• Bianca 393

Älskade du ditt barn direkt efter att det fötts?

Ja som rubriken låter. Jag har hört många säga att de älskade barnet direkt när det kom och också många som säger att det växte fram. Skulle vara intressant att höra hur det var för er?

Själv kände jag en stor ömhet och lycka. "Äntligen är du här" Vet inte ifall jag ska kategorisera det som kärlek eller bara begynnande...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Älskade du ditt barn direkt efter att det fötts?
  • I Walk The Line

Med andra barnet så var jag rädd för jag väntade henne, jag hade då en snart 2 åring som jag älskade mest i hela världen och trodde aldrig att det skulle finnas plats för en till i mitt hjärtat. Det kändes lixom omöjligt att älska en till lika mycket. Men när hon kom så var kärleken till henne lika självklar då som med sonen och hjärtat växte ännu en storlek! Ibland tittar jag på min familj och det gör nästan ont av kärlek till dem. U Jag vill ha dem alla så nära som möjligt, och skydda dem från allt. Min man, pappan till dessa underverk, skulle jag allra helst vilja krypa under huden på, bara få vara så nära som möjligt ;)

• Muffins i magen

Jag älskade dem från att de låg i magen och känslan bekräftades något otroligt efter födseln. (Jag har från start även varit fascinerad av hur vansinnigt söta de har har varit/är. I övrigt tycker jag inte att så värst många barn är söta till utseendet).

• logg81

Annat... Jag älskade henne innan hon föddes... 

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • hysteria

Första barnet älskade jag från första sekunden, det var kärlek i dess renaste form.
    Andra barnet tog det mycket längre tid. Upp mot ett år innan det var likadant.

• NovemberApril

Jag har älskat min dotter från första stund. I mitt förlossningsbrev skrev jag att dem skulle torka av henne innan jag fick henne osv. Sekunden hon kom ut bad jag om att få upp henne direkt. Ingen annan skulle få ha mitt barn. Det föddes en stark känsla med henne, går inte att förklara..

• Pymsan

Ja. Direkt när jag fick honom på bröstet började jag lipa för att han var så underbar och perfekt, det bara svämmade över med kärlek.

• Sunniva

Japp, låg mest och grät och kollade på henne de första dagarna (gör jag fortfarande från och till) för att jag älskade henne så innerligt. Mitt allt.

• Tjohalia

Både och, jag älskade barnen från första start, men kärleken växte sig också starkare och starkare den första tiden.

Flicka 2005 * Pojke 2007
  • C R

Ja det gjorde jag absolut!! Från första sekund med båda barnen!!!

Svar på tråden Älskade du ditt barn direkt efter att det fötts?