Anonym (bekräftelse) skrev 2013-01-12 14:19:27 följande:
@Älskarinnan: Glöm inte att jag en gång varit mycket passionerad med min fru. Vi har byggt upp vårt liv tillsammans, delat med och motgångar. Följer våra barn, satsar på deras utbildningar och uppmuntrar deras aktiviteter. Jag älskar och respekterar henne djupt. Vi har mysigt ihop, jag längtar alltid till det hem hon inrett, dukat upp, och jag kan verkligen vara mig själv hemma. Snart ska vi få barnbarn och vi planerar att köpa en större sommarstuga så alla kan få plats på jular och andra högtider - vilket vi båda galet ser fram emot av längtan. Du är inte den enda kvinnan som ställer upp för mig vid sidan om, men det vet du inte. Du går på mitt snack om att du är speciell när jag ringer dig, ofta från bilen när jag har tråkigt. Då har jag oftast ringt min fru, mina barn också. Svarar du inte ringer jag någon annan älskarinna eller blivande älskarinna. Bra att ditt liv passar dig också just nu, jag bryr med egentligen inte. Din lilla tvåa, som saknar blommor, konst och är inredd med enkla IKEA möbler som du är så stolt över - som du lyckats köpa från pengar efter din senaste skilsmässa (orskat av att han varit otrogen - du kastade ut honom för det - är du oändligt stolt över. Den andas panik, ensamhet och du saknar långsiktiga mål. Ska du bor kvar där i all evighet? När ska du fixa gardiner? Väntar du inte på att jag ska lyfta framtidsfrågan snart? Det känns så. Det kommer jag aldrig att göra. Uthålligt sex (med mig i missionären) är det du hänger upp ditt liv på - det vet jag. Du tränar ju marathon med det som mål har du sagt. Vad finns det annars att göra tillsammans med dig? Lyssna på dina historier om exen som bedrog dig, ditt tråkiga jobb, dina planer för nästa marathon-lopp. Filmer du vill se, böcker du läser. Jag tror du vill stadga dig egentligen, men att ingen direkt nappar på dig. Satsa på att vara mer kvinnlig, som min fru är. Älskarinnor tar gärna upp manliga intressen som motorcykelsporter de gjort, ofta drivna av ett ex. Dina förhållanden har spruckit för att du anpassar dig för mycket, tar en mansdominerat jobb, saknar driften att skaffa barn, tränar för mycket. Du hade passat som min manlige vän i 20-årsåldern, men det som finns nu, uthålligt, hårdhänt och vilt sex, är din trademark. Jag har inget emot det, men om det passar dig just nu så fine. Jag har tid till det, men saknar djupa känslor för dig. Du slösar bara tid i ditt liv. Sex är inte allt i livet. Du ville veta hur vi män tänker, och jag tänker enligt ovan. Hoppas det är ok med dig. Och hoppas att din gifta man menar vad han säger. Ta reda på det! Jag menar allvar. Sälj dig inte så billigt, vad vinner du på det? Jag har alltid undrat över det, kanske någon som kan svara på det här?
Kan bara le åt dina generaliseringar av älskarinnor. Hur många män och kvinnor har samma åsikter om älskarinnor som dig tro? Att många har åsikter om min tråd och mitt aktiva val, det är jag väl medveten om men, Bekräftelse och jag, Älskarinnan, vi är lika stora kålsupare båda två...
Du använder dig av verklighetsförvrängning; nedvärdering när du ger din/dina älskarinnor överdrivet negativa egenskaper, idealisering när du tillskriver din fru överdrivet positiva egenskaper (men ändå föraktar du henne genom att vara otrogen mot henne, ett aktivt val) och omnipotens när det gäller dig själv - du tror dig ha speciella gåvor som gör dig överlägsen andra människor...
Jag är INTE din älskarinna i alla fall...