Inlägg från: Persisk |Visa alla inlägg
  • Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Smartie skrev 2013-01-11 17:18:10 följande:
    Varför skulle TS vara en SD-värvare? Tror ni inte att det finns perser, araber, turkar, amerikaner, japaner (typ alla nationaliteter) som tycker som hon?

Det är inte bara etniska svenskar som är rasister eller fördomsfulla och synen på sex, könsroller mm hör till de områden som skiljer sig allra mest mellan olika kulturer. Särskilt mellan det förhållandevis sekulariserade väst och resten av världen.

Sen brukar inte just iranier uttrycka de åsikter TS gör, svensk-iranier brukar vara mer moderna, bildade och "anpassade" än så. Men det betyder inte att TS är falsk, vi är ju alla individer, finns även etniska svenskar som tycker som hon. Dessutom är hon ju inte ens anonym, hon har bild mm. Vilket "troll" inte brukar ha.

Varför frågar sig ingen om rasistiska eller fördomsfulla trådar om invandrare, egentligen är startade av någon antirasist eller expovärvare? I ett försök att dra invandrigskritiska i smutsen?  
    Hur skiljer mina åsikter från andra Iranier? Jag har sagt sanningen bara, om man tar illa upp av det så är det inte mitt problem. 
  • Persisk
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 17:11:17 följande:
    Det är väldigt underhållande att läsa din tråd TS, med tanke på att de flesta från just mellanöstern tycker samma sak om ER iranier som du skriver om svenskar!  De är så måna om att passa in i det svenska samhället att de glömmer både sin religion och sin kultur så fort de sätter sin fot här.  Det är mycket vanligt att ni (läs iranier) har sex före äktenskapet, och du har gift dig ganska ungt. Det tror jag beror på att just du faller i den kategorin och skyndar dig att gifta dig ,utan att det kommer fram vad du gjort!   Ni byter åsikter beroende på vem ni talar med, dina svenska kompisar dög innan du var gift, men nu tror jag att du bara är svartsjuk att du inte kan leva som du gjort tidigare. ( läs analsex).    Du lider av något som kallas för mindervärdighetskomplex!!!
    hatar när folk går över sin gräns, vem fan är du.. du känner inte ens mig, du har ingen rätt att sitta och skriva saker om mig som du tror jag är i din lilla värld, att du nämnde analsex visar bara hur du är samt tänker, jag är gift och helt nöjd med mitt liv och älskar min man, Har fortfarande ett par Svenska kompisar kvar men de som var rasistiska är ute ur mitt liv nu tack och lov, inte jag som förlorar på det utan det är dom (min fd. vän) som jag bröt kontakten med nyligen.
  • Persisk
    Jag är jag du är du skrev 2013-01-11 17:04:48 följande:

Och du dömer svenska tjejer efter vad TVÅ tjejer gör?  Jag var 18 när jag förlorade oskulden.

Om du är svensk medborgare och anser dig vara svensk......sluta då att hoppa på svenska tjejer och säga att utländska tjejer är så mycket bättre!!

Jag har inte hoppat på någon Glad Jag sa bara sanningen som nästan alla vet, ni svenskar vet det också men tyvärr så väljer många av er att förneka det. Och du jag är Svensk medborgare ja, men Persiskt till etnicitet. Sånt kan man inte ändra på, så med kommentaren .'bli svensk'' .. vad menas med det? går inte och ändra på sin ursprung/ras/etnicitet 
  • Persisk
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 17:40:36 följande:
    men du tar j-t snabbt till dig när man säger personliga saker till dig, vilket tyder på att du känner dig träffadSolig
      nej jag känner inte dig men om jag tittar på din bild ,föreställer jag mig dig som sånan iallafall. Håller du inte med mig om att många från mellanösternländer faktiskt ser ner på er , och känner dem som går till era iranska fester inte för att träffa en svensk tjej utan en (billig ,dina ord) iransk tjej ,som bjuder på något som anses i sverige vara lite förbjudet. just det ANALSEX!  förneka inte fakta, har hört det från fleraaaaaa personer!
    Ja på persiska/Iranska festerna som Harem nights samt atish kryssningen ser jag alltid Svenska killar(även andra utländska killar) med Iranska tjejer men det betyder automatiskt inte att de har sex och även om de har det så är iranska tjejer inte lika lössläpta/lätta som svenska tjejer, Och visst vi Iranska tjejer är ganska lika i utseendet med mörkt hår och samma drag men det betyder inte att vi är lösslöpta bara för att vi sminkar oss mer än svenska tjejer eller om vi har urringat osv.. sluta va så close minded, ENORM skillnad på att ha bara urringat än att ligga runt med olika killar varje kväll, 
  • Persisk
    mojnemenito skrev 2013-01-11 17:40:41 följande:
    Har inte läst hela tråden,men utifrån vissa av dina inlägg ts...så verkar du hysa agg mot svenska tjejer och killar..o ja du säger "jag menar inte att alla är så" bla bla....du måste ju du förstå att alla svenskar inte tror illa om dig. Jag menar så som du har fördomar om.svenskar (inte alla ) så har även dom fördomar om dig (inte alla). Jag förstår inte vart du vill komma med din tråd? För uppenbarligen så verkar du själv.minst lika hatisk.
    Det jag ville veta är VARFÖR helt plötsligt så blir ni rasistiska . jag förvänta mig aldrig att min fd Vän skulle säga sånt alltså med andra ord vara rasistiskt mot mig, Inte första gången sånt sker som sagt har varit med om mycket... jag chattade med en Svensk kille för länge sen och han var intresserad av mig men han var inte direkt min typ så jag sa åt honom rak på sak att du är inte min typ, och han blev förbannad och skrev massa rasistiska nedlåtande saker om mig och blocka mig direkt..riktigt fegt och omoget gjort ;) så inte första gången jag är med om sånt.

Känns som att när ni har håller på att ''förlora'' i olika sammanhang så kommer er rasistiska sida fram i brist på att komma med nåt bättre.. och självklart är inte alla Svenskar så men många är så tyvärr. 

Någon frågade vad jag tycker om Svenska killar, jag har haft relationer med Svenska killar och som bland alla andra folkslag så finns det de som ser bra ut och är heta och de som är mindre snygga :) men jag personligen föredrar killar av min egna sort, dvs från mellanöstern och helst Iran och nu är jag ju gift med en underbar Iransk kille, vi har samma språk, samma kultur, samma tankesätt, samma utseende typ så det blir inga kulturkrockar om man säger så Glad
  • Persisk
    Tjolinti skrev 2013-01-11 17:56:13 följande:
    Han e säkert din kusin, kan vara en anledning till att ni har samma utseende :)
    Nej det är han inte, jag kommer ursprungligen från Teheran (huvudstaden) och hans familj härstammar från en annan stad som heter Hamedan, så nej där förstörde jag din glädje, vi är icke kusiner Glad Kusingifte är inte så vanligt bland iranier, sker sällan, men hos araber, kurder, somalier och turkar är det däremot mycket vanligt. 

Och samma utseende menade jag typ att vi har samma look, mörkt hår, Iranskt utseende osv.. 
  • Persisk
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 18:01:21 följande:
    vet din man om ditt förflutna ? som jag skrev alltså, du har också ett förflutet ,men nu när du är gift har du blivit såååå äckligt dryg!
    Självklart vet han det, och jag vet om hans förflutna liv...inget vi pratar mer om så att säga, men nu är jag hans och han är min, vi tänker inte ens på annat.. allt fokus är nu på varandra samt på barnet som kommer Glad Min man vet vad som hände och han sa till mig att jag ska slänga ut alla falska personer eller s.k vänner ur mitt liv.. och han har helt rätt i det. Han låter inte ens främmande killar titta på mig ute det har hänt många gånger speciellt under sommaren så fick jag alltid äckliga perversa blickar och min man frågade vad dom glodde på högt så att alla skulle höra och då sluta dom o glo.. riktigt sliskigt, obs både svenska killar och män i alla åldrar samt utlänningar. Inte bara jag utan alla mina tjej kompisar får dessa sjukt äckliga blickar på sig ute av killar och män.. men inte vårt fel att vi är Perser(vackra och exotiska)Hjärta Jag skulle aldrig tänka mig vara något annat än just Pers/iranie. Nu kommer säkert många ta åt sig men det är min åsikt och alla har rätt till sina egna åsikter samt tankar.
  • Persisk
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 18:05:52 följande:

men det är ju själva grejen, hon var lika "lössläppt" innan hon gifte sig, svenska pojkvänner, fester, hade frisläppta svenska kompisar osv.  nu är hon svartsjuk på din kompis för att hon valde att gifta sig, och kan inte leva som hon tidigare gjort.  Hon gifte sig med honom för att det fanns ingen annan som ville ha henne ,då hon redan haft allt på marknaden...
    Känner du mig? nej.. då vet du inget om mig eller mitt liv eller mitt förflutna liv. med andra ord ingen rätt att säga och tro hur jag är eller hur mitt liv sett ut och vad jag gjort eller inte, MITT PRIVATA LIV! Jag var inte ens i närheten så lössläppt som svenska tjejer, tro mig jag har inget att dölja.. Flört Pappa hade stenkoll på mig och min syster vilket är bra, vi tackar honom hela tiden om han inte skulle varit så hård mot oss så skulle vi idag vara som vilken Svensk tjej som helst dvs ligga runt hela tiden med olika killar, vilket är sjukt och billigt. 
  • Persisk
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 18:20:55 följande:
    Lite kul hur du lägger upp allt. Du verkar verkligen göra skillnad på folk och folk.

svensktyska.blogg.se/ 
    Ja är det inte skillnad mellan Svenskar och Somalier, Iranier och araber osv..? Olika utseenden, olika etniciteter/ursprung, helt olika kulturer samt olika språk.. detta vet t.o.m småbarn.. utseendet skiljer pga man har olika ursprung. Men alla är lika värda såklart, att kränka nån pga ens hudfärg, utseende, etnicitet eller religon är rasism. 
  • Persisk
    Svenskflicka skrev 2013-01-11 18:27:59 följande:
    Jag tycker att vi alla är värda ett svar, men faktum är att det enda du gjort är en upprepning av tidigare påhopp. Jag ställer min fråga igen:
    Hur kommer det sig att ALLA killar jag mött  från mellanöstern ser oss svenska tjejer som sexobjekt, men de egna kvinnorna är så heliga att man skall hänga slöja på dem??

svensktyska.blogg.se/
    Det beror på, om man är religiös muslim så bär man slöja men mestadels av utlänningar från mellanöstern bär inte slöja här i sverige, Iranier är ju kända för att inte vara så religiösa.. besök bara kista t,ex du ser knappt några Svenskar, du ser däremot massa Iranier,kurder, syrianer,turkar osv.. inte så mkt slöja där.

Våra killar ser Svenska tjejer som sexobjekt(Tyvärr) pga att svenska tjejer har förstört sitt egna rykte, de är lätta att få, öppnar upp låren för vem som helst .(har sett och fått det bekräftad många gånger) Inte alla våra killar ser er som sexobjekt samt alla svenska tjejer är inte på det viset, en del är det däremot.

I tidig ålder så ser man oftast svenska tjejer med utländska killar men i slutändan så väljer alltid våra killar tjejer av sin egna sort, detta ser jag dagligen.. de flesta av mina utlänska killkompisar har haft relationer med svenska tjejer men när det kommer till det ''seriösa'' samt riktiga'' så väljer de oss, dvs mellanöstern tjejer.

Helt vanligt att man väljer att bilda familj med en som kommer från samma land. 
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..