elinaehn skrev 2013-01-04 00:55:08 följande:
Det går fint nu va?
De är fortfarande rätt blyga, men de har numera inga problem alls med att gå ut ur huset när jag och dottern är i rummet vilket är jättekul eftersom vi älskar att titta på dem! Tar upp dem dagligen, de är fortfarande nervösa inför det. Men när man väl har dem i knäet är det oehört mysigt (tycker vi iallfall...vet inte riktigt vad marsvinen tycker ;))
Mat äter de nu i mängder! Höet försvinner snabbt som attan. Var tveksam till att köpa dottern husdjur till en början med, men nu är jag så glad att jag har dem. De är underbart sällskap! Kan inte tänka mig ett bättre husdjur :)
Ibland verkar de bråka lite, en springer efter den andre och den som blir jagad piper. Är detta normalt? Leker de eller bråkar de?
Sedan har jag en annan fråga, hur gör ni när ni rengör buren? Ett av marsvinen lyckades smita iväg under soffan. Har läst någonstans att marsvin ska vara ute och springa utanför buren en timme om dagen, men är dessa för små för det? Än så länge har de inte varit ute och sprungit förutom då jag rengört buren, men det är lite svårt att få tag på dem igen efteråt.