• miiiiichelle

Fler på utredning ?

ooemilyoo skrev 2013-05-29 01:28:20 följande:
    Ja absolut:) jag hoppas dom finner några simmare hos er också.. Hos oss fanns ett par i alla fall..:/ bättre än inget:S

Ja jag läste om någon som hittat sex stycken och lyckats :)
  • miiiiichelle

Känns helt sjukt, vet att han inte har några. Ändå hoppas jag på att mensen inte ska komma i morgon? Hur patetisk är man inte då?!?

• miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-06-09 19:27:19 följande:
    Ni som har undersökt livmoder och äggledare (spolning), hur länge fick Ni vänta? Jag har väntat i 12 veckor nu och börjar tröttna... 

Jag har tyvärr aldrig gjort någon.
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-06-09 21:14:42 följande:
    Spolningen är i princip det enda vi har kvar i vår utredning. De sade att det kunde dröja upp till 3 cykler innan jag får en tid och nu har det gått 3 cykler! 

Ring och ring. Det är det ända som hjälper! Fick själv göra det för provsvar.
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-06-12 09:56:06 följande:
    Det blir ingen spolning den här cykeln heller p.g.a. att det inte finns några lediga tider. Jag måste med andra ord vänta fyra veckor till! Jag förklarade att jag precis har haft min tredje mens och att jag första gången jag ringde fick höra att det kunde dröja till tredje mensen innan jag får en tid, men det hjälpte inte. De sade att det är ett begränsat antal läkare som genomför den här undersökningen och att det därmed är dåligt med tider. De skulle dock försöka ordna en tid åt mig i juli, men det tror jag inte ett skit på! 

Usch för svensk sjukvård! Vet inte riktigt vad jag ska säga än att det är för jävligt!!!
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-06-12 22:36:37 följande:
    Jag grät i telefonen i ren frustration!

Jag förstår det! Men det finns ju den här tre månaders garantin. Ta det vidare!
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-06-13 21:12:14 följande:
    Jag har försökt läsa på om vårdgarantin och om jag har förstått det rätt gäller den bl.a. om man skall påbörja behandling, men spolningen räknas väl inte som en behandling? Det är ju en undersökning. Sambon har erbjudit sig att ringa och trycka på det där så att jag får en tid snart. 

Jo men det borde det väl vara? Det är väl en behandling i utredningen? Ring och kolla med dom.
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-06-18 10:24:45 följande:
    Jag har pratat med väntetidskansliet nu och de kunde tyvärr inte göra någonting. Vårdgarantin gäller bara om man skall på ett första besök och om man skall starta behandling (spolningen räknas inte som behandling. Det är ju en undersökning). Det är bara att fortsätta vänta da. That sucks!

Gud vad dåligt! Hoppas du får nästa gång då!!
  • miiiiichelle

Inget bra brev idag. Hittade inget nu heller, och fick en remiss på blodprov SOM vi redan lämnat ?!!? Lämnade i samband som han lämnade spermierna. Så varför har vi fått en remiss till? Det stod det inget om... Och när svaret kommer ska hon skicka oss till reproenheten på Sahlgrenska. Vad är det?????

Svar på tråden Fler på utredning ?