Inlägg från: Persisk |Visa alla inlägg
  • Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Jättekul skrev 2013-01-12 12:56:09 följande:
    Ja, jag förstår att man måste förtydliga saker för dig. Varifrån kommer du i Sverige.

En förort till Stockholm, Göteborg eller?

Från landet.

Som du pratar och resonerar så tror jag att du kommer från en förort som folk i folkmun kallar för "getto".

Rätta mig om jag har fel?

Dessutom så är du väl inte född i Iran? Så du är inte persier enligt Iran och dess lagar? 

Stockholm, Kista och det är inget ghetto. Min man bor i Solna och jag bor hos honom nu men jag har vuxit upp i Kista. Det är Rinkeby Tensta Husby kallas ghetton, inte kista. ja jag är född här men ändras min etnicitet för det eller ? Jag är och kommer alltid att vara persisk för min mamma oxh pappa är det och de skapade mig , inte svenska föräldrar med andra ord och ja jag är född här men det ändrar ju inte på min etnicitet ?
  • Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 13:08:03 följande:
    Solna, är en mycket gammal förort till Stockholm. Det bor många svenskar kvar där som alltid har bott där.

Antar att ni bor i Hagalund då. Med den inställningen du har lär du inte få många vänner i Solna.

Varför flyttar du inte tillbaka till Iran?  

varför skulle jag flytta tillbaka till Iran ? Har du problem med mig eller? Jag bor i Sverige och räknas som svensk medborgare men jag är inte ernisk svensk , ända sammanhanget jag räknas som svensk är nationalitet och medborgarskap av den enkla anledningen Att jag bor här. jag är stolt Pers. Jag har inget emot Svenskar, gillar bara inte de beteendet som många av era tjejer har , det sa jag flera gånger att jag inte har problem med er, sanningen om viss av er tjejer vet alla och måste komma fram även om ni förnekar
  • Persisk
    Feltryck01 skrev 2013-01-12 13:15:50 följande:
    Men darling, vi är mycket väl medvetna om att vissa damer släpper loss lite för lätt och använder sex som bekräftelse pga deras dåliga självförtroende. Vi vet! Därför gör du det knappast det bättre genom att komma med glåpord. 

Men är väldigt glad över att du äntligen börjat inse att det inte är ALLA som knullar runt, vilket du sa tidigare. Jag är väldigt nyfiken på hur du ser på män som har sex tidigt/ofta med olika partners och hur din mans sexliv såg ut innan dig.

Min man är den typen av kille som inte festar eller festat så mycket , inte låg runt osv. han pluggade hela tiden och är Högskoleutbildad nu, han har ju självklart haft tjejer men det var för länge sen nu är vi gifta och älskar varandra och lever ett bra liv med fokus på oss själv samt barnet som kommer . Vi pratar alldrig om vårt förflutna liv, det är nu som det gäller och man ska släppa det förflutna och leva i verkligheten.
  • Persisk
    TrendyFarsa skrev 2013-01-12 13:18:55 följande:
    Vänta lite nu, om man läser detta inlägg så verkar det som att det är DU som är smygrasistisk.

Jag har inget emot perser, gillar bara inte det betéendet som många av er har. Jag tog det DU skrev och bytte ut några ord. Är det "Smygrasism" enligt dig?

En fråga:

- Jag har gått i skola och även haft den tvivelaktiga förmånen att arbeta med ditt folk och jag undrar varför 100% av de perser som jag träffat i Sverige men även utomlands hatar, ja hatar Judar?

Hatar du Judar, har du judiska vänner, kan du erkänna judarnas inflytande i uppkomsten av Persien som nation?

varför skulle jag hata Judar? Hahah snälla.. Vad vill du komma fram till? Nej jag har inga judiska vänner men jag hatar dom inte för dom har inte gjort mig nåt.
  • Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 13:40:33 följande:
    Jaha, länge sedan han haft tjejer. är han en 40-årig man du gift dig med?
    Nej han är 26 år som jag skrev igår, men du verkar inte läsa allt utan läser det du vill. Och jag svarade den andra användaren som fråga vad jag tycker om judar, varför skulle jag hata judar? jag känner inga judar överhuvudtaget och nej jag hatar inte dom.

Att du säger att du har problem med mig, är ju ditt egna problem. Inget jag bryr mig om. Jag har problem med dig också faktisk om du nu ska ha problem med mig.
  • Persisk
    velo skrev 2013-01-12 13:38:52 följande:
    Jag säger bara stackars ditt barn som ska leva med en så fördomsfull förälder!
    Vet inte om nån skrivit det innan, men tänkt om du får ett barn som i sin tonår bara ligger runt, har sexdebut när han/hon är tolv år! Vad gör du då? Kallar du då ditt eget barn för lössläppt och billig??? För det är ju i så fall sanningen och man ska ju alltid säga sanningen!!! Eller???
    HAHAHAHA skulle aldrig låta mitt barn bli så, eller ligga runt, mitt barn ska uppfostras bra. Dvs inte uppfostras som Svenskar och bli sexuellt aktiva från 12 års åldern. Och don't worry om mig eller mitt barn Flört
  • Persisk
    Miss Blue skrev 2013-01-12 13:59:36 följande:
    Jag tror inte riktigt du förstår vad du har gjort. Du har utgett dig för att vara kvinnan på bilden, samtidigt har du otroligt starka åsikter i tråden. Behöver jag verkligen säga mer... host
    Jag förklara att jag inte hade min egna bild för jag vill inte att folk ska veta vem jag är, vad vet jag kanske någon som känner mig skulle sett mig här med dessa åsikter som många blivit upprörda över. vill absolut inte ha problem eller fysiskt problem av nåt slag för att jag är Gravid. Bilden jag tog var från en Persisk tjej, men det spelar ingen roll, huvudsaken är ju fokus på ämnet samt topic vilket är som svenskar som är smyg rasister och Svenska tjejers beteenden. 
  • Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 14:06:27 följande:
    Varför har du problem med mig?
    Av samma anledning att du har problem med mig som du skrev, varför har du problem med mig? 
  • Persisk
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 14:11:42 följande:
    Shit, och jag som skall flytta till solna. Tur att det är stort så att jag slipper att bli kränkt av dig och din man. 
    Om du kränker oss så är det klart att du blir kränkt dubbelt tillbaka. Men du behöver inte vara orolig, vi kränker inte någon bara såhär.. om nån kränker oss så då är det klart att vi ''ger tillbaka'' det är ju det vanliga som alla gör. 
  • Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 14:24:28 följande:
    Jag har problem med dig därför att du sprider falsk propaganda.
    Jag har problem med dig därför att du är rasistisk mot svenskar som uppenbarligen har öppnat sitt land för dina föräldrar (antar att du är andra generationens invandrare).

Hur och när var jag rasistiskt  Att säga sanningen och den tråkiga och äckliga sanningen om vissa av era tjejer betyder inte att man är rasist, åh herregud . Jag har aldrig sagt att alla Svenska tjejer är på det sättet och att jag har förklarat många gånger att jag INTE har problem med Svenskar men ändå vill du få det o låta som att jag hatar ALLA svenskar vilket jag självklart inte gör. Jag har svenska vänner kvar och jag älskar dom och kommer bra överrens med dom aannars skulle vi inte umgåtts? 
  • Persisk
    Jättekul skrev 2013-01-12 14:36:07 följande:
    Varför bor ni i Solna för. Där det finns bra många fler svenskar än invandrare. Dessutom inte speciellt många iranier mot andra ställen i Stockholm.

Varför väljer ni att bo i Solna och inte i ett invandrartätt område? 
    Eftersom min kille har bott här sen flera år tillbaka och det bor massor med Invandrare i solna, har många vänner (Iranier,araber, Syrianer,kurder osv) som bor här i Solna också, hela Stockholm eller de flesta ställerna är invandrarrätt vilket är jätte bra tycker jag. Bott i kista och kommer därifrån men nu bor jag och min man tillsammans i hans lägenhet som han haft sedan 2007
  • Persisk
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 14:40:07 följande:
    ena stunden säger du att det är en sanning som måste komma ut om oss svenska kvinnor, och andra stunden säger du att det inte är alla svenskar, för att i en tredje stund byta till det första argumentet, ska du bestämma dig hur du vill ha det ??
    Från allra första början så skrev jag ju att INTE ALLA SVENSKA TJEJER är så, snälla du kan gå tillbaka o läsa så slipper du fråga mig så mycket. Allt det jag skrivit finns kvar och det är bara gå tillbaka och se om du har glömt eller inte tror på mina ord.
  • Persisk
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 14:41:12 följande:
    Det skulle gå att förklara den trådstarten som en provokation av någon som hade tråkigt och ville  ha lite roligt.

Men det finns ett problem: T.S. skriver på äkta invandrarsvenska. Syntaxen är hämtad ur ghettot. (Dyslexi är något helt annat).Trots att du är född i landet, gått i skola här, skriver du (och även talar? ) invandrarsvenska.

Det innebär att du levt  ghettoliv; bland dem som talar som du, tänker som du. Illa. Hur var det med skolan - gick du i en skola med nästan uteslutande invandrarelever?

Med andra ord: den andra generationens invandrare - även de som är födda här - går ur högstadiet utan att kunna korrekt svenska, odlar sina fördomar som rara växter  och bidrar? - med fördomar och rasism till det gemensamma  livet i landet.

Tråkigt och skrämmande.

Och ett stort misslyckande  av det en smula naiva, men i huvudsak välmenande flykting- och invandrarmottagarlandet Sverige.
    Konstigt att du tycker så, kan du nämna mig ställen där jag skrivit fel samt gjort stavfel? En annan kvinna här som gjorde inlägg igår skrev ju att jag är perfekt i skrift i svenska så hon trodde att jag är född här vilket jag är .
    Varför i brist på motargument komma med en sådan kommentar och klaga på min svenska vilket INGEN annan har gjort i tråden?  Du är inte från sthlm va? För då skulle du vetat att Kista är en ''bättre'' förort jämfört med husby, tensta, rinkeby osv det får knappas att jämföra dessa.
  • Persisk
    Errol Flynn skrev 2013-01-12 14:49:35 följande:
    Skämtar du? Kista är skitskabbigt.
    Som sagt inget jämfört med dom värsta förorterna som inte ens jag sätter min fot i. Ser mycket Svenskar i Kista och runt Centrum området så finns ju alla kända ''märken'' företag och byggnader. Kista galleria är även en av Stockholms större, samt bättre och har bäst och längsta öppettider. KTH har nån byggnad i kista och det bor massor med utländska studenter (MÅNGA iranska studenter)
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..