• ser91

Munkpeppar?

Köpte digitalt äl-test. Fick glad gubbe igår när jag testade. Så äl verkar inträffa nu mellan dag 11-12. Tidig äl..

• ser91

Okej =) Jag kände ju någon konstig typ stickande känsla nere i magen redan dag 8 i cykeln. Igår kväll när vi hade ätit fick jag ont, som en svag skärande känsla på samma ställe nere i magen. Gjorde äl-test, som jag gjort sedan 3 dagar tillbaks, och fick glad gubbe. Hade inte väntat mig det så tidigt, men var nog därför jag känt som jag gjort i magen.

• ser91

Hoppas verkligen bara att det är ett sent plus som dyker upp för dig blingbling. Jag har inga direkt förhoppningar denna månad faktiskt. Ska iaf till fertilitetskliniken 11/2 och planera ivf. Då jag har äl just nu, bör min mens komma 12/2, vilket är dagen efter mötet med kliniken, så kan inte tänka mig att det blir spraystart förrän nästa cykel. (Sprayen brukar man ju starta med en vecka före mens).

• ser91

Låter bra =) Vi hoppas att blingblings mens håller sig borta och att ett plus dyker upp. Vi hoppas att intetnyttpåplusfront en får kanonbra ägg. Vi hoppas att pimpinellans fot blir bra och att turen vänder så att ett plus dyker upp. Här hemma har det mysts i förrgår och igår. Jag är numera utskriven från lasarettet, men får inte anstränga mig förrän läkarna gett klartecken. Så blir lugnt mys.. är sjukskriven ett tag till, hoppas verkligen jag får ett bra besked, annars ska vi nog inte börja med hormonerna för ivf på ett tag. Kan inte tänka mig att vi lyckas på naturlig väg, men det är ju i alla fall kul att försöka ;) Dock lika hemskt varje gång mensen kommer.

• ser91

Tack alla =) fortfarande lite oklarheter dock, men jag hoppas det löser sig snart.

• ser91

Blingbling: Snart får du nog svaret =) Håller tummarna för ett plus! Pimpinellan: hoppas att det vänder och att ac ger dig ett mirakel =)

• ser91

Tack =) jag har som vanligt inga större förhoppningar. Min sambo är dock mycket mer hoppfull än mig =) Lite synd att äl kom så tidigt denna månad. Eftersom att man ska börja med sprayen för ivf en vecka innan mens så kan vi inte starta förrän nästa månad. Har ju tid den 11/2 och mensen bör komma 12/2. När har ni bim? Vet att du blingbling inte vet riktigt då den egentligen passerat och ingen mens eller plus har dykt upp. När ska du testa dig igen blingbling? =)

• ser91

Okej =) Att inte känna något alls kan ju vara ett symtom ;) Vad har du känt när du varit gravid då?

• ser91

Min sambo tror att vi har lyckats denna månad. Bara för att jag hade som svag mensvärk 3-4 dagar efter äl, sen att det högg till en dag i magen när jag reste mig fort + att jag fått ont i korsryggen och det liksom "kluckar/hoppar till" nere i ryggen emellanåt, t.ex. när jag legat ned och reser mig upp.

Jag vaknade i morse och hade känslan av att "jag ska testa mig nu, bara för att". Hade endast ett gammalt test som hade bäst före-datum 2012-07. Testade iaf med det och fick självklart minus. Jag testar i princip aldrig annars, har gjort det vid ett par tillfällen tidigare då mensen varit sen. Nu är jag bara på dag 20. Mensen bör komma dag 25 om lutealfasen är 14 dagar, vilket jag tror att den alltid varit tidigare..

Men jag bara vet att det inte blivit något denna månad heller, känns som vi bara har otur i vårt liv just nu. Är fortfarande sjukskriven, då det fortfarande finns oklarheter från läkarna. Så måste troligtvis ringa och boka av tiden till fertilitetskliniken nu på måndag. Ingen mening med att påbörja behandling då jag kanske måste genomgå andra behandlingar eller operation för att bli bra igen. Jag mår bra fysiskt, men mentalt börjar allt bli väldigt jobbigt! Men någon gång vänder det väl =) Såg ett stjärnfall i helgen, hoppas att det kan vara min vändning =)

• ser91

Okej. Kändes så konstigt när jag vaknade, första och enda jag tänkte var "nu ska jag testa". Har inte haft en tanke på det tidigare, var nog lite trött i mössan =P

Min sambo är helt inne på att det funkat. Tror att mitt huvud tror det också. Min sambo ville hålla om mig igår kväll och hans arm hamnade på min mage, jag var typ öm och tyckte det kändes obekvämt, och bad honom ta bort armen.

Är lite orolig att jag kan ha fått urinvägsinfektion, dock inget obehag när jag kissar. Kan ju vara det också, eller bara kroppen som spökar. Har iaf aldrig känt svag mensvärk på det sättet som denna gång. Höll endast i sig ett par dagar och kom och gick emellanåt. Hugg i magen är väl inte heller något som hänt förut. Dock ryggont kan ju komma av annat. Drömmer massa konstigt om nätterna. Kan ju vara AC som gjort att kroppen reagerat på detta vis.

Känns otäckt att min sambo tror att det funkat, han kommer bli så besviken, och jag också, men så är det ju iofs varje månad ändå. För tillfället känner jag inget speciellt, utan inväntar bara mensen. Enda är att det spänner i nedre vänstra sidan av magen + öm i ryggen. Men tror det beror på annat.

Svar på tråden Munkpeppar?