Inlägg från: Anonym (Älskarinnan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Älskarinnan)

Jag har ett förhållande med en gift man

Anna Paulita skrev 2012-12-30 00:50:44 följande:
    Det är ju djävligt ofta folk uttrycket sig på nätet som irl. Du kan aldrig inbilla mig att du skulle säga exakt samma sak till henne som du gör här online till en främling.
  • Anonym (Älskarinnan)

Bakom varje framgångsrik man står en kvinna; och bakom henne, hans fru

Källa: Groucho Marx (1890-1977) amerikansk filmkomiker.

• Anonym (Älskarinnan)
    Det vore intressant att se denna tråd om otrohet och älskare/älskarinnas roll på ett stort forum i Frankrike där det är betydligt mer accepterat att gå utanför äktenskapet...
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anna Paulita skrev 2012-12-30 01:00:52 följande:
    Jag tycker bara man kan ha en juste diskussion istället för att kräkas ut massa otrevliga och nedlåtande ord. Det gör bidrar inte alls till diskussionen.
    Håller med dig fullkomligt men sansade eller intellektuella diskussioner kring ett hett ämne som otrohet och älskares/älskarinnans roll verkar vara tabu och tydligen omöjlig på fl eller på denna tråd. Bara kräkas ut och att moralisera är det som gäller, alltså ren sandlådenivå... Det är synd för det hade kunnat blivit intressanta åsikter och diskussioner...
  • Anonym (Älskarinnan)
    lizalolly skrev 2012-12-30 00:54:02 följande:

LÄTT! Du känner inte mig och om det är något som mina kompisar vet om mig är att jag säger vad jag tycker och tänker. Jag skulle aldrig för mitt liv kunna tänka mig någon av mina kompisar ge mig samma svar som TS dock, så att jag skulle behöva vara så övertydlig i min åsikt har jag svårt att se.
    Allahu Akbar....
  • Anonym (Älskarinnan)
    lizalolly skrev 2012-12-30 01:09:09 följande:

Vilka ord är det undrar jag fortfarande. Jag har inte kallat TS något av det uppenbara som hora, slampa eller något annat nedlåtande, eller hur? Jag har uttryckt mina åsikter, TS beteende är vidrigt, hennes bortförklaringar är störda, att hon bara bryr sig om vad som passar hennes liv bäst är själviskt, att vara med någon som är gift är respektlöst osv. Allt detta och hennes attityd ang. det hela gör henne till en vidrig människa enligt mig. Vilka ord skulle du velat att jag använde?
    lizalolly skrev 2012-12-30 00:56:51 följande:

Och vad exakt är det förresten som är så hemsk som jag skrivit till TS? Att det hon gör är vidrigt? Att hon är respektlös och självisk? Störd? Sjuk? För alla dessa är verkligen inte ord som jag skulle dra mig för att använda i samma situation IRL
    Läser vad du skriver. Massa anklagelser mot mig som jag inte ens tänker besvara. Varför skulle jag det? Du har redan din bild klar av mig men det får stå för dig. Jag respekterar din åsikt och det är mer än vad du gör mot andra som har en annan åsikt eller liv än du själv. Du moraliserar andra och ser dig själv som rättfärdig men vem är du som antar moralens väktares skrud? Totalt fri från synd? Tror inte det...

• Anonym (Älskarinnan)
    Anna Paulita skrev 2012-12-30 01:17:45 följande:
    Sedan måste man se skillnad på vad folk gör och vilka de är. Man är inte per automatik en hemsk person för att man ligger med en upptagen man, och vidrig är ett djävla starkt ord. Jag skulle inte använda det om någon. Men vi är alla olika.
  • Anonym (Älskarinnan)
    lizalolly skrev 2012-12-30 01:09:09 följande:

Vilka ord är det undrar jag fortfarande. Jag har inte kallat TS något av det uppenbara som hora, slampa eller något annat nedlåtande, eller hur? Jag har uttryckt mina åsikter, TS beteende är vidrigt, hennes bortförklaringar är störda, att hon bara bryr sig om vad som passar hennes liv bäst är själviskt, att vara med någon som är gift är respektlöst osv. Allt detta och hennes attityd ang. det hela gör henne till en vidrig människa enligt mig. Vilka ord skulle du velat att jag använde?
    lizalolly skrev 2012-12-30 00:56:51 följande:

Och vad exakt är det förresten som är så hemsk som jag skrivit till TS? Att det hon gör är vidrigt? Att hon är respektlös och självisk? Störd? Sjuk? För alla dessa är verkligen inte ord som jag skulle dra mig för att använda i samma situation IRL 
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2012-12-30 01:41:21 följande:
    Svar på din fråga i #152;  "Vilka är dessa "anklagelser" du syftar på?"

Citat från det du själv skrivit; "TS beteende är vidrigt, hennes bortförklaringar är störda, att hon bara bryr sig om vad som passar hennes liv bäst är själviskt, att vara med någon som är gift är respektlöst osv. Allt detta och hennes attityd ang. det hela gör henne till en vidrig människa enligt mig. Att det hon gör är vidrigt? Att hon är respektlös och självisk? Störd? Sjuk? För alla dessa är verkligen inte ord som jag skulle dra mig för att använda i samma situation IRL "

Tänker som sagt inte kommentera dina anklagelser och påståenden. Det får stå för dig.
  • Anonym (Älskarinnan)
    lizalolly skrev 2012-12-30 01:16:04 följande:
    Du vet att otrohet är straffbart i Saudiarabien eller hur? Kan dock inte annat än att hålla med dig om detta, subhanallah!
    Klart jag vet att otrohet är straffbart i Saudi men du glömmer bort att jag inte har varit otrogen mot någon. Jag är singel...och bor i Sverige
Svar på tråden Jag har ett förhållande med en gift man