Inlägg från: Persisk |Visa alla inlägg
  • Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

sols83 skrev 2013-01-11 14:28:50 följande:
    Haha, ejder är klart inte från Sverige heller. Vare den än säger.
    Bara för att Ejder säger sanningen så är han inte från Sverige.. hahhaha oh my god, varför inte bara acceptera sanningen? 
  • Persisk
    Ejder skrev 2013-01-11 14:45:48 följande:
    Det är en annan fråga men du vet likväl som jag att det är lätt att få omkull en svensk kvinna då svenska kvinnor  lever ovanligt promiskuöst. De är billiga eftersom det behövs lite ansträngningar för att få dem i säng. 
    exakt, inte ens i närheten som vi tjejer från mellanöstern, vi har mycket självrespekt samt ligger absolut inte runt som en del svenska tjejer gör. Svenska tjejer, INTE ALLA men många är mycket lätta att få i säng, det ser jag som sagt och hör hela tiden dagligen. Sen blir dom arga och känner sig kränkta när man säger sanningen till dom..(som min vännina och många här i tråden, även om de förnekar det) snacka om att vara blåsta, antingen får man vara stark och ta konsekvenserna av att bete sig billigt och ''lätt'' eller så ändrar man på sig.
  • Persisk
    Paksenarrion skrev 2013-01-11 14:49:24 följande:
    Hej och välkommen till familjeliv Drömmer

Antar att du är gift och har jobb? Nåt annat vore ju billigt väl?
    Tack, ja jag är gift och väntar barn och varför bryr du dig om jag har ett jobb eller inte? angår dig det tror du? Min kille har ett jobb och jag tog studenten nyligen,(är 19) och ska fortsätta plugga om 1-2 år efter att barnet föds och nått 1 års åldern ungefär. 
  • Persisk
    Paksenarrion skrev 2013-01-11 14:57:14 följande:
    Därför att det är båda föräldrarnas ansvar att kunna försörja ett barn annars tycker jag inte man bör skaffa några.

Du tycker det är billigt att ligga runt då är det lika mycket min rätt att tex tycka att det är billigt att skaffa barn utan att kunna försörja dem.
    oj oj oj där gick du över gränsen, som sagt det angår ingen, MITT liv, min familj, jag bestämmer och jag skiter i vad andra tycker Flört Min man tjänar bra(högskoleutbildad) mer behöver jag inte säga och nej han är inte i min ålder han är 26. Som sagt det är mitt privata liv, ingen har rätt att lägga sig i mitt liv. 
  • Persisk
    jashrinah skrev 2013-01-11 15:02:16 följande:
    ehm ..... jag är 21 ,gravid , förlovad, använder inte premetivmedel  och har enbart sex med min man.  

Visst gumman vi säger så Skrattande
  • Persisk
    DragonWoman skrev 2013-01-11 15:05:21 följande:
    Du bryr dig visst och du är tvungen att hävda dig på något sätt vilket du gör nu med att säga att din man tjänar bra. Vad har det med sakan att göra? Han kan bli arbetslös som precis vem som helst och då får ni ligga och slicka smulor från golvet. Men vad ni gör på golvet är nog för privat Drömmer
    Var tvungen o säga det för personen som jag svara till trodde säkert att vi lever på bidrag, och det gör vi ju som sagt inte, aldrig att vi skulle sjunka så lågt att leva på bidrag Glad så är inte vi iranier, utbildning är nummer 1 i vår kultur.
  • Persisk
    Girlfriend skrev 2013-01-11 14:18:11 följande:
    Varför drar DU alla "svenskar" över en kam och sedan har mage att gnälla över hur du själv tycker dig bli orättvist behandlad?! Vad är din definition av "svensk" egentligen? Är man blond med blå ögon och bor i Sverige eller ska man vara född här med helsvenska föräldrar? Räcker det att ena föräldern är svensk för att passa in i din "svenskmall" som tycks vara en tjej som gillar att leva sitt liv efter sina egna intressen och bejaka sin sexualitet och samtidigt vara en person med pinne i röven som inte vågar säga ifrån?

Alla människor som bor i det här landet har olika värderingar och olika syn på livet. Det kan mycket väl vara en betydligt större skillnad i värderingar och livssyn mellan två "helsvenskar" (vi kan säga infödda svenskar tre generationer tillbaka) än det är mellan en "helsvensk" och en iranier.

Du gör precis det du beskriver att "svenskar" gör, du är en smygrasist enligt din egen definition.
    Etnisk svensk är ju en som härstammar från Sverige, har endast Svenska som modersmål, Svenskt utseende (nordiskt).  Blandfamiljer (svensk & iranier) det beror helt och hållet på om de väljer att leva efter den persiska kulturen och prata persiska eller den svenska , svenska är ju det vanliga för den svenska partnern i förhållandet kan inte persiska men den iranska partnern kan svenska och det är ju det rätta. Jag drar inte alla Svenskar över en kam, påpeka flera gånger att många är så och många betyder ju inte alla ?
  • Persisk
    Gonee skrev 2013-01-11 15:22:55 följande:
    Mins vänner ifrån Iran va väldigt billiga som unga ska du veta. Så tror inte att bara svenskar som är det. Sen är man i viss ålder väldigt intresserad av sex. Här i Sverige så är det normalt att vara öppen om sex och vilja experimentera samt testa något man aldrig gjort! Så är det nog inte i mellanöstern direkt!
    Tycker det är underbart att man kan göra så utan att bli dömd för att vara sexuell aktivt! .

Att döma alla svenskar för att va billiga är de dummaste jag hört! Det är som om jag skulle säga att alla ifrån Iran är billiga, då jag umgicks med såna som ung! Man kan verkligen inte dra alla över en kant!
    Har aldrig i livet sagt till en kompis att sluta vara billig. Det är ens eget val. Vill du va en "fin flicka" så va det. Andra kanske tycker de är spännande med sex.

Man ska aldrig vara fördom!
    men herregud det går inte ens att jämföra svenska tjejer med Iranska, inte en chans.. även de ''vildaste'' tjejerna från Iran eller resten av Mellanöstern är inte lika lössläpta samt lätta som vissa Svenska tjejer. Det hänger en hel del i det du säger att det är olika kulturer och i mellanöstern så är det inte lika öppet, sex pratas det inte om, det är bara giftermål samt äktenskap och sen får man ha sex men du ska veta att även där så sker allt under ytan dvs i hemlighet men inget tar priset förutom Sverige och resten av Norden länderna för de har samma kultur som Svenskar. 
  • Persisk
    Åkte till Kista galleria med min syster och hennes barn för att äta, så det var därför jag inte svarade/var utloggad här. Ojjjj vad många som har skrivit ser jag, många är upprörda..
    Har nu läst allt ni har skrivit och vissa är inte ens värda ett svar och jag har varken ork eller lust att svara på alla.
    jag har förklarat flera gånger att jag inte menade att ALLA svenska tjejer är så men många är så tyvärr.
    Och du som skriver att jag ska bli Svensk, hur menar du? Man kan inte ändra på sin etniska ursprung, eftersom jag är etnisk Pers från Iran så är jag just iranska, men med Svenskt medborgarskap för jag bor i Sverige och räknas som svensk i ''nationalitet'' sammanhang, Eller rätta termen är nog Svensk med Iransk/persiskt ursprung.

• Persisk

Oj blev lite fel på texten där, men jag var som sagt inte hemma, jag har sagt flera gånger att jag inte menade att ALLA svenska tjejer är så, många är så tyvärr men inte alla. 

Ser att många är upprörda, har läst det ni skrivit, mycket av det är inte ens värd ett svar.

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..