Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

blissed skrev 2013-01-12 15:21:29 följande:
    finns det många svenskar som tycker att alla svenska tjejer är horor? då vet jag inte från vilken del av sverige du kommer ifrån, men i TS fall kan hon flytta tillbaka till Iran som hon dyrkar så mycket. Tycker man inte om befolkningen skall man kanske inte bry sig om om att bo här. Eller tycker du att vi skall ta in mer invandrare som delar TS åsikt och som kan våldta sveriges tjejer?

Ja, det finns det. Kolla runt i trådar om sex och samlevnad här på FL så ska du se. Måååånga moralister som ojjar sig över folk som har mer sex än de själva.

Ehm, om de delar TS åsikter lär de väl knappast våldta någon alls va? Vad sägs om att åtminstone FÖRSÖKA vara litet logisk.  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    modesto skrev 2013-01-12 15:22:14 följande:
    sverige har åsiktsfrihet bara för dem som har "rätt" åsikter. Att ha negativa åsikter om invandring och tillhöra SD kan leda till svåra konsekvenser

Som? Och vaddå, menar du att SD är bättre? De kickar ju FLER än vad facket gjort, många fler! Smygrasism är okey inom SD, men att öppet vara rasist (och inte tillhöra kärngänget) leder till att man blir utkickad.

Och det är bara blaj. Det är fler som öppet talar om att "stoppa importen" av invandrare än de som talar om att stoppa droger eller trafficking, eller att åtgärda den ensidiga marknadsdyrkarhysterin.

Sedan kan ALLA åsikter som sägs högt leda till konsekvenser. Går du med i M och talar väl om Stalin så ryker du snabbt. Går du med i KD och pratar om att slopa Svenska Kyrkan, så kommer du flyga ut ur partiet. Går du med i V och talar väl om kapitalism och marknadsmässiga hyror, så blir du kickad.     
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 15:22:36 följande:

Jag är ju halvfinsk, och jag vet att det där tugget finns hos finländare, precis som det fortfarande finns en ovilja hos svenskar gentemot finländare. Men det är inte alls på samma nivå som hos vad DU kallar "arabmuslimer". Bra uttryck förresten - måste börja använda det!

En finländare skulle aldrig säga till sin son, att "så du din vildhavre hos de svenska flickorna. De är bara horor ändå, så du behöver inte tänka på deras heder. Det har de ingen. Sedan, när vi har fixat ett jobb åt dig i Pekkas importfirma, så har han och jag gjort upp att du ska gifta dig med hans dotter Marja-Liisa. Hon är, som du vet, mycket sedlig. Han garanterar att hon kommer att vara oskuld när hon kommer till bröllopsbädden". Knappast, va..? Drömmer 

Visst finns det det. Men bland "nationalister" och SD-fans är det något som "man inte får prata om" (hahaha). Finns de som menar att finnar inte var speciellt hatade för trettio år sedan, vilket ju bara är dumheter. Jag minns själv hur mina finska klasskamrater hade precis samma status och bild om sig som "arabmuslimerna" har idag. (Det är för övrigt ett typiskt SD-fanclubs-uttryck, bara så du vet.)

Kanske, kanske inte. Kan jag inte uttala mig om, vad finnar säger till sina söner.  
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 15:28:21 följande:

Nu orkar jag inte läsa tillbaka och se vad "Persisk" har sagt om att gilla sex. Men det är ju vanligt i MENA att man omskär flickorna, just för att de inte SKA gilla att ha sex.

Det är en stor skillnad mot människor i Västerlandet som är konservativa på denna punkt. De skulle aldrig komma på tanken att göra ingrepp på sina barn. Det handlar nämligen för dem inte om att det är fel att gilla sex, utan att man ska ha sex under kontrollerade förhållanden. Så att det inte blir barn hit och dit som inte får känna sin riktige far, och sådana saker. För hur man än vrider och vänder på det, så leder sex ofta till barn. Det är därför man inte kan släppa det helt fritt.

Just nu finns det t.ex. en tråd här på Fl, där en tjej undrar hur hon ska få underhållsstöd när hon inte vet vem pappan till hennes barn är... Spöke Några hundratusen sådana fall i ett och samma land, och hela samhället faller!   

Ehm, nej. Det är INTE vanligt i MENA-länder att omskära sina döttrar. Det finns i nordafrika, bland både muslimer och kristna.

Och fel där också, många i västerlandet omskär sina söner, främst i USA där ungefär hälften (om inte fler) låter omskära sina nyfödda söner.

Nejdå, det gör det inte. Samhället står och faller inte med om du vet vem din far är.     
  • Dorian Ertymexx
    Alecto skrev 2013-01-12 15:32:57 följande:
    Absolut - jag var mest bara tvungen att fråga för jag ville ha ett svar men förväntade mig väl inget.

Det finns sliskiga iranier precis som det finns slisk av alla raser - ingen mer eller mindre. Men det finns trevliga av alla raser och sorter oxå - och de är faktiskt fler än slisket.

Det är farligt att generalisera - det leder till fördomar, rasism och hat. 

Det finns inga raser. Men i övrigt håller jag med.
  • Dorian Ertymexx
    blissed skrev 2013-01-12 15:33:12 följande:
    Det är de verkligen, kista barn beter sig som slumungar/apor.. mycket bra med lågavlönade människor som inte har så mycket bakom pannbenet.

Och som litet extra bekräftelse, som extrauppgift för att få certifieringen.
  • Dorian Ertymexx
    finskaflikkan skrev 2013-01-12 15:36:30 följande:
    Japp att dom beter sig som apor går verkligen INTE att missta!  

Suck.
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 15:40:02 följande:

Det har väl ingen sagt heller..? Men det är ju helt idiotiskt, att dom skolor som haft den traditionen inte ska få fortsätta med den. Så länge som eleverna, deras föräldrar och lärare fortfarande vill. Det är ju inte kulturmarxisterna i Stockholm som ska bestämma att en skola i Övertorneå ska sluta med sin hundraåriga tradition... Helt sjukt!

Och vem har sagt att de inte ska få fortsätta med den?
  • Dorian Ertymexx
    Servilia skrev 2013-01-12 15:57:59 följande:

Jo, men de exempel du tar nu är ju LOGISKA. Kan du förklara logiken i att en lastbilschaufför, som knappast träffar några människor i sitt arbete utan sitter ensam i sin förarhytt mil efter mil - ska uteslutas ur sitt fackförbund p.g.a. sin politiska åsikt..? Jag skulle ha tyckt att det var galet, till och med om han hade tillhört något verkligt extremt parti på höger- eller vänsterkanten. Den här killen var för övrigt inte ens AKTIV i varken Sd eller Transport när det här hände. Så det var inte så att Transport inte ville bli representerade på kongresser av en känd Sd:are - DET hade det åtminstone funnits någon logik i...

Ja det kan jag. SD är nämligen för att lägga ned och förbjuda fackförbund. Litet grand som att en moderat skulle vara för att slopa den fria marknaden alltså, en total intressekonflikt. Sedan så har många fack värdegrunder som baseras på alla människors lika rättigheter, något som SD knappast kan ställa sig bakom.

Sedan kan jag tycka att det var onödigt att göra en så stor grej av det, men ytterst är det upp till varje förening och förbund att avgöra vilka medlemmar de vill ha med eller inte. Det är inte en demokratisk rätt för en, säg, nazistisk homofob att vara med i RFSL till exempel.  
  • Dorian Ertymexx
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 15:41:59 följande:

Men nu missförstod  du mig. Ghettosvenska är det språk som talas av dem som inte vill något annat än leva isolerade och överföra sin livsstil - de må vara bastukorv och Karjala IV - eller  något annat.

Jag är invandrare själv. Jag generaliserar inte i detta fall (även om vi alla måste generalisera ibland för att  ha grepp om tillvaron) - utan  beskriver något jag erfarit och erfar i  mitt liv och yrke.

Därmed inte sagt att alla lever just det livet. Jag gör det inte, trots min status som  invandrare av första generationen.

Med respekt/ Lisa

Jag skulle fortfarande önska att du slutade prata om "ghetto".

Det är nog ruggigt få som vill leva isolerat. Men som det heter, it takes two to tango. Så länge inte vanliga svenskar är beredda att bjuda till (socialt sätt menar jag) så kommer ju invandrarna inte kunna göra annat än att vara isolerade. De kan ju inte tvinga sig på svenskar som vänner och bekanta, eller hur?  
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..