• ser91

Munkpeppar?

Ojoj grattis blingbling! Så kul att det kan fungera på naturlig väg! =) Jag sa ju det, kände det på mig att du/ni lyckats! Vad var det för känningar du hade denna månad innan de försvann? Ett stort tack till munkpeppar får man väl säga! ;) eller hela blandningen du använde dig av!
    Hur länge har ni försökt blingbling?

Jag tror ändå inte vi lyckats, har så svårt att tro det. Men så länge mensen inte dyker upp får man leva med hoppet. 

• ser91
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-02-10 14:48:36 följande:
    På torsdag är det min första MP-ÄL :D Sen ska jag resa iväg på lördag ett par veckor, hoppas inte ÄL kommer ett par dagar senare för då kanske vi missar den :s
    För mig kom ju äl några dagar tidigare av mp. Kolla gärna med test så ni inte missar äl =)

Blingbling: Ja, om jag räknat rätt. Vet inte alls heller om cykeln påverkats mer av mp. Sen är jag också osäker om min lutealfas är 14 dagar, men tror det iaf. Varje gång jag varit på fertilitetskliniken cykeldag 13 så har äggen iaf inte släppt än, så tror att jag vanligtvis ägglossar dag 13-16.
  • ser91

Känner förresten inget onormalt nu heller, mår som vanligt vid den här tiden i cykeln. Så förväntar mig att mensen kommer igång framåt onsdag.

• ser91
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-02-10 18:51:44 följande:
    Hoppas den håller sig borta! Vet inte om ni firar alla hjärtans dag, men vi ser rätt seriöst på den dagen här, så förra året när jag fick min mens på alla hjärtans dag så blev vi INTE glada kan jag säga. 
    Men det vore ju en bra alla hjärtans dag present med ett plus! 
    Tråkigt hur alla hjärtans dag blev förra året för er. Som du säger, vore ju underbart om det blev ett plus istället!
    Blingbling skrev 2013-02-10 19:29:26 följande:

Mmm...jag mådde också som vanligt innan BIM
    Ja, det är sant Flört Fast jag har lite känningar, men det brukar jag ha vid den här tiden i cykeln (tunga och lite smått ömma bröst, spänner i magen emellanåt, lite huvudvärk).
    Dock något jag inte varit med om förut hände igår kväll. Sambon och jag myste, och det gjorde nästan ont långt in så att säga. Efteråt när jag reste mig för att gå på toa så gjorde det ont nere till vänster i magen.. Orolig att det är något fel.

• ser91
    Blingbling skrev 2013-02-11 14:11:01 följande:
    Tror inte att det behöver vara fel...man är ju mer känslig om man är g****d Ok, jag är ingen läkare så säker kan man ju inte vara, det är nog bara för dig att försöka vänta tills BIM och se vad som händer...
    Ja, jag ska göra det Glad Idag känns det dock som att mensen ska komma när som helst.. Får se vad som händer om den kommer eller ej.
  • ser91
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-02-12 16:48:43 följande:
    Oj, högg till i vänstra äggstocken idag :o Är det där ägget kommer släppa tro? Då har jag inga förhoppningar om denna månad, gyn kunde inte ens se min vänstra äggstock på nåt av de båda VUL jag gjort.. :s Han kunde inte se om det var fri passage på spolningen heller eftersom äggledare o allt var dolt... Hade hoppats på högra sidan som jag "vet" fungerar ;)
    Kanske kan kännas på vänster sida även om det är höger som lossar? Flört Kroppen kan ju vara lite tokig och spöka ibland.

Min vänstra äggstock är svårare att nå vid vul, och det är nästan obehagligt när de ska kontrollera den eller ägg på den sidan. När jag provade pergotime så fick jag i regel fler ägg på höger sida än vänster.. Samma sak när jag tog puregon. Men vid spolning var det inga problem att se att det iaf ej fanns något i vägen.  

Kan ju vara så att det inte är något i vägen för dig heller Glad Även om det var svårt att se vid kontroll.

Själv förväntar jag mig att mensen dyker upp imorgon! 
  • ser91
    Blingbling skrev 2013-02-14 10:30:41 följande:
    Hur går det här inne med ÄL och BIM och annat? På min front går det väl inte så lysande just nu, i tisdags drog mitt andra missfall (på drygt en månad) igång så nu är det bara att ta nya tag igen. Typ...kasta sig över flaskan med MP-droppar - vilket jag gjorde igår Så nu satsar vi på en super-duper-ÄL om knappt 2 veckor!
    Men usch va tråkigt blingbling! Iofs kan man ju blöda något under graviditet också. Men så tidigt och om det var mycket så tyder det ju tyvärr på missfall! Rynkar på näsan Jag som trodde det skulle gå vägen..

Jag hade troligtvis bim igår. Har aldrig tänkt på att räkna lutealfasen,då jag inte äl-testat så ofta. Men tror den är 14 dagar, då jag gjort vul dag 13 vid ett flertal tillfällen och ägg funnits på väg att ägglossa. Min cykel är oftast runt 28 dagar, så bör ha lutealfas på 14..

Ingen mens än iaf, men känns som att den kommer när som helst. Väntar nog iaf minst till imorgon med att testa. Tror som sagt att mensen är på g. 
  • ser91
    Blingbling skrev 2013-02-14 11:49:27 följande:

Man hoppas ju att det ska gå vägen även om man börjar blöda, fast man förstår och känner ändå ganska bra om det verkligen är ett MF och det är det nu eftersom jag heller inte har ett plus kvar på stickan längre. Ok! Det är ju superbra att det inte dykt upp någon mens ännu! Heja, heja, heja! Man kan känna att den är på gång även om man är gravid - du har ju mig som ett levande bevis på det!
    Tråkigt att det inte ville hålla i sig för dig! Men hoppet är det sista som överger oss så det är bara ta nya tag igen då Glad 

Jag har ju mått lite annorlunda, men inte direkt så jag reagerat. Mest tänkt att jag själv inbildat mig symtom. Men vi får se, ska vänta lite med att testa. Kan ju vara så att lutealfasen är längre än jag tror, kanske inte har bim förrän imorgon eller i helgen.. Ingen mens än iaf! 
  • ser91
    Blingbling skrev 2013-02-14 13:14:26 följande:

BRA att du inte springer och testar för fullt, i varje fall känner jag att om jag börjar testa så vill man bara kolla igen och igen och igen och igen något halvt dygn senare. Tror det är bättre att vänta och se vad som händer och sedan kanske testa när det gått några dagar över BIM - då är det ju större chans att få ett plus.

Låter i varje fall hoppfullt tycker jag att du känner att du till och med mår lite annorlunda! Tummhållning för er pågår för fullt här  
    Ja, lite så jag tänkte. Har två test, och imorgon fyller min sambo år, så har inte mensen kommit då så testar jag nog iaf. Skulle det bli minus så är det som förväntat, men blir det plus så blir det en kanonpresent! Glad
  • ser91

Testade idag på morgonurin! Visade självklart negativt. Så ingen rolig födelsedagspresent till sambon. Han beställde direkt ny munkpeppar. Ännu ingen mens, men det känns mycket nära nu.

Svar på tråden Munkpeppar?