• Blingbling

Munkpeppar?

ser91 skrev 2013-02-04 21:52:54 följande:
    Blingbling: Snart får du nog svaret =) Håller tummarna för ett plus! Pimpinellan: hoppas att det vänder och att ac ger dig ett mirakel =)

Tack snälla du! Håller tummarna för att du frisknar till ordentligt och att ert mys i dagarna ger positivt resultat om ett par veckor...ok, knappt ett par veckor
  • Blingbling

Bra att din sambo iaf är hoppfull Skämt å sido så tror jag själv inte att jag är gravid, känner NOLL på att det skulle vara så. När jag varit gravid tidigare har jag märkt några symptom...nu inget. Får se om jag testar torsdag morgon, då det är en vecka över BIM...men har inte bestämt helt säkert än om det är då jag ska testa. Bra att du kan gravtesta innan du går på sprayen iaf och nu är det ju inte så långt kvar

• Blingbling
    ser91 skrev 2013-02-05 14:49:00 följande:
    Okej =) Att inte känna något alls kan ju vara ett symtom ;) Vad har du känt när du varit gravid då?

Ja iofs kan det ju också vara ett symptom i sig och en graviditet är ju heller inte lik den andra... Tidigare har jag frusit något galet framåt kvällarna, känt en blanding mellan bakfylla och feber (i kombination med lätt, lätt illamående), kvällstrött (jag som lätt kan vara uppe hela natten till tidig morgon annars), hungrig/sugen på att äta något mest hela tiden och så har jag känt av lite i brösten samt haft den där molvärken som är ganska vanlig. De här sakerna är genomgående vad jag känt, sedan har det ju tillkommit lite fler varierande symptom för respektive graviditet. Ungefär så kan man säga
  • Blingbling

Jag håller med Pimpinellan här ovan! Ta det lite lugnt nu ser91!

Till att börja med så skulle jag vilja citera det som du skrev till mig tidigare i tråden: "Okej =) Att inte känna något alls kan ju vara ett symtom ;) "

Jo visst, så kan det så klart också vara tänkte jag, men trodde egentligen inte på det du skrev. Då hade jag ändå testat på BIM -1 och ett mer negativt test, än det jag fick då, har jag aldrig sett. Tokblankt skulle jag vilja kalla det för!
    Ok, dagarna gick och BIM dök upp 31/1. Fler dagar gick och fler och fler och jag befann mig i Limbo-land eller "in the middle of nowhere" i en vecka innan jag testade i går morse.

Kan ju berätta att graviditetsstrecket dök upp på stickan samtidigt som kontrollstrecket! Så, nu är jag gravid igen - och det är UTAN att jag har några symptom.
    Det verkar ju faktiskt som om du ändå har lite symptom....men ta det lugnt och ta en dag i taget och tänk på att det var inte förrän en vecka över BIM som jag plussade. Sedan tycker jag att du kan lyssna på din sambo också - han verkar ju ha koll på läget

Håller massa tummar för dig/er!!!!      

• Blingbling

Glömde också berätta att jag hade faktiskt gravidkänningar som började två dagar efter ÄL, men de försvann på kvällen BIM -3 och det var därför som jag trodde att jag hade missförstått min kropps signaler (alternativt fått ett tidigt MF) när jag testade på BIM -1 och det var negativt. Men tänk så fel man kan ha - kroppen är en mästare på att lura mig som är näst intill beroende av att ha kontroll

• Blingbling

Tack ser91! Ja, det går visst att bli gravid även om man fyllt 40+

Men jag har i varje fall Munkpepparen att tacka för mycket. Utan den hade jag inte haft en sådan ÄL som jag fick dessa två månader som jag körde kuren. Det är ju liksom en förutsättning att ha en ordentlig ÄL för att kunna bli gravid tror jag iaf.

Sedan alla mina andra vitaminer m.m. som finns i mitt "gravid-recept"...de pillren gör nog också sitt.

Är det på onsdag du har BIM, ser91?

• Blingbling
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-02-10 14:48:36 följande:
    På torsdag är det min första MP-ÄL :D Sen ska jag resa iväg på lördag ett par veckor, hoppas inte ÄL kommer ett par dagar senare för då kanske vi missar den :s

Håller tummar och tår här att ÄL kommer enligt planen
  • Blingbling
    ser91 skrev 2013-02-10 18:45:08 följande:
    Känner förresten inget onormalt nu heller, mår som vanligt vid den här tiden i cykeln. Så förväntar mig att mensen kommer igång framåt onsdag.

Mmm...jag mådde också som vanligt innan BIM
  • Blingbling
    Ja, det är sant Flört Fast jag har lite känningar, men det brukar jag ha vid den här tiden i cykeln (tunga och lite smått ömma bröst, spänner i magen emellanåt, lite huvudvärk).
    Dock något jag inte varit med om förut hände igår kväll. Sambon och jag myste, och det gjorde nästan ont långt in så att säga. Efteråt när jag reste mig för att gå på toa så gjorde det ont nere till vänster i magen.. Orolig att det är något fel.

Tror inte att det behöver vara fel...man är ju mer känslig om man är g****d Ok, jag är ingen läkare så säker kan man ju inte vara, det är nog bara för dig att försöka vänta tills BIM och se vad som händer...
  • Blingbling

Hur går det här inne med ÄL och BIM och annat? På min front går det väl inte så lysande just nu, i tisdags drog mitt andra missfall (på drygt en månad) igång så nu är det bara att ta nya tag igen. Typ...kasta sig över flaskan med MP-droppar - vilket jag gjorde igår Så nu satsar vi på en super-duper-ÄL om knappt 2 veckor!

Svar på tråden Munkpeppar?