• ser91

Munkpeppar?

Okej blingbling :) Jag tog pepparn i ca en vecka fram tills olyckan. Min cykel blev nästan 3 dagar längre. Vet inte om det beror på oro eller pepparn. Missade ju troligtvis äl pga det. Bara hoppas jag blir utskriven snart så vi hinner försöka denna månad. Har iaf kört igång igen med pepparn, aco kvinna och omega3.

• ser91

Tack blingbling :) får se hur det går denna månad. Har frikort på medicin till nån gång i april. Om vi inte lyckas denna månad så bör vi nog återgå till ivf. Antar att vi får betala för hormonerna igen annars..

• ser91

Läser runt hela tiden då jag ska ta det lugnt, finns inte mycket annat att hitta på tyvärr. Läste att mp kan hjälpa om man har spottings.. Om jag förstått rätt innebär spottings sparsamma blödningar mitt i cykeln. Jag funderar på om mina flytningar/småblödningar efter mens kan klassas som spottings? Har vanligtvis mensblödning 3-4 dagar, därefter brukar det vara bruna flytningar ett par dagar, och ibland kan det komma lite mer blod igen kanske 2-4 dagar efter att själva mensblödningen har slutat. Så det hänger ändå ihop med mensen om man säger så. Vad tror ni, kan munkpepparn få bort dessa flytningar/småblödningar efter mensen?

• ser91

Okej. Kan ibland få bruna flytningar några timmar innan mensen bryter ut på riktigt. Skulle vara en bonus om det försvann. Har bestämt mig för att begära ut min journal på fertilitetsutredningen. Är inte helt 100 på vad som sagts under resans gång. Enda "felet" som nämnts är att mina äggstockar är ganska små förnågon i min ålder (22). Kanske tar äggen längre tid att mogna? Vill verkligen forska lite i det här med alternativ medicin, ev. kolla med annan klinik vad de säger om vårt fall. Hoppas din fot blir bättre snart! Inte kul med skador, inte minst som hindrar rörelseförmågan.

• ser91

Har pratat med fertilitetskliniken idag för att se när nästa ivf kan göras. De sa att jag kunde börja spraya redan om ett par veckor. Har inte hunnit ge munkpepparn en chans än, så ville veta när äggplock+insättning blir om vi försöker själva denna månad. Skulle bli v 15-16, om vi kör igång denna månad blir det v11. Minns att sprayen ej ska påverka ev grav, men minns inte om det kontrollerades. Blev så konstigt första försök då jag fick spraya en vecka extra pga missförstånd av läkaren.. Så kanske kör mp fram till äl och sen går vidare med ivf efter det..

• ser91

Jag hoppas det :) då ger vi mp chansen halva månaden (för att ej krocka med sprayen). Lyckas vi bli gravida så ska det upptäckas innan vi går över till sprutorna, vilket blir ca v9. Lyckas inte ivf så kör vi nog mp kanske innan ev nya försök med ivf.

• ser91

Blingbling: Ja, det är spännande att få veta. Åldern är ju inte allt! Allt kan ju vara tipptopp ändå :) Se inte resultatet som en dom, utan något som kan åtgärdas (om nu värdena ej är som önskat). Jag och min sambo har ju inga fel enligt läkarna, vilket på något sätt känns tungt då vi vet att det inte fungerar, men att vi inte kan åtgärda något (förutom att mina äggstockar är något små, men tyvärr kan jag ju ej få dem att växa..). Jag har ju skickat in brev till kliniken för att få min journal. Vi har nu också fått tid till 11 februari. Då ska vi dit för planering av ivf-schemat och troligtvis börjar jag med sprayen den veckan. Frågade också om kontroll görs om vi ev lyckats denna månad. Kontroll görs innan sprutorna börjar och det känns ju bra :)

• ser91

Jag kör på med munkpepparn och vitaminerna. Är dock fortfarande inskriven på lasarettet. Har nu också fått svar att det fortfarande är oklart om det läkarna har upptäckt är farligt eller inte, och måste därför göra ännu en undersökning. Har troligtvis äl någon gång mellan 2-6 februari. Bara hoppas att jag är utskriven innan dess. Intetnyttpåplusfront en: Alltid värt att försöka iaf =)

• ser91

Tack blingbling det värmer =) känns som att turen borde vända snart!

• ser91

Ingen fara pimpinellan. Har själv problem med en fot emellanåt. När jag klev snett första gången gjorde det otroligt ont och var besvärligt ett bra tag. Känner som sagt av det även nu vid mer belastning. Så vet hur ont och jobbigt det kan vara! Har haft känningar i nedre delen av magen på den vänstra sidan. Kan inte tänka mig att äl redan smygit sig på. Är på dag 8 i cykeln. Har iaf köpt clearblue digitala äl-stickor för att verkligen kunna konstatera när äl inträffar denna månad. Ska kanske testa om en stund, annars imorgon om det fortsätter sticka nere i magen. Håller tummarna för er och tänker på er! =)

Svar på tråden Munkpeppar?