• miiiiichelle

Fler på utredning ?

Thotis90 skrev 2013-03-14 12:09:30 följande:
    Då har vi försökt lika länge... 

Samma här! Vår läkare sa till oss att visar inte mitt blodprov eller hans sperma prov något får vi vänta ett år till. För att vi är unga. Vilket känns konstigt för då är man "normalt" mest fertil ?!?
  • miiiiichelle
    Thotis90 skrev 2013-03-14 17:34:09 följande:
    Vi kommer att gå igenom proverna på måndag och jag skall få göra ett VUL. Om det inte visar någonting och proverna är bra så kommer jag att få göra en spolning. Om spolningen inte tyder på något stopp måste vi försöka till jan-14 innan vi kan ställa oss i kö för IVF, om vi vill det.

Då kanske jag kan be om en spolning med då om det inte visar något ? Mitt vul såg bra ut iaf.
  • miiiiichelle
    Anonym (barnlös) skrev 2013-03-16 21:14:28 följande:
    Som här då. När jag lämnade urinprov på vårdcentralen har jag för mig att det bara var 200, men jag kan komma ihåg fel.

Allt som varit på kvinnokliniken har varit 300:- per person. Dvs rejält subventionerat, precis som övrig vård i Sverige. 

Vi har bara betalat 200 per person vid första besöket än så länge. Mitt blodprov och hans sperma prov ingick. Nu väntas det på svar. :)) hoppas det inte tar allt för lång tid!
  • miiiiichelle

Ringde gyn idag, vår läkare är på semester till den 9/4!!! Blir så jäkla irriterad!! Frågade också om de kunde skicka hem brev eller om man kunde få reda på svaren så länge, men nej! Detta kunde väl hon ha ringt och sagt innan hon tar semester?!? Förstår såklart att hon inte sitter och tänker på oss men det känns så tråkigt att behöva vänta två veckor till för att hon är ledig!!! :(

• miiiiichelle

Jag har ingen aning tyvärr.

Fick mitt samtal idag, inget fel på mig på dessa prover. Sambons sperma prov hade hon dock inte fått svar på :(

• miiiiichelle
    ooemilyoo skrev 2013-04-14 13:15:39 följande:
    Någon som vet hur det ser ut för spermie prov!? Min sambo skulle lämnat i morgon men fick igår hem honom efter en vecka på sjukhuset efter en blindtarms op samt gigantisk inflammation på tjock tarmen. Så han äter antibiotika och smärtstillande och ska göra i en vecka till. Någon sa till mig att pg av medecinerna och op i buk måste han vänta i ytterligare 3 månader..:/ stämmer detta? Någon som vet?

Vet att det tar ju tre månader för denna dagens att komma ut. Om du fattar?! :p. Så dom han får ut nu är ju tre månader gamla. Men mediciner och sånt påverkar ju såklart. Men att hoppa över helt känns ju konstigt. Han borde ju kunna lämna prov och skulle något vara "fel" så kan han ju lämna om tre månader igen. :(
  • miiiiichelle
    Anonym (Snart) skrev 2013-04-20 22:32:32 följande:
    Ringde Gyn dom startade utredningen med att skicka ut ett papper där vi fick fylla i vad vi vägde längd om vi rökte snusade om vi hade tidigare barn osv sen gick vi personligen upp och lämnade in papperna och då skulle en läkare bedöma om vi får fortsätta till vidare utredning men inte hört av nå från Gyn sedan vi lämnade papperna

Hur längesen är det? Ring! Jag fick själv ringa för att äntligen få provsvar. Sambon har inte ringt och inte fått några. Så man måste nig ligga på lite. Vara en "jobbig" patient ;)
Svar på tråden Fler på utredning ?