Inlägg från: mmjonsson |Visa alla inlägg
  • mmjonsson

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Hej!

Jag har precis gått igenom ett missfall..i V8. Var på ultraljud veckan innan och allt såg fint ut..

Började blöda lite den 25, den 28 fil jag ultraljud som visade att det inte fanns någon hjärtfrekvens..
    Fick välja att vänta eller åka in till Gyn och få tabletter. Valde tabletter dagen efter. Lades in i lördags morgon, men inget hände med tabletterna, slutade med tre omgångar tabletter, mängder med morfin och en övernattning.
    På nyår kom klumpar och de följande två dagarna. Idag har det minskat..

Har återbesök den 15 jan..som jag hoppas på att allt är ute..läste att någon här inne skrev att om man slutat blöda så är allt ute?? Jag fick beskedet att ett återbesök är viktigt för att se så att allt är ute..?

Så jävla hemsk känsla..vårt första försök på första barnet..
    Jag har tagit blodförtunnande sprutor sen v.7 pga tidigare propp för 9 år sedan.

Nu är frågan när man ska köra igen? Och att våga bli gravid igen..jag är så nere och ledsen mest hela tiden..och det känns som att det enda som kan "bota" det är just en ny graviditet SOM GÅR BRA..!

Frågan är då, ni som varit på återbesök eller inte. Om man slutat blöda? Hur storm är risken att det fortf finns saker kvar??
    Blött totalt 1,5 vecka nu då..

Kram på er alla och konstigt nog känns det så skönt att läsa era historier, det ger stöd om att man inte är ensam. Har en fantastisk sambo, men han blir så ledsen av att se mig ledsen.. :( särskilt när man själv är helt nere själv. Vi tog iaf oss igenom dagen idag med att riva ner alla julgrejer till förrådet, som BARA påminner om den underbara lyckan och den fruktansvärda sorgen :/

• mmjonsson

Usch..håller helt med er, toabesöken är HEMSKA. Då påminns man..

Kan inte fatta heller hur vanligt detta är..ovärdig situation..

• mmjonsson

Men det där med "att det blir så svårt att räkna om ni inte väntar en mens" vill jag inte köpa. Är det bara det argumentet så skiter jag i att det blir svårt att räkna. De kan ändå räkna ut senare i grav vilken vecka man är i ungefär.

Men frågan jag tänker ställa nästa vecka på återbesöket är: finns det risker med att köra oskyddat och kanske då bli gravid direkt när blödningen avslutat och återbesök visar att allt är ute? För finns det risker vill jag inte köra direkt men för min egen del vill jag ju börja så fort det är säkert.
    Läka mentalt gör jag nog först när jag har en baby i min famn..!

Era läkare säger?
    Vänta en mens?
    En gynekolog jag träffade sa 2-3 månader så att kroppen och själen kunde läka. Men så länge vill jag inte vänta.. Ska kolla med den andra då på återbesöket också..

• mmjonsson

Man vill att tiden bara ska gå, att blödningarna slutar så man kan köra igen.

Mår typ fysiskt illa av att se små barn och gravida, INTE hälsosamt. Gick från att ge 50% på gymmet till 200% precis när en gravid tjej kom in...inte stabilt..

Kör ni alla på nu?

Tror också att kroppen vet när den är redo och då blir den gravid så att säga. Men jag är ändå orolig om det finns nackdelar med att bli gravid direkt.. Ser typ bara fällor och nackdelar överallt..

Börjar bli dags att gaska upp mig nu..!

• mmjonsson

Jag tänkte väl att jag och min man skulle sexa som vanligt typ efter blödningarna utan ägglossningsstickor för att sen när Mensen då ev kommer köra stickor och mer försöka..!

Så om det tar så tar det men vi gör inget medvetet TYP. Men jag känner mig stressad av att jag vill göra om och göra rätt med en ny grav och ett "riktigt" barn, mitt barn!
    Nu nu nu ska allt hända.. Så jag är så delad, slappa första tiden fram till mens

• mmjonsson

Eller ej?

Meddelande avbröts!

MARSIPANPRINSESSAN meddela imorrn vad Gyn sär! Så frågar jag min nästa vecka :)

• mmjonsson

Jag beklagar verkligen din sorg och missfall.. :(

Först ena sen det andra, ovärdigt..gå ner dig, snudda botten för att ta emot och skjut ifrån. Jag vet att det låter sjukt och klyschigt, men det löser sig, det gör det alltid, med tiden iaf. När jag låg inne med mitt missfall på sjukhuset var mitt mantra: jobba med tiden. Sakta efter varje minut, timme, dag, vecka blir det bättre. Nu smart tre veckor dör mig sedan det hände..

• mmjonsson

Missfall är inte värdig någon, inte oss iaf, missfall borde bara drabba de som ändå inte vill ha barn :(
    Usch jag beklagar..till oss alla!!

Marsipanprinsessan: men vafan. Sa han något om att resterna kan vara farligt??
    Jag menar hur gjorde kvinnor förr liksom?!

• mmjonsson

Jag låg inne..inte för att skrämmas men mitt fall blev det värsta scenariot. Morfin rätt in i blodet blev min räddning det där dygnet. Höll mig knappt medvetande med det, annars hade jag troligtvis seglat iväg i medvetslöshetens land..

Lycka till med allt iaf :/!

Undra vad som händer om man blir gravid

• mmjonsson

Hur går det med utdrivning marsipan?
    Själv längtar jag med fasa till mitt återbesök på tis..
    När hade du återbesök igen?

Vill bara bli över med blodet så man kan ligga igen helt ärligt?!! Känna sig som en kvinna igen..!

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?