Förbluffad01 skrev 2013-09-19 00:48:35 följande:
Du har ju tidigare skrivit att du vill vara tillsammans med din fru till varje pris annars är inte livet värt någonting.
Jag (och många med mig) har hela tiden tyckt att priset du betalar för att vara tillsammans med din fru är alldeles för högt. Skall man tolka din uppgivenhet så att även du själv börjar tycka att priset är för högt?
För mig finns det ingen gräns där priset blir för högt....så svaret är alltså nej.
Man får inte glömma bort i sammanhanget att din fru behandlat dig väldigt respektlöst med sin tidigare sexvägran för att sedan gå bakom ryggen på dig och svika med otrohet under flera månader. Du har visserligen skrivit tidigare att hon bett om ursäkt för detta. Men ingenstans finner man att du skrivit att hon visar någon större ånger för sitt svek! Att hon skämts hör väl till, hon blev ju till slut tvungen att erkänna att hon var otrogen och att hon fortsatte med sin älskare även sedan hennes svek blivit uppenbart.
Vad är det egentligen som är så respektlöst menar du (och ni)? Att hon inte kände/känner för sex med mig och inte hade/har sexuell lust till mig är något hon inte kan styra över. Om man vill så kan man alltid hitta anledningar till att känna sig kränkt. Det är ju modernt idag. Men jag går inte och söker och tolkar allting genom ett sånt filter. Hon har inte sexuell lust till mig. Ok - bara att acceptera. Hon älskar mig ändå. Det är lycka - det kunde ha varit annorlunda. Och visst har jag beskrivit hennes ånger och vånda runt att hon tidigare gick bakom min rygg. Flera gånger anser jag. Hon har ju skämts som du själ också skriver.
Hur lever ni nu?
Är ni fortfarande tillsammans?
Varför vill hon leva med dig?
Har din fru eskalerat sitt sexande med nya kontakter från Victoria Milan?
Använder hon mycket tid som ni skulle kunnat nyttja tillsammans till detta?
Hur öppen är hon mot dig med sitt sexande?
Berättar hon för dig vad hon gör, när hon planerat träffar etc. eller "smyger" hon med det och berättar först när du frågar?
Vill hon fortfarande leva med dig eller har hon nu hittat förälskelser via Victoria Milan?
Får du respekt och bekräftelse från henne?
På vilket sätt bekräftar hon dig?
Älskar hon dig?
Hur visar hon det?
Vi lever fortfarande tack och lov tillsammans. Hon vill leva med mig därför att hon älskar mig. Hon älskar att jag älskar henne. Att jag ger henne trygghet. Att jag ger henne massage när hon har tränat. Att resa och semestra med mig. Att laga mat tillsammans med mig. Hon älskar att göra en massa saker som man gör i ett förhållande, med mig. Jag älskar henne för allt detta. Och mer därtill. Jag älskar henne för att hon visar sin kärlek till mig. På många sätt. Att hon masserar mig när jag har tränat. Att hon har stressat hem från jobbet en eftermiddag för att förbereda en överraskningsmiddag till mig. Att hon ibland går upp tidigt en söndagmorgon för att göra en "hotell-frukost" till oss. Hon älskar mig och visar det när vi är med andra. Hon pratar gott om mig inför andra så att jag blir generad. Hon uttrycker sig så att hon är stolt över mig. Och så älskar hon mig för att jag ger henne friheten.
Jag vet inte om hon har direkt eskalerat sitt sexandet. Jag för inte statistik och tror inte att hon gör det heller. Hon har nog en profil på Victor Milian fortfarande tror jag men jag vet inte hur pass aktiv hon är där. Jag håller inte på och frågar ut henne. Hon har två-tre män som hon träffar för sex. Hon har väl en träff i veckan ungefär. Går väl upp och ner. Hon berättar alltid innan när det är dags och var hon är någonstans. Men sen håller jag inte på och frågar ut henne när hon kommer hem och hon sitter inte heller och gnuggar in en massa detaljer i ansiktet på mig.
Och visst bekräftar hon mig på en massa sätt. Jag har beskrivit ovan lite grann. Jag fick blommor på mitt kontor från henne när jag fyllde år. Hon kallar mig för "sin snygga make" inför sina väninnor har jag hört. Bla...
Jag tycker att jag är lyckligt lottad....det kunde ju ha varit 1000 000 gånger värre. Men det är det inte..
Lycka till Micke!
Tack!