Fool skrev 2012-12-29 22:12:30 följande:
Och hur menar du då att den otrognes parner är medansvarig till som du påstår i ditt inlägg ?
Dessutom ser jag att du fortfarande undviker frågan i imlägg #84 , vad ska man tolka det som.....?
Du verkar inte läsa andra inlägg på sidan som jag precis skrivit eller också så väljer du att inte se...kanske är du en som blivit bedragen...
Klippt och klistrat från ett av mina tidigare inlägg; -"Bägge i ett äktenskap/förhållande har ansvar för att det ska fungera. När någon är otrogen KAN den bedragna själv vara En av orsakerna till att det finns motgångar i ett äktenskap men att man vägrar inse det. Man kan blunda för mycket utan att se sin egen skuld i varför det blev som det blev. Det gäller BÅDA makarna i äktenskapet/förhållandet. Man kan ljuga för sig själv och vägra inse att det finns problem som man kanske inte vill ta tag i ,enskilt eller gemensamt. Likt en struts- "Det jag inte ser eller vill se existerar inte". Att ens partner då kanske väljer att vara otrogen gör en chockad och att man inget förstår om det skulle uppdagas". På vilket sätt förtjänar man ärlighet (eller något annat för den delen). Finns inget man förtjänar med automatik bara för att man valt att bli ett par. Man förtjänar det man gjort sig förtjänt av.
Vem avgör om man får eller inte får ha sex med någon annan bakom dennes rygg? Ingen, det gör jag för att kan. Inte för att jag har någon rätt eller inte till det. Vi har inga av gud givna rättigheter eller skyldigheter. De löften vi gett vår partner är bara löften, inget annat.
Jag är otrogen för att jag kan och vill. Behöver ingen ursäkt. Det som gör att jag inte är det, är om jag får ut det jag vill av relationen.
Jag är brutal här men säger bara som det är.
Som du citerade detta mycket bra inlägget: Men man måste ändå ge dig cred för din ärlighet , til skillnad från TS tragiska ursäkter och offerkofta
"
Jag har varken tragiska ursäkter eller offerkofta på mig. Dålig kommentar från dig men det säger bara en del om dig och din åsikt om otrogna msk eller msk utan förhållanden men som valt att ha förhållanden med upptagna personer.
Jag är inte otrogen mot någon för jag är singel men däremot har jag valt att vara älskarinna till en man som lever i ett äktenskap. Jag har valt den lösningen för att jag kan och vill och att den passar mig just nu. Jag får det jag vill ha utav vår relation och bryr mig inte om resten. Anser mig INTE medskyldig till att han är otrogen och att jag INTE har skyldigheter mot hans fru. Varför skulle jag det? Spelets regler som älskare/älskarinna är brutala men klara...Var och en tar ansvar för sin sak och samvete...