Inlägg från: Anonym (Älskarinnan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Älskarinnan)

Jag har ett förhållande med en gift man

Fool skrev 2012-12-29 21:58:38 följande:
    Vad får dig att tro att otrohet endast uppstår pga problem i förhållandet ? Otrohet kan lika gärna vara pga personliga problem hos den som är otrogen , ex sjuklig bekräftelsebehov , sexmissbruk , etc , etc...
    Otrohet kan absolut bero på pga personliga problem hos endera parten i ett äktenskap/förhållande men då skapar ju det problemet problem i förhållandet som kan leda till otrohet....
  • Anonym (Älskarinnan)
    Fool skrev 2012-12-29 21:55:51 följande:
    Ok , en sak i taget , du svarar på fortfarande inte på frågan... är man eller är man inte medskyldig om man medverkar i någon annans handlingar ?
    Ska bli mer rak i min kommunikation så min åsikt tydligare kommer fram. Som jag skrev förut men inte var tillräckligt tydlig är att otrohet inte är en lösning på problem vet även jag men som älskarinna tänker jag INTE ta det ansvaret.  Det får paret i äktenskapet/förhållandet själva göra. Det är en del av spelets regler.
    Jag kan inte och tänker inte, ta på mig ansvaret för dåliga äktenskap/förhållanden eller bedragna.... NEJ, jag är INTE medskyldig i någon annans handlingar eller att någon sviker i ett förhållande...
  • Anonym (Älskarinnan)
    Fool skrev 2012-12-29 22:12:30 följande:

Och hur menar du då att den otrognes parner är medansvarig till som du påstår i ditt inlägg ?
    Dessutom ser jag att du fortfarande undviker frågan i imlägg #84 , vad ska man tolka det som.....? 
    Du verkar inte läsa andra inlägg på sidan som jag precis skrivit eller också så väljer du att inte se...kanske är du en som blivit bedragen...
    Klippt och klistrat från ett av mina tidigare inlägg; -"Bägge i ett äktenskap/förhållande har ansvar för att det ska fungera. När någon är otrogen KAN den bedragna själv vara En av orsakerna till att det finns motgångar i ett äktenskap men att man vägrar inse det. Man kan blunda för mycket utan att se sin egen skuld i varför det blev som det blev. Det gäller BÅDA makarna i äktenskapet/förhållandet. Man kan ljuga för sig själv och vägra inse att det finns problem som man kanske inte vill ta tag i ,enskilt eller gemensamt. Likt en struts- "Det jag inte ser eller vill se existerar inte". Att ens partner då kanske väljer att vara otrogen gör en chockad och att man inget förstår om det skulle uppdagas". 
    På vilket sätt förtjänar man ärlighet (eller något annat för den delen). Finns inget man förtjänar med automatik bara för att man valt att bli ett par. Man förtjänar det man gjort sig förtjänt av. 

Vem avgör om man får eller inte får ha sex med någon annan bakom dennes rygg? Ingen, det gör jag för att kan. Inte för att jag har någon rätt eller inte till det. Vi har inga av gud givna rättigheter eller skyldigheter. De löften vi gett vår partner är bara löften, inget annat. 

Jag är otrogen för att jag kan och vill. Behöver ingen ursäkt. Det som gör att jag inte är det, är om jag får ut det jag vill av relationen. 

Jag är brutal här men säger bara som det är.
    Som du citerade detta mycket bra inlägget: Men man måste ändå ge dig cred för din ärlighet , til skillnad från TS tragiska ursäkter och offerkofta Flört"

Jag har varken tragiska ursäkter eller offerkofta på mig. Dålig kommentar från dig men det säger bara en del om dig och din åsikt om otrogna msk eller msk utan förhållanden men som valt att ha förhållanden med upptagna personer.
    Jag är inte otrogen mot någon för jag är singel men däremot har jag valt att vara älskarinna till en man som lever i ett äktenskap. Jag har valt den lösningen för att jag kan och vill och att den passar mig just nu. Jag får det jag vill ha utav vår relation och bryr mig inte om resten. Anser mig INTE medskyldig till att han är otrogen och att jag INTE har skyldigheter mot hans fru. Varför skulle jag det? Spelets regler som älskare/älskarinna är brutala men klara...Var och en tar ansvar för sin sak och samvete...
  • Anonym (Älskarinnan)
    MrKudos skrev 2012-12-29 22:55:11 följande:
    Klart otrohet kan vara något positivt, för vissa leder det till att bara den otrogne mår bättre och för andra leder det till att hela förhållandet blir bättre. Varför skulle det vara något fel att ljuga för någon om det gör att du och möjligtvis även din partner mår bättre? Vita lögner använder vi varje dag, ofta utan att ens tänka på det, otrohet är knappast någon skillnad förutom att vissa lägger en väldigt stark moralisk värdering, men det går säkert över när det får lite mer livserfarenhet eller bättre självförtroende.
  • Anonym (Älskarinnan)
    lizalolly skrev 2012-12-29 22:39:01 följande:
    Alltså ta på dig "ansvaret för ett dåligt förhållande". Och att ta ansvar för sina egna handlingar som du pratade om tidigare? För det tycker jag verkligen inte att du gör när du inte medger att du medverkar i otroheten enbart för att du inte är med i äktenskapet. Alltså va?? Dom är gifta och du ligger med mannen i äktenskapet då har du ju blandat dig i oavsett vad som pågår mellan dom.  Och fortfarande förstår jag inte varför du måste ligga med en gift man,
    Var och en får ta ansvar för sina handlingar och samvete. Jag har aktivt valt att vara älskarinna till en gift man och jag gör det för att jag vill, att jag kan och att det passar mig i mitt liv just nu. Därför gör jag det! Jag ligger med honom för  han ger mig det han vill ha. Vad han sedan gör med frun eller hur deras äktenskap fungerar har jag inget ansvar för eller bryr mig om. Det rör bara dom två. Varför är det så fult att öppet våga erkänna att man bara vill ha sexet med en man men inget mer? 
  • Anonym (Älskarinnan)
    MrKudos skrev 2012-12-29 22:30:51 följande:
    Eller mer positiva: En lust att leva, nyfikenhet, livsglädje, öppenhet, en vilja att förbättra förhållandet etc etc.

De du tar upp Fool låter rätt destruktiva och jag skulle rekommendera dig att inte vara otrogen pga dem, men ibland är vissa här väldigt inskränkta och kan inte se längre än sin egen dåliga erfarenhet. Min erfarenhet är att otrohet kan handla om mer positiva erfarenher.
  • Anonym (Älskarinnan)
    MrKudos skrev 2012-12-29 22:39:46 följande:
    Alltså Fool, nu får du ge dig, du använder så märkliga exempel. Det finns ingen som blir snodd, otrohet delar snarare med sig en person till flera, lite som en carpool. Otrohet handlar absolut inte om våldtäkt, snarare är det tvärtom, fler personer som är frivilligt sexuellt aktiva och deltar i att öka glädje. 

Per din definition borde du själv bli straffad om du lämnar din mobil på cafébordet och den blir snodd. 
  • Anonym (Älskarinnan)
    MrKudos skrev 2012-12-29 23:04:40 följande:
    Grejen är att du är så indoktrinerad i att ogilla otrohet att du aldrig skulle kunna ta vettig ställning vad som vore bäst om du fick reda på att din partner var otrogen. Du skulle t.om känna att hela din liv var en lögn.

Jag skulle vilja likställa de som reagerar såhär på otrohet (väldigt många på familjeliv så jag vill verkligen inte peka ut dig, sorry om det känns så) med barn som inte har lärt sig att hantera sina känslor än. De är helt i händerna på hur kulturen och samhället har lärt dem att reagera. 

Min tro är att de flesta mogna och vuxna personer som inte är offer för vår monogama kultur skulle inse att otrohet inte är så farlig och väldigt naturligt och sedan kunna fortsätta att ha en bra relation med sin otrogne partner.
    Kunde inte sagt det bättre själv
  • Anonym (Älskarinnan)
    Var och en får ta ansvar för sina handlingar och samvete. Jag har aktivt valt att vara älskarinna till en gift man och jag gör det för att jag vill, att jag kan och att det passar mig i mitt liv just nu. Därför gör jag det! Jag ligger med honom för  han ger mig det jag vill ha. Vad han sedan gör med frun eller hur deras äktenskap fungerar har jag inget ansvar för eller bryr mig om. Det rör bara dom två. Varför är det så fult att öppet våga erkänna att man bara vill ha sexet med en man men inget mer? 
  • Anonym (Älskarinnan)
    lizalolly skrev 2012-12-29 23:22:55 följande:
    För att han är gift! Han har gett löften till en annan människa som litar på honom. Du har blandat dig i deras äktenskap även om du väljer att strunta i det faktumet. Hur kan du inte förstå det? Och du erkänner det inte "öppet" du är ju anonym. Om det inte är något du skäms över varför inte skriva med ditt eget namn? Du är sjukt självisk och respektlös. Jag antar att du tycker att det är okej att din framtida man eller pojkvän bedrar dig. Att du medverkar i något som kan rasera en annan människas hela tillvaro utan ens tycka att det är ens lite fel är bara så... stört.
    Orkar inte ens besvara dina, ja vad ska jag kalla det, påståenden? Jag har varit rak och sagt vad jag anser, tycker, tänker, gör i min roll som älskarinna. Kan säkert vara fegt att vara anonym men med tanke på alla påhopp på mig som person, om hur hemsk jag är och det jag gör, så skulle jag aldrig utsätta mig för det offentligt. Varför skulle jag det? 
    I bibeln står att läsa att om Jesus och kvinnan som begått äktenskapsbrott. Jesus sa - "den som själv är utan skuld skall kasta den första stenen". Ofta har vi inte en aning om de omständigheter som får en människa att handla på ett visst sätt. Vi kan aldrig sätta oss in helt och hållet i en annan människas situation. Vem är så utan skuld att man kan moralisera andra? Inte ens Jesus kunde eller ville det....
Svar på tråden Jag har ett förhållande med en gift man