Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Allt såg bra ut när jag va på efterkontroll. Tjock o bra slemhinna??? Tror det heter så. Känns skönt. Hon rekommendera att vänta 3 månader, men inget som hindra oss att försöka nästa månad igen.

• MariaOchNiklas

Äntligen är tant röd här. Vi har ej bestämt oss om vi ska försöka efter denna mens eller om vi väntar till nästkommande mens. Känner mig väldigt delad. Klart jag vill bli med barn nu, men så vill jag kunna komma i min bröllopsklänning till början av augusti. Vet att den går att sys ut. Men inte hur mycket som helst. Dagens i-landsproblem

• MariaOchNiklas
    Anonym (=() skrev 2013-03-15 08:31:48 följande:
    Det där är bara bullshit, så skriv inte sånt här som skrämmer upp människor i onödan.

Hur går det för dig? Hoppas du mår bra och njuter av graviditeten
  • MariaOchNiklas
    varmland skrev 2013-03-16 09:39:12 följande:
    Går nu in på 13e veckan efter skrapningen och fortfarande inen mens. och negativa grav test. haft utslag på äl test två gånger under de här veckorna, men sedan händer inget. Har småvärk över livmodern av o till, så man tror mensen är på g, men inget händer. blir galen snart. och pratade med gyn för två veckor sedan svaret där blev avvakta...... snart orkar jag inte med det här mer. Blir tokig. tiden går och man blir äldre dag för dag.

varmland skrev 2013-03-16 09:39:12 följande:
    Går nu in på 13e veckan efter skrapningen och fortfarande inen mens. och negativa grav test. haft utslag på äl test två gånger under de här veckorna, men sedan händer inget. Har småvärk över livmodern av o till, så man tror mensen är på g, men inget händer. blir galen snart. och pratade med gyn för två veckor sedan svaret där blev avvakta...... snart orkar jag inte med det här mer. Blir tokig. tiden går och man blir äldre dag för dag.

Fy vad jobbigt att få vänta så länge. Hoppas snart tant röd kommer, eller ett + är ännu bättre för dig kram på dig!
  • MariaOchNiklas

Nu har vi bestämt oss för att ha oskyddat sex denna månad, men vara lite försiktiga runt ägglossning. Blir det så blir det, men att efter nästa mens så går vi in mer för det. 

• MariaOchNiklas

Massa kramar till dig Anonym!!!! Har varit oxå med om det 2 ggr.  Ta hand om dig och tänk inte på något annat än dig själv. Styrkekramar i massor <3

• MariaOchNiklas

Styrkekramar till dig! Beklagar sorgen och lider med dig ta hand om dig och låt kroppen vila ordentligt. ♥

• MariaOchNiklas
    Benzaiten skrev 2013-03-15 16:47:40 följande:
    Åh, jag blir så arg så jag nästan grinar. Nu fick jag en ny telefontid när de ska ringa mig... 8:50 på måndag när jag är på jobbet, GREAT! Jobbar på förskola och det är inte det lättaste direkt att bara smita iväg och ta ett samtal så där. Sen vill jag absolut inte att någon ska höra denna typ av samtal heller... Blä. Dubbelskit också. Nu får jag trösta mig med en cosmopolitan eller någon annan god drink. Fan vad arg och ledsen jag blev nu. Världen är emot mig och jag är 14 år igen typ.. GråterSkrikandes

Nej det får bli en sån här Skål faktiskt. Det är ju ändå fredag.
    Hur har det gått för dig???
    Har du fått något besked? Eller har testen blivit svagare? 
  • MariaOchNiklas
    hamnoo skrev 2013-03-21 13:52:08 följande:
    Jag måste faktiskt fråga en sak... hade BIM för 2 dagar sen och jag fick en ytterst sparsam blödning, bara så det kom lite på pappret. Självklart tänkte jag, "jaha, typiskt", men nu har jag inte blött något mer sedan dess. Det bara kommer lite på pappret, lite rosafärgat. Som rosa flytningar, ungefär. Saken är den att jag inte tagit något gravtest än... jag är livrädd! Det här är ju första försöker efter mf, och jag är så rädd att det ska hända igen, så jag tänkte att man kanske skulle gå över tiden en liten stund till innan man vågar testa, för jag vill inte få ett plus och sen se flytningarna öka till blödning som det blev förra gången (fast då hände det i vecka 6). Jag vågar inte ens tänka tanken att jag ska vara gravid så det vore lättare att ta om det bara skulle bli som en sen mens om jag nu skulle vara gravid och få mf igen... är jag störtlöjlig?

Tror jag kommer göra som du tänker göra. Har redan haft 2 mf och vill inte heller bli besviken en gång till.
  • MariaOchNiklas
    Benzaiten skrev 2013-03-20 22:16:09 följande:
    jodå, i fredags eftermiddag/natten till lördag började jag få ordentlig mensvärk och började blöda mer (mensen skulle egentligen vara slut men jag hade ju nästan inte blött nånting) och det har kommit mer rester ut under helgen o början på veckan. tog tre nya tester i måndags vid samma tillfälle för att kontrollera att det inte var fel på testerna och då visade alla lite svagare faktiskt. Sen idag på efter middagen tog jag ett nytt test och det visade nästan blankt, bara en liten skugga av strecket syntes. Så jag tror att det är så att det mesta kommit ut nu och att det var det som skulle till.

Har ju i o m detta haft mens i snart två veckor nu och idag skulle jag ha ägglossning enligt min app... men jag har ju fortfarande blödningar... Men trots det så tog jag två ÄL-test bara för att kolla och jag tycker ÄL-testerna är lite svåra att läsa av faktiskt... Det är ju tydliga streck men vet ej om de är tillräckligt starka.. de är nog på väg att bli kanske. Ska fortsätta testa för att se så att det kommer igång iaf. ska även ta ett clearblue gravtest till helgen och se så att det verkligen är blankt nu.

Vi hade ju iofs sagt att vi inte skulle försöka aktivt denna ÄL utan vänta till nästa men vi hade sex igår och idag men jag vet inte. Nu åkte mannen iväg och är borta över helgen så har ÄL ej varit än så är det ju ingen chans att det blir nåt denna ÄL ändå. Vill bara att det ska gå snabbt till nästa!

Och fy så trött jag är på att blöda, har blött i 5 veckor mer eller mindre förutom några dagars uppehåll innan första mens efter missfallet.
    Skönt att det äntligen är över för dig. Nu hoppas vi på  stora Plus denna månad för alla här i tråden.
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?