• Emhsie

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Känner med er alla som får missfall, oavsett om det är första, andra, tredje eller fjärde. Kanske till och med över.
    Fy vad man kan känna sig kass som kvinna... min kropp klarar inte av det den är skapt för...

På tisdag nu har jag ungefärlig BIM, svårt att räkna exakt pga missfallet men efter mitt första missfall kom mensen som regelbunden direkt. Alltså 28 dagar efter.
    Så hoppas på samma nu. Har den inte kommit så måste jag ändå testa för jag har inte vågat ta test för att se att alla gamla hormoner är borta... Inte heller varit inne på kontroll som dom helst ville... fy mig. 

• Emhsie
    Angel 87 skrev 2013-07-05 23:54:40 följande:
    Någon som har någon koll på när äl kommer igång efter skrapning ungefär? Senaste mf nu i förra veckan. Helt förstörd och känner mig bara så ensam. Trots att jag har både sambo och barn. Vet inte hur jag ska kunna gå vidare. Två mf nu, som vi har fått konstaterade. V 10 (4) och v 8... Vet inte om jag ens orkar begära hjälp lr något. ... Helt slut och bara trött på allt!

Jag har inte skapats, men enligt läkare så blöder man inte lika länge och kroppen bör återställas rätt fort. Jag blödde efter mitt mf och ma endast ca 6 dagar. Och min mens kom regelbundet direkt. Men det är så olika från person till person
  • Emhsie

Tänker samma, i September skulle vi fått om första gått vägen.

Nu i Juli hade vi berättat om vår andra, skulle varit halvvägs nu om även den gått vägen.

2 missfall.
    2 stora klumpar i magen, en sorg ingen kan förstå (förutom ni) för HUR kan man sörja något som aldrig levt tänker dom... Ja... hur tusan kan jag sörja det som var älskat från första stund. Så fort jag såg ett positivt graviditetstest. HUR kunde jag tänka att mitt andra skulle gå vägen. Det händer inte mig två gånger... jo tjena.

Vi försöker inte längre aktivt, äter folsyra och har sex när vi vill. Jag dricker mellan mens och äl ibland. (men har nu bestämt mig för att sluta helt, gillar inte alkohol)
    Jag röker. För att jag hamnade tillbaka efter andra missfallet. Gick in i en depression.
    Sjukskriven på heltid och folk undrar varför vi fortsätter vilja ha barn.
    Men varför ska vi ge upp när jag vet att jag kommer kunna må bra sen. Det ända jag behöver är att få läka och det gör jag nu.

Men den största käftsmällen var nog när vi var hos två vänner till oss som har barn, vi skämtade lite om allt möjligt t.ex "vi har något som ni inte har, en hjärna ;) " osv
    Tills kvinnan sa
    "vi har något ni inte har..." jaha vadå? undrade jag... "ett barn"
    mmhm. MAN TACKAR.

Så trött på omvärlden.
    JAG SKULLE JU VARA GRAVID NU!
    Fan.  

Nästa gång ska det fan gå. För då sätter dom äntligen in sprutor efter många om och men (om dom inte strular vilket dom kommer göra garanterat)

Förresten... Någon annan som avskyr pizza onlines reklam ? (tror det är dom)

"Som att få barn ungefär, bara göra en beställning och vänta lite"

FUCK YOU PIZZA ONLINE! 

• Emhsie
    lollisen skrev 2013-08-05 22:01:54 följande:
    Hej alla finisar! {#emotions_dlg.flower}

Hur är det med er alla nu i semestertider? En del kanske redan har börjat jobba igen? En del sjukskrivna? En del gått på semestern?

Hur går det med er som är gravida och för er som försöker?

Själv mår jag rätt skapligt just nu. Har dock inte fått tillbaka min mens och är lite orolig! :-O Skulle jag vara gravid (vilket jag iofs inte tror att jag är) skulle jag skämmas ihjäl!

Jag loooovade överläkaren dyrt och heligt att INTE bli gravid innan han utfört röntgen på min livmoder. Så nu får den allt komma tycker jag.

Sen får vi se vad som händer framöver.

Sen första missfallet känns tiden som ett töcken. Allt började i mitten av december... Sen är väldigt mycket blurrigt.. Hur är det för er?
    För mig känns det nästan som ett töcken, en konstig dröm. Har jag verkligen gått igenom allt det där?
    Konstigt egentligen, för det är ju inte längesen sista skrapningen, men ändå känns allt så avlägset.

Stooooora kramar till er!
    Hejsan hoppsan!

Jag är sjukskriven, inne på tredje ägglossningen efter andra missfallet.
    Får se om fröken röd kommer eller inte.
    Har också hållt på sedan december/januari. Helt sjukt. Tiden har gått så fort men ändå så sakta. Dessutom är många runtomkring mig gravida, men inte jag. :( 
  • Emhsie
    lollisen skrev 2013-08-05 22:16:28 följande:
    Hittade ett gravtest, en sticka. Så jag testade mig och den visade negativt. Så jag får nog försöka att inte oroa mig.

Ja tiden flyger iväg, men emellanåt står den alldeles stilla...

Samma här, jättemånga som har fått/ska få bebis när som. Som även vi skulle om första graviditeten hade gått vägen med tvillingarna...

Hoppas att fröken röd håller sig väck i ert fall! Ska hålla tummarna!

Är du sjukskriven pga mf? Svara inte om frågan är för privat.
    Jag är sjukskriven på grund av mitt mående efter MF. Det blev för mycket och jag gick psykiskt in i väggen. Behöver därför vila upp mig. Måste bara nämna så ingen säger något att detta inte är ett hinder för oss om att pausa försöken, det har till och med mina läkare sagt (flera utlåtanden) :)
  • Emhsie
    tintinigbg skrev 2013-08-19 18:22:01 följande:
    Hej igen. Har varit borta härifrån ett tag. Blivit för många misslyckanden. Men nu är jag helt konfyst. Jag fattar ingenting.

Skulle haft min mens för lite över en vecka sedan men den var sen fyra dagar. Så när jag börja blöda tänkte jag inte mer på det. Men det varade bara i 2 dagar mot normala 4-5. Men molvärk i magen och oftare spring till WC. Kan det vara så att det lyckats. Vill inte testa för snabbt pga att det är så jäkla jobbigt att inte få det där plusset på Stickan. Vi har ju försökt i snart 1 år och 2 MF på vägen. Vet inte om jag ska vänta till nästa beräknade mens innan jag vågar testa.
    Tror det kan vara bra att testa så du kan få hjälp om det är andra medicinska bekymmer som ställer till det för dig. Eftersom det är efter BIM borde det ju bli ett plus om det tagit sig, och har det inte tagit sig kan du kolla upp varför det är som det är mer noggrant.

kram på dig <3 
  • Emhsie
    tintinigbg skrev 2013-08-20 00:14:06 följande:
    Tack Emhsie jo det är ungefär de tankar jag har nu oxå. Lika bra att testa och om det skulle visa + skulle vi bli överlyckliga men om det visar minus så får jag kontakta min bm och be att få en liten utredning.
    Ja. Hoppas allt löser sig <3
  • Emhsie
    lollisen skrev 2013-08-20 20:34:12 följande:
    Idag rasade jag lite... Kom upp till KK och var riktigt dönervös!
    För att göra en lång historia kort; skulle röntgat livmodern idag. Men de hade dubbelbokat.
    Den bm som hade gjort detta ursäktade sig snabbt, sa sen att hon satt upp en ny tid klockan 11 på fredag. Jag svarade att jag har ett viktigt möte då.
    Då svarade hon;" ja du får fundera på att prioritera om vad som är viktigt."

Jag blev så himla paff!

Ja boka in mig på fredag då, sa jag och gick... Lipade hela vägen ut ifrån sjukan, de som mötte mig trodde nog att jag mist någon närstående eller liknande. Kunde inte hejda tårarna..

Plötsligt föll allt på plats inom mig... Vi är ofrivilligt barnlösa just nu... Vi kan inte få barn just nu...
    Tänk om vi aldrig kan få barn ihop? Det är ju ingen osannolik tanke med tanke på allt som hänt...

Försöker hålla hoppet uppe.
    Men åh! Kära du <3

Fy så dumt gjort att det blev dubbelbokat och att dom inte kunde erbjudit en annan tid eftersom du ändå hade ett viktigt möte inbokat. Vadå prioritera vad som är viktigast!? Svenska sjukvården är verkligen skit ibland :(

Massor av styrkekramar ifrån mig/oss <3
    Tänker på dig! 
  • Emhsie

Hejsan tjejer.

Lollisen jag förstår dina känslor, även om jag inte helt kan sätta mig in i hur dom känns {#emotions_dlg.flower}

Har mens just nu, så går in i ett femte försök sedan mitt MA.
    Min första graviditet var beräknad nu här omkring förresten.
    Det gör så ont... Speciellt när jag har bekanta som ska föda när som helst, och jag är inte ens gravid igen ännu?
    KAN jag bära ett barn? Klarar MIN kropp av att vara gravid?
    Usch... 

• Emhsie
    lollisen skrev 2013-09-16 12:10:28 följande:
    Beklagar verkligen ditt/ert missfall!

Känner helt igen känslorna och frågorna. När alla säger "Men var glad över att du har så lätt att bli gravid!" Då har jag lust att börja gråta, för de har förmodligen ingen aning om hur det är att faktiskt lyckas gång på gång, men att det rycks bort lika fort och hänsynslöst. Alla hormoner i omlopp, all glädje man byggde upp, alla förväntningar som ensamma står kvar i sorgen... Att känna sig helt misslyckad pga att man "gör alla rätt", men ändå får missfall..
    Känner med dig. {#emotions_dlg.flower}
    Jag skulle haft tvillingarna här hos mig nu och de hade förmodligen varit runt 2 månader nu... Första graviditeten.
    Nu är det "bara" 2 bfdatum till att bara gå förbi, försöker att inte tänka på det. Men det är svårt när man ser andra gravida eller de med nyfödda!

Vi har ett BF datum kvar att gå förbi, i december. Men då ska jag bannemig vara gravid igen och dessutom ha fått behålla. Hör också ganska ofta att vi ska vara glada över att kunna bli gravida osv. Men ingen tänker på glädjen som slits bort för att inte tala om alla hormoner. Precis som du skriver. {#emotions_dlg.flower}

Håller tummar och tår för att du och jag ska vara gravida och få behålla snart BabyHjärta
  • Emhsie
    lollisen skrev 2013-10-13 18:36:06 följande:
    Fortfarande ingen mens....? Men ett stort - på stickan!? Whaaat liksom?
    Är ALLTID punktlig som en klocka annars... Vad spelar kroppen för spratt nu tänker jag?
    Min brukar med vara punktlig, men denna månaden bestämde den sig för att vara sen, ge mig falska förhoppningar och komma i en störtflod medan jag satt på bussen *sigh*  Kräks
    Men nu är den slut och om 1½ vecka är det dags för ÄL igen 
  • Emhsie

Shoho. 
    Här mås det inte jättebra, men 19 december påbörjar vi utredning om ofrivillig barnlöshet. 

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?