Äntligen vill min man ha barn, MEN.......!!!
Ja, då har han sagt att han ändrat sig och vill ha barn med mig. Jag borde vara helt överlycklig........
Vi har varit gifta i snart 4 år och han har sagt att han aldrig vill ha barn. Nu har han ändrat sig och vill ha barn med mig, jag älskar barn och har alltid velat ha småbarn.
MEN, min man är muslim och vill inte fira jul och födelsedagar eftersom det inte ingår i hans tro.
Jag är inte troende alls, men vi har bestämt att barnen ska växa upp som muslimer eftersom min mans religion är viktigare för honom än vad min är för mig.
Att fira jul och födelsedag är viktigt för mig, det är de enda traditionerna som jag tycker om och han skulle tycka att det känns " fel " att fira något som han inte tror på.
Det här gör mig fundersam, jag ställer upp och offrar så mycket, men han vill inte ge något tillbaka.
Vad tycker ni? Ska jag säga att utan jul och födelsedag blir det inga barn? Då vet jag att det blir inga barn!!
Eller ska jag lämna honom och fixa barn på egen hand? ( Insemination i Danmark )?
Jag vill verkligen ha barn med honom, jag vill leva med honom, men att ge upp jul och födelsedag.....??
Jag skulle uppskatta trevliga kommentarer, inte en massa skitsnack om muslimer hit och dit. Det har jag hört tillräckligt, Tack på förhand