Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Servilia skrev 2013-01-15 03:00:36 följande:

Att man hyllar förövarna..?

Så en marsch mot rasism är att hylla förövarna? Exakt hur får du ihop den logiken? Det är ju som att mena att en röst på SD är en röst på de SD-are som lekt med järnrör och kallat unga kvinnor för "lilla horan". Eller att en röst på KD skulle vara en röst på Åke Green. Det ena har inget med det andra att göra.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-15 16:28:54 följande:

Nu var det inte jag som skrev det. Men tycker du själv att första man bör göra när en oskyldig, snäll, svensk gammal man nästan har misshandlats ihjäl av invandrare, är att gå ut och demonstrera för... fler invandrare..?

Nej, man demonstrerade emot att man dömer ut ALLA invandrare för att några misshandlade en man.

Litet som när folk protesterar mot att man drar hela SD över en kam när järnrörsgänget kallar unga kvinnor för "lilla hora".   
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2013-01-15 16:45:17 följande:
    Vad menar du? Att vi skall sluta bekämpa rasism för att rasisterna har rätt? Vissa folkgrupper är per definition sämre och ondare än "oss"? Och det därför är  ok att döma alla som har en viss hudfärg eller härkomst eller religion på förhand bara för att ett litet antal individer från dessa grupper har begått avskyvärda brott?. Eller missförstår jag?

Menar du att vi skall döma alla invandrare trots att mönstren är tydliga.
    95% av alla invandrare blir aldrig misstänkta för grova brott. Hur kan det då vara modigt att döma dem på förhand? Är det inte modigare att stå upp för en alt mer utsatt grupp och slåss mot myter och fördomar och rasism?

Du vet mycket väl att jag skulle kunna räkna upp betydligt fler brott än de du nämner ovan som är minst lika avskyvärda som har begåtts av svenskar eller andra "västerlänningar". Kanske borde du ställa dig frågan om varför du väljer att göra negativa generaliseringar om "icke-västerländska" grupper och varför du inte generaliserar likadant om "västerländska" människor?

*ryggdunkar litet*
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2013-01-15 20:47:30 följande:
    Vad tror du ? Om det nu kommer 50000 nya invånare per år som det inte finns jobb till.

Du har rätt. Vi måste stoppa barnafödandet!
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2013-01-15 20:58:35 följande:

Ja det är ju sant, eller invandringen. Bara att folk får välja, egna barn eller ta emot andra.

Tja, rent ekonomiskt (och det är väl huvudargumentet va) så är det klart billigare att ta emot invandrare än föda barn.
  • Dorian Ertymexx
    EnAnonumius skrev 2013-01-15 23:53:53 följande:
    Tja jobb stiger knappast linjärt (±) med befolkningen (±)

Mjao, typ fast inte exakt. Vissa jobb behövs det fler av om befolkningen ökar, andra inte så mycket. Vi kommer inte få fler bönder till exempel, då de redan bränner mat som de inte kan sälja (utan att dumpa priserna), men däremot kräver fler invånare fler bostäder som behöver byggas, fler butiker som säljer varor, fler i tjänstesektorn... så visst blir det fler jobb med fler invånare.
  • Dorian Ertymexx
    pontus1992 skrev 2013-01-16 17:22:47 följande:

herregud skrämmande att läsa

Hysch, inte mata!
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2013-01-16 17:43:18 följande:
    Bara att du räknar ut vad det kostar för ca 50000 invånare att få bidrag ( Kan inte normen ). Samt vad skola och div personal kostar. För inte ens du kan väl påstå att en socialsekreterares lön är en tillgång för ekonomin ?

Ehm, jo, det är det. Du verkar fast i det gamla, kortlivade idiottänket om "närande och tärande". Ekonomer har slaktat, mördat och brännt den idén för länge sedan, och spritt askan ut i världsrymden. ALLA som jobbar är närande, även om de får lön från statskassan.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2013-01-16 17:46:53 följande:
    Startas det inga nya företag så blir det givettvis inga flera jobb om befolkningen ökar. Men du kanske räknar skatttepengar som något som bara finns ?

Tja, tekniskt sett så jo, skattepengar "bara finns". Och det behövs inte nödvändigtvis nya företag, gamla företag eller att myndigheter och sociala tjänster anställer hjälper också. Poängen är att pengarna ska gå runt, inte att de ska samlas någonstans.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2013-01-16 18:11:14 följande:

Vet man inte vad man ska göra med ett ev överskott, så kan man ju alltid betala av på stattsskulden. Du låter ju lite blå nu, mera konsumtion är alltid bra ? Man kan tolka saker lite som man vill, men statliga/ personliga utgifter är sällan bra att ha för mycket av.

Nej, jag skrev inte att konsumtion alltid är bra. Jag skrev att ha pengar sittandes i statskassan inte är bra.

Ironiskt nog är det bra att ha en viss mängd statsskulder också. Fråga mig inte om logiken i det, men det har något med inflation och deflation att göra, om jag minns det hela korrekt.  
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..