommit trots att de är väl medvetna och har all möjlighet i världen att göra det där och då? Du kan inte komma ifrån att hon råder föräldrar att vanvårda sina barn här.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Jag ska logga ut och spendera tid med min man men jag har som sagt inga problem att visa på att jag inte far med osanningar. Är något oklart, säg till.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    snällochgla skrev 2013-02-09 10:33:54 följande:
    (De som startar dessa "hata AW-trådar" kanske motarbetar sitt syfte och istället gör att folk blir nyfikna på AW och vill veta vem hon är och vad hon står för)
    Nu loggar jag bara in kort och hinner inte läsa allt eller svara sådant jag gärna vill men jag känner att jag vill svara kort på detta i alla fall. Resten tar jag senare.
    Först och främst, detta är inte och var aldrig tänkt att bli en "hata AW-tråd" utan en tråd där hennes råd och metoder ifrågasätts. Jag inser att måste ha varit hemskt otydlig i TS eller i senare inlägg om det verkar som att mitt intresse ligger i att andra ska hata henne som person när allt jag är eller någonsin har varit intresserad av är att människor ska öppna upp ögonen för vad som pågår dag in och dag ut på ett svenskt föräldraforum, hur hennes råd påverkar barn inte bara då utan också av idag och börja se och ifrågasätta detta. I min värld bör man belysa och ifrågasätta sådant som berör och påverkar oavsett om det gäller främlingsfientlighet eller råd som ges av någon som har gett sig själv titeln "barnexpert", inte blunda för det. Det är knappast så att förändringar kommer av tystnad, ingenting.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Natulcien skrev 2013-02-09 19:08:16 följande:
    Du är absolut inte otydlig. Tvärtom.
    Det är väldigt tydligt att detta handlar om en metod och inte om en person. Hur man kan missuppfatta det är förbluffande.
    Så hatten av för denna tråd och alla andra du har startat i samma anda. Du för fram dina åsikter tydligt, konkret, kunnigt och ödmjukt.
    Sen att det dyker upp folk som protesterar och försöker göra ner trådarna är ju bara ett bevis för att diskussionen behövs! {#emotions_dlg.flower}

Tack, och detsamma till dig.
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Råd som Anna Wahlgren ger och har gett till föräldrar genom åren..