Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Alecto skrev 2013-01-12 15:42:36 följande:
    Vi har platser för utförande av flera religioner - skall vi ta bort dessa oxå då? Synagogor, tempel osv osv

Eller är det bara moskéer? 

Undrar jag också. Det finns en handfull moskéer i hela landet, men lyssnar man på vissa så är varje torn och tinne ett utropstorn.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 15:43:59 följande:

Du som är ungrare, förresten. Vad tycker du om det ungerska systemet (har vänner där)? Att föräldrar kan välja t.ex. en lutheransk skola, där det då ingår kristendomsundervisning med luthersk inriktning, en lutheransk präst knuten till skolan, regelbundna kyrkobesök, julspel i kyrkan o.s.v.? Och likadant för katoliker, ortodoxa... OCH ateister..? Samtidigt som alla skolorna är statliga och gratis och följer läroplanen i övrigt - vilket en "religiös friskola" inte alltid gör. Jag tycker att det är superbra, för då slipper de alla de här bråken kring kyrkobesök etc..

Har inte direkt insikt i just ungerska skolväsendet, men som teknokratisk ateist tycker jag att idén är bisarr. Religion ska, rent undervisningsmässigt åsido, inte ha något med skolan att göra. Inte i Ungern, inte i Sverige. Vill man fostra sina barn till katoliker, lutheraner, muslimer, judar, taoister, what have you, så får man göra det själv eller i något slags söndagsskola. Skolan ska ägna sig åt faktuell undervisning, inte åt hokuspokus.
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 15:47:38 följande:

Anonymt på nätet, ja... När det gäller dom som  kommer ut som Sd, så är det en väldigt lång process. Jag har pratat med många om det. Känner t.ex. två gymnasielärare som är aktiva i Sd - och NEJ de har inte fått sparken, men det kan bero på att de är populära lärare med fast anställning sedan länge på respektive skolor. De har båda berättat att det var med stor vånda de tog steget att först bli medlemmar, och sedan börja synas. Men de kände till slut att de helt enkelt var tvungna att göra det. För att deras egna barn och deras elever skulle ha en framtid...

För att VISSA av deras elever och barn skulle ha en framtid, menar du.

Det är inte mer förbjudet att vara SD-are än V eller M i skolan. Däremot får man inte som lärare propagera för sin ideologi, så länge de håller på det och är sakliga i de ämnen de undervisar så skiter jag i om de så är tyska läderbögar, ärkenazister eller satanister på sin fritid.  
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 15:48:47 följande:
    Jag använder ordet ghetto i bemärkelsen segregerade bostadsområden. sedan kan man ställa frågor som:  är det av fri vilja man väljer  bo i Angered eller Rinkeby; eller - vad utmärker ett segregerat bostadsområde?

Örgryte i Göteborg och Danderyd i  stor- Stockholm är ju också  exempel  på segregerade bostadsområden där människor väljer att bosätta sig.

Jag bor i det området själv, Järva alltså, i vilket Kista, Husby, Tensta, Rinkeby och ett par till ligger. Och det är långtifrån så segregerat eller hemskt som vissa försöker göra gällande. Visst är det så att andelen arbetslösa är högre, men det beror dels på att många pensionärer bor här (har flera svenska pensionärer som grannar, och de vågar till och med gå ut med hunden sent på kvällen, tro't eller ej - och nej, vi talar inte om någon stor kamphund, utan om små pälsbollar och pälskorvar), och dels på att billiga bostadsområden får de med lägst inkomster. Sedan vet jag att Husby var lågstatusområde till och med när min familj var de (nästan) enda invandrarna där. Det har inget med invandringen att göra, miljonprogramsområdena har alltid haft låg status bland svenskar, oförtjänt låt status tycker jag.
  • Dorian Ertymexx
    EnAnonumius skrev 2013-01-12 15:49:29 följande:
    Sant det var väl lite att ta i kankse med att hon kan flytta, dock så blir jag så jäkla trött på folk skall försöka tala om för andra hur de skall leva.

Jag förstår din frustration, och jag håller med dig. Jag fattar att hon har en moralistisk syn på sex, och det får man ha oavsett om man är ursvensk eller invandrare av X-te generationen, men man behöver väl för tusan inte döma och fördöma alla omkring en för det. Låt bli att knulla runt själv, och låt oss andra knulla bäst vi vill.
  • Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 15:48:58 följande:
    ISLAM om du läst mina tidigare inlägg. Det är det vidrigaste jag någonsin upplevt att vara i en moské med skolan en gång, den religionen får mig att vilja spy. Hoppas på att det finns någon hjälte som kan elda upp dom.

En person som eldar upp över en miljard individer av alla tänkbara åldrar, kön, åsikter, tankar, drömmar bara för att de är muslimer är ingen hjälte, utan en ny Hitler.
  • Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 15:51:41 följande:
    för att jag tycker svenskar och invandrare som beter sig som apor och slår ner och våldtar tjejer är man ingen rasism du får nog gå tillbaka till skolbänken. Men GRATTIS!!! DU är nu klassad som en kommunist.

Tycker du att folk är apor om de inte är som du, ja, då är du rasist.

Okey, kan jag leva med. Inte vad jag är, men jag ser inget fel i att vara kommunist. Rasist, däremot...  
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 15:52:25 följande:

SA jag att det var "det viktigaste"? Vi kvinnor kan göra flera saker samtidigt, vettu!

Fast det konstigaste är ändå inte de här som alltid går i mysplagg, osminkade, och med hår som växer o växer - för att de inte orkar. För så kan det vara för alla ibland, särskilt under småbarnsperioden. Utan det knasigaste är alla dessa kvinnor som säger sig vara "modemedvetna", säger sig ha "en egen stil" o.s.v.. Och så har de - med mycket möda och stort besvär och till enorma kostnader - valt en stlil som gör dem manhaftiga och oattraktiva..??? Springer hos frisören och trimmar pojkfrisyren var sjätte vecka..? Spöke 

Don efter person. De kanske gillar det. Ska de övertygas att klä sig i en stil de inte gillar bara för att det är mer "kvinnligt"? Och vems syn av kvinnlighet ska de då anpassa sig efter?

Se det såhär - de karlar som gillar din version av kvinnlighet kommer att dras till dig oftare än till dem - vilket betyder att du får mindre konkurrens om de karlar du vill ha, och färre män som föredrar andra sorters kvinnor. Win-win! Flört  
  • Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 15:54:03 följande:
    TS åsikter är ju den åsikt våldtäkts män delar, dom ser ner på tjejer och tror det är deras RÄTT att våldta.. Nu får du änna gå och läsa på lite va?

Så, om man inte tycker om folk som knullar runt, och tycker att sex är något fult - så är man den sort som våldtar? Det var en intressant logik.
  • Dorian Ertymexx
    Rushmore skrev 2013-01-12 15:55:34 följande:
    Varför är det rasistiskt? Jag tror inte att vissa raser är överlägsna andra, tror inte ens att det finns olika "raser" av människor, men jag är helt övertygad om att det finns kulturer och länder som är överlägsna andra. Typ de där det finns demokrati, religionsfrihet, yttrandefrihet, lika rättigheter för båda könen, frihet att leva sitt liv som man vill leva det. Där inkluderar jag att ha sex med vem eller på vilket sätt som passar just den personen. 

Jag kan bara beklaga att människor som inte delar de här åsikterna ändå väljer att flytta hit och att vi låter dem få medborgarskap. 

Därför att ordet "import" implicerar föremål, döda ting eller "själlösa saker" (vilket brukar omfatta djur, men inte människor sedan slaveriet upphörde). Att då alltså kalla invandrare för importerade varor visar på en enorm brist på respekt för de människornas människovärde, och att de alltså inte är bättre än möbler, djur eller kläder. Därför är uttrycket "importerar" rasistiskt.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..