Anonym (olika) skrev 2013-02-04 08:14:40 följande:
Så hur gick det i helgen TS? Blev det något läge för dialog?
Jo...vi pratade. Många gånger - och länge. Det var ett rätt svårt samtal som du förstår och det går ju inte att förutspå vart ett sånt här samtal tar vägen. Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig men det känns ändå som om vi har börjat jobba med området (vår relation och hennes äventyr).
Jag valde att inte konfrontera henne och ställa henne mot väggen utan frågade henne om det finns någon annan. Hon erkände att det gör det och att det är någon hon träffat lite då och då en tid. Ngn som hon har haft långa samtal med och som har utvecklats till "något mer" som att hon är dragen till honom. Vi gick inte in på några snaskiga detaljer utan jag frågade vad hon ville betr oss och hon vill inte sabba nåt mellan oss. Och det var så skönt att höra för det vill ju inte jag heller. Kvar är ju naturligtvis den andra mannen som hon är dragen till och som hon har anledning att träffa emellanåt genom jobbet. Hon vill inte abrupt bryta med honom och jag har inte heller ställt några sådana ultimatum (velat, vågat, känt för, avsett..). Så vi sa att vi skall fortsätta med samtalena och att hon känner sig för. Men det viktigaste var att vi inte vill äventyra vårt förhållande och att hon tydligt visade att hon faktiskt vill försäkra sig om att jag är ok och att jag inte vill bryta. För hon vill inte det heller.
Så vi ser tiden an och fortsätter att prata. Hon känner sig för och vi kollar av varandra hela tiden så att allt är ok.
Det är en process.....