alo99 skrev 2013-01-10 22:44:26 följande:
Med risk för att bli kallad rasist.
Men
"vill bara veta varför vissa svenskar eller vissa av er är smygrasister... "
Är snubblande nära Rasism.
Du gör samma misstag själv och generaliserar grovt.
Vist många Svenskar är smygrasister, visa är till och med rasister. Men att vara rasistisk har inget att göra med etnicitet.
Nu vet jag inte hur denna episod utspelade sig eftersom jag inte var där och inte känner någon av er.
Men som du beskrivit det hela så kallade du henne billig och undrade varför "hon ligger runt"
Nu är jag ingen expert på kvinnlig logik/argumentationsteknik men jag kan tänka mig att många kvinnor oavsett etnicitet skulle uppleva det som att bli kallad hora (kan tänkas att hon tagit mindre illa upp av att bli kallad hora än billig) Jag tolkar just ordet billig som en kombination av både hora och intelligensbefriad (men det är jag)
Jag kan tänka mig att man som kvinna kan bli så kränkt av det att man överväger att antingen ta till våld eller att man försöker bräcka kränkningen (verbalt slå där man tror att det gör som ondast).
Olämpligt? jag självklart men rasistiskt mer tveksamt. Att be någon flytta här ifrån eller ifrågasätta varför någon bor här skulle jag på stå är rasistiskt men frågan är om det inte var riktat till dig mer personligen, för att såra dig, än en önskan om att alla "representanter" för en viss etnicitet borde flyta.
Ibland kan ord skada mer än handling.
Jag varken ljög om henne eller kalla henne nåt fult, sa bara att det är billigt att ligga runt med alla, vilket det är. Ingen tjej som har självrespekt ligger runt så ofta med olika killar. Jag är gravid och hon visa inte ens hänsyn till det utan hon kränkte mig rasistiskt, nu är vår vänskap över för alltid. Tycker det är bra att hon visade sin ''sanna jag'' , sådana personer vill jag absolut inte ha i mitt liv och verkligen inte nu då jag är känslig och sårbar. Jo det är rasistiskt det hon skrev, vill inte upprepa det igen du får kolla mina tidigare svar här. Jag förvänta mig aldrig att denna person skulle vara rasist men nu vet jag det, tack och lov att hon visade vilken person hon är samt på vilken nivå hon befinner sig i, att hon ligger runt det är bara äckligt av henne. Men är man billig och desperat så är man,