• ooemilyoo

Ja det har du rätt i...

Idag är en jobbig dag, det är en ledsen dag.. En dag som gör ont i varenda muskel, en dag då jag bara vill ge upp..

• ooemilyoo

Nej, det är bara en dålig dag.. Verkligheten hinner fatt fast att man lämnade en bit bort.. Det är äggloss denna helgen, nu va vi här igen.. Går det denna gången? Orkar jag engagera mig? Orkar vi fler negativa månader!? Många gånger har jag funderat på att börja äta p-piller igen, just för att slippa detta.. Lägga barn på hyllan och bara gå vidare.. Avsluta kapitlet gå vidare och kanske få må bättre igen!?

• ooemilyoo

Du är inte ensam med en väldigt gravid vänner omkrets.. Även den jag AAAAALDRIG trodde skulle skaffa barn, å deffenetivt inte med den hon är tillsammans med blev gravid mellan bytet stav till piller! Huuuur faaan gick det till? Men visst, dom sommblir gravida på direkten, dom är kanske inte ett lika starkt par som vi andra är!? Vi kanske klarar prövningarna längre fram bättre? Vem vet?
    Men denna helgen visste inte min sambo om äggloss, eller jo innerst inne vet han men ja, det slutade med att jag fick prestations ångest och stor tjöt för att jag inte kunde slappna av.. Men han stannade upp och fick mig att slappna av och det blev fullbordat. Men jag förväntar mig mens om exakt 14 dagar..

• ooemilyoo

Nu sitter jag i väntrummet på linnea kliniken i växjö och hoppas att allt kommer se bra ut! Min största rädsla nu är att något är fel... Håll tummarna.

• ooemilyoo

Vi kommer få hjälp! Vilken underbar person jag fick träffa! Vår resa startar om 14dagar!!!

• ooemilyoo

Men så kan han väl inte säga!? Vad ledsen jag blir för din skull..:( min man tycker inte tanken av runka i en burk känns okey, men han gör allt för att ska få ett barn.. Om dom så ska va dom som tömmer honom.. Och ett sperma prov är nog obligatoriskt om man ska få hjälp. Så har jag fattat det..:(

Själv går jag och väntar på min jävla mens som plötslig ej behagar att dyka upp!!

• ooemilyoo

Jag hade ingen ägglossning enligt ultraljudet, så något barn är där garanterat inte..:(

Svar på tråden Fler på utredning ?