• miiiiichelle

Fler på utredning ?

ooemilyoo skrev 2013-06-20 04:19:20 följande:
    :( usch!!! Lider med er..:( själva börjar vi om processen på måndag igen! Ny klinik ny personal osv..

Härligt! Hoppas dessa är bättre !!
  • miiiiichelle

Tro på f*******n att dom har slarvat bort blodprovet!!!!! Åtta veckor extra för sperma provet som hamnat fel... Och nu 5-6 veckor på detta jäkla blodprov!!!! Hur kan man ens ha sådan tur?? Hur kan det ens få gå till såhär???

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-06-24 17:12:28 följande:
    :( inte okay!

Vi va på möte idag, visade sig att vår förra läkare och bara kört någon häxkonst på oss, hormoner fast att man inte ska ge utan att följa mig ordentligt, och ge förberedande tabletter, tagit prover men inte fullföljt! Har uppenbarligen vaginal obalans men som hon skitit i att behandla..:/ men har fått antibiotika nu och börjar med pergo nästa cykel och mannen ska lämna två nya prover!:)

Men ärligt! Jag är matt i kropp och själ!

skukvården är vrickad!
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-06-25 13:43:03 följande:
    Jag har ÄNTLIGEN fått en tid för spolning!  *glädjetårar* Det var min gulliga kurator på kvinnokliniken som drog i några trådar, så den 15/7 kl.10:30 skall jag dit (då är jag på dag 7-11, beroende på när mensen behagar att komma).

Härligt! :))
  • miiiiichelle

Jag blir så trött! Ringde Gyn idag igen. Proverna finns inte registrerade, alltså är det nu två prov som "aldrig lämnats " och elva veckors väntan på detta åt helvete! Vad fan ska jag göra? Vill ju bara sätta dit dom något så fruktansvärt, men vill ju gärna inte hänga ut mig i tidningen eller något...

• miiiiichelle

Och sperma provet som var på rymmen i åtta veckor istället för två... Sahlgrenska är en skam!

• miiiiichelle

Ja det ska jag nog göra... Tycker att par som våra är utsatta så det räcker. Man behöver ku inte knäcka folk mer än nödvändigt.

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-08-22 21:37:33 följande:
    Idag kom sista svaren.. För oss är det helt kört.. Å då sambo vägrar donerade simmare så blir det inga barn..

Lycka till ni andra och hoppas ni får era+ snart!

Men! Vad var det för svar? Har dom kollat allt? Jag är verkligen ledsen för er och framför allt din om han inte vill ta "annan hjälp" styrke kramar!
  • miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-08-26 13:30:21 följande:
    Detta va tredje testet.. Jag har hittat en speciallist på just sterilitet för män som jag skickat remiss till, vi vill veta varför! Och om där är något bakomliggande. Brist på något eller sjukdom, han ska utredas.. Punkt slut..

Det är ju något dom borde kolla som ni är hos nu? Min har inga, nu väntar vi på svar om det är kromosom fel, sedan ska vi fortsätta efter det...
  • miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-08-27 04:18:00 följande:
    Hon vi har är bara inriktad på kvinnor och har ingen speciallist på män där, så vi slussas vidare..

Jaha..
  • miiiiichelle

Hur går allting ? Själv har vi fått reda på att han har ett kromosomfel och väntar yttligare på remiss...

• miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-10-15 12:23:42 följande:
    Här kom mensen i fredags (BIM-1), så nu är vi inne på 22:a försöket. Känns skit.

Usch vad trist!! Men annars är allt okej med er? För att kunna få barn tänker jag, inga "fel" som hittats ?
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-10-17 14:15:21 följande:
    Nej. Det har inte hittats några fel. Jag har dock konstaterat själv att jag har ett för högt TSH för någon som försöker bli gravid (det skall vara så nära 1.0 som möjligt, inte högre än 2.0. Jag har 2.2).

Okej. Vad kan man göra åt det?
Svar på tråden Fler på utredning ?