• Blingbling

Munkpeppar?

Agnus Castus är ju till för att göra cykeln regelbunden, men man ska ju inte ta pepparn om man är gravid...så om man inte vet om man är gravid (mensen kommer inte) kan det ju vara fel att börja en kur. Hade jag haft en oregelbunden cykel så hade jag kanske väntat tills jag den första dagen i cykeln ändå...men svårt för mig att svara på hur du ska/bör göra. Kanske finns någon annan som varit i din sits och som kan ge bättre besked.

• Blingbling

Oj...jobbigt ser91 att du inte alls gillar smaken... Jag själv känner inget speciellt gällande den, och när jag nu vant mig så tänker jag knappt på hur dropparna smakar. Men kanske beror det också på hur mycket vatten man späder ut dosen i. Jag brukar köra en ganska stor mugg med varmt/ljummet vatten, då blir ju allt mindre koncentrerat = mindre smak

• Blingbling
    ser91 skrev 2013-01-09 17:47:10 följande:
    Inne på tredje dagen med dropparna. Känner ingen skillnad än så länge iaf. Håller tummarna att detta är mirakelkuren för oss. Fortsatt otur med mycket saker, vill bara se allt ljusna snart =)

Det är det som är det mystiska...man känner ingen skillnad - men det funkade ju för mig att bli gravid. Sedan blev det ju MF, men det är ju en helt annan historia och har inget med pepparn att göra. Är inne på en ny kur jag också, så vi håller tummarna för oss alla - må oturen vända NU!!!
  • Blingbling

Hur går det med era pepparkurer där ute? Någon som fått några biverkningar eller känns allt bara "som vanligt"? * nyfiken *

• Blingbling

Ser91...det där var ju inget kul alls med olyckan heller... Hoppas du snart är på benen snart igen!! Då är det nya Munkpeppartag som gäller Pimpinellan...jag kan lova att jag aldrig hållit mina tummar så hårt som jag gör för dig nu!!

• Blingbling

Vill bara passa på att göra ett litet inlägg här.... Munkpeppar funkar för mig, därför har jag inte provat någon kur med Pergotime. Tror inte det är så väldigt smart att köra både MP och Pergo samtidigt eftersom de båda eftersträvar samma resultat...kan bli lite för mycket av det goda annars....

Sedan är det kanske inte alltid så att man bara ska köra en kur med MP och förvänta sig att allt ska gå vägen direkt (även om det gör det för en del). Har läst att det kan ta upp till tre månader med MP innan man har "fasat in" på kuren - så ha tålamod!   

• Blingbling

Precis, jag har också läst att MP hjälper när mn har oregelbunden cykel. Jag har också läst att den sänker FSHn och höjer AMHn och det är just det som är en av de viktiga sakerna för att ens kunna bli gravid. Det är på grund av detta som jag provade pepparn - trots att jag har en cykel som en säker klocka. Det enda som hänt för mig är att cykeln blivit ett par dagar längre, men det är kanske bara bra då äggen får ett par dagar extra på sig att mogna...vem vet

• Blingbling

ser91, hoppas det fixar sig med sviterna efter olyckan...skickar över stärkande energi! Det är ju det här med att man blir lite förvirrad över när ÄL verkligen är som kan vara lite trixigt då man kör pepparn. Hade jag inte använt ÄL-stickor (vilket jag annars aldrig har gjort tidigare, har inte behövt då cykeln är tokigt regelbunden) så hade jag missat ÄL ganska totalt den här gången. Bra att du är på banan igen iaf

• Blingbling

Japp, det är ju bra att du kan kolla om det finns ett pluss innan du går på sprayen. Själv är jag lite intresserad av att få reda på vilket AMH värde jag har. Fick ta blodprov för att kolla det värdet för ett par veckor sedan och resultatet kommer nu i månadsskiftet... Egentligen borde jag ha ett ganska uselt AMH med tanke på min ålder (är ju 42 år)...men när jag tog provet var jag mitt uppe i kur 2 av Munkpepparn och den sägs ju höja AMH-värdet. Ok, jag vet ju inte vad jag tidigare haft för värde, men det är ju intressant att få reda på om jag ligger på bättre eller normala värden för de som är i min ålder. Fast jag är ganska (läs väldigt) nervös för att få svar på testet...känns som en dom på något sätt...ligger man lågt så är det på något sätt ännu mer skrivet på näsan att man inte har några bra förutsättningar.

Svar på tråden Munkpeppar?