Inlägg från: familjenl |Visa alla inlägg
  • familjenl

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

familjenl skrev 2013-04-10 12:16:31 följande:
    Idag kom mensen... Bara att bryta ihop och komma igen med nytt hopp. Om några dagar börjar 2:a kuren med pergo!
    Tillägg: Jag ska visst inte köra en andra kur med pergo direkt för pergo hade tydligen verkan även månaden efter så vi skulle försöka på egen hand nu och sen köra med pergo nästa månad om jag inte blivit gravid. 
    Ylle99 skrev 2013-04-10 20:07:17 följande:

Surt! Å bittert och tungt och hopplöst osv... Många känslor som kan radas upp. Är i samma fas som ni och får väl mens i dagarna också.

Maramina- spännande med äggplock! Hoppas det går vägen så att det blir av!

Jag hade en mindre spännande upplevelse i helgen. I stadens konserthus träffar jag i folkvimlet på en gammal vän. Stormagad som hon var hoppades jag innerligt på att hon bara var tjock, men sen kom det - "å jag ska ha mitt tredje barn nu". Ja, va roligt, säger man och ler med det största leendet någonsin för att inte börja storböla, medan ögonen tåras. Jag försökte sedan snabbt avsluta och det som hände sedan försöker jag förtränga helt och hållet. Jag bröt ihop helt bland allt folk...kul, kul. Men så är det. Var helt oförberedd och hade inget försvar. Får jag bara förbereda mig går det så mkt bättre. Nån som känner igen det?

Åh, vad jag lider med dig! Känner igen det så väl. Vissa dagar går det mycket bättre att hantera sådana situationer men om jag t.ex. skulle ha satts i en sådan sits igår när jag visste att vi misslyckats ännu en gång så hade jag totalt brutit ihop. 

Vi är bjudna på ett bröllop senare i vår där jag kommer träffa på många gamla vänner och jag bävar redan för frågorna som jag misstänker kommer komma...  

Styrkekram till oss alla! 
  • familjenl

Vill ni veta något roligt? När jag och maken precis hade gift oss så var jag riktigt nojjig och ville verkligen inte bli gravid då så trots att jag redan åt p-piller så tvingade jag maken till att använda kondom också. Vi körde alltså dubbla skydd en period och nu kan jag inte annat än att skratta åt det! Haha, vi hade ju säkert inte behövt något skydd överhuvudtaget. 

Tänk så dum jag var då. :P 

• familjenl
    Stargazers skrev 2013-04-11 20:46:34 följande:
    Åh inte roligt :( Känner med dig! Loggade nyss in på Facebook och möttes ännu en gång av en ultraljudsbild. Det "lyckliga" paret har dessutom gjort slut och blivit tillsammans tusen gånger om, vilket inte varit den bästa uppväxten för de två barn de redan har, och nu kommer de alltså sätta ett till barn till världen. Livet är verkligen inte rättvist. Sådana som inte alltid förtjänar att vara föräldrar blir det utan några som helst problem medan andra som skulle bli världens bästa får kämpa som fan.
    Ja.. det känns inte alltid rättvist. :(  Det görs ju såå mycket aborter oxå och jag bara önskar att en sådan oönskad bebis kunde få hoppa in i min mage istället.  (Vet såklart att det kan finnas många orsaker till att man väljer att göra abort, men ni förstår förhoppningsvis vad jag menar ändå..) 
  • familjenl
    Sorkfeber skrev 2013-04-15 09:37:03 följande:
    Äntligen!
    Idag ska vi upp på fertilitetskliniken och få IVF-introduktionen.
    Går allt som det ska (att mensen kommer i veckan) är det sprutstart denna veckor och vår IVF-resa får börja efter 6 månaders väntan/utredning!

Kram på er alla!  
    Såå spännande! Håller tummarna. Kram!

• familjenl
    Maramina skrev 2013-04-19 19:35:58 följande:
    Så, nu är äggåterföring genomförd och jag kan numera kalla mig ruvare!
    Håller tummarna för dig!
    johjen skrev 2013-04-20 09:35:23 följande:
    Spolningen gick bra men var så fruktansvärt obehaglig så blev yr och illamående efteråt. Gjorde inte så ont, mest obehagligt som sagt. Allt såg bra ut och hade fri passage. Eftersom undersökningen hittills inte har visat att något är fel på oss väntar vi något med att gå vidare. Har bokat läkarbesök igen i mitten av maj. Nu väntar jag på ägglossning igen så får vi se vad som händer denna månad!
    Skönt att det var fri passage men jobbigt att det kändes obehagligt och att du blev dålig efteråt! :( 

• familjenl

Sorkfeber: Instämmer i kören, beklagar! Fortsätter hålla tummarna för er.

jagsaknardig: Skönt att det gick bra med spolningen och att du fått börja med pergo! Håller tummarna för er!

Har legat lite lågt här för jag har inte riktigt orkat tänka på bebisverkstaden pga nytt jobb och mycket annat som händer.. Men nu är det iaf ägglossningsdags som det verkar så nu kör vi på för fullt..  Jag har börjat hoppats och be om tvillingar nu. Känns lika bra att få två på en gång när det verkar vara såå svårt för oss...  Det är ju 1/10 som får det av pergotime så vi får väl se. :P Hehe

• familjenl
    Maramina skrev 2013-05-02 21:13:29 följande:

Tack, men det känns rätt ok ändå. Jag var ju som sagt var mer eller mindre inställd på det. Jag har redan börjat se framåt. Jag är väl allmänt lite sådan som person... Men samtidigt så börjar tom jag själv fundera på vad det är för fel på en då man inte tar det hårdare...
    Verkligen tråkigt! Men vad skönt att du ändå kan blicka framåt - det är beundransvärt! Och som Ylle skrev så kanske det är ett undermedvetet försvar? Who knows. Det är iaf bra att du kan blicka framåt tror jag! Jag inbillar mig det går bättre om man är positiv. :) 

Kram på er! 
  • familjenl
    Babe85 skrev 2013-05-16 09:38:05 följande:
    Hej alla glada!
    Hoppas ni njuter av solen och den underbara vårvärmen som kommit till vårt land!
    Ibland är det svårt att se det positiva i livet, när man lever i en längtan, som ibland kan ha en negativ och lång väg.

Jag hoppade in i denna gruppen, men har varit ifrån ett tag.
    Spolningen gjordes i måndags och nu väntar vi på första kuren med Pergo.
    Under väntan så jobbar jag mycket med min vikt, skönt att ha lite annat att tänka på =)

Hur går det för er andra? Hur tar ni er igenom negativiteten som kan slå till?

Ha en underbar dag! {#emotions_dlg.flower}
    Håller helt och fullt med dig att det kan vara svårt ibland! Speciellt dagar som denna - då mensen lyser med sin frånvaro och testen skriker negativt...  

Jag hanterar det genom att prata och gråta ut hos mina nära och kära.. Vi berättade om vår situation för våra familjer i julas och jag är tacksam för att vi gjorde det. Det är mycket lättare att hantera nu när man slipper ljuga och hitta på ursäkter för sina närmaste.. Nu vet de allt och de kan trösta istället för att bli "sura" för att jag är nere och osocial med jämna mellanrum..

Men som sagt, just nu är det tufft...  Jag inväntar mensen (eller ett positivt test) för att få börja med andra pergokuren. Är på cykeldag 37 nu så det börjar bli frustrerande att vänta..  

Jag hoppas innerligt att 2014 blir ett riktigt bebis-år för oss alla här inne! Kram på er 
  • familjenl
    Ylle99 skrev 2013-05-16 21:33:11 följande:
    Visst är det härligt med värmen! Här är det en jättefin kväll.

Vi har tagit en smått ofrivillig men välbehövlig paus från försökandet. Våra jobb förhindrar oss umgänge denna månad. Och det känns faktiskt inte så hemskt. Man orkar ju bara inte till slut, eller hur? Allt umgänge blir ju bara förknippat med misslyckande. Så lite paus nu och nya tag nästa månad.

Och jag tycker jag har blivit en hejare på att ignorera magar, dagisprat och nattningsproblem :).

Skickar över lite optimism till er andra! Kram
    Din optimism smittar av sig! TACK!   Det finns mycket att vara tacksam för trots all kamp och tårar - det är nog viktigt att fokusera på det. :)
  • familjenl
    Babe85 skrev 2013-05-17 08:41:31 följande:
    Jag kanske har missat lite i tråden så ja frågar..

Äter ni något speciellt eller tar ni några speciella vitaminer som hjälp i barnaskapandet?

Jag äter folsyra + mitt val kvinna. För min del tror jag det är bra att få i mig lite extra av allt så därför äter jag mitt val - sen så rekommenderas det ju att äta folsyra några månader innan man blir gravid och sen under hela graviditeten. Det ska förhindra något ryggproblem hos fostret tror jag...  

Mitt val kvinna innehåller folsyra men inte riktigt lika mycket som det rekommenderas så därför kompletterar jag med extra folsyra. :)
  • familjenl

Idag är en skitdag. Ingen mens och inget plus. Cykeldag 40. Ska ringa sjukhuset imorgon och rådfråga eftersom jag har mensvärk till och från + att jag har haft konstiga blodblandade flytningar i snart 2 veckor... Vet inte om det kan vara en biverkning av pergotime som jag åt förra cykeln men nått är skumt iaf. Har aldrig haft mellanblödningar eller liknande förut och så här lång cykel brukar jag inte ha..  Är rädd att nått är fel.. . :(

Förlåt, men jag behövde få ur mig lite... 

• familjenl
    Stargazers skrev 2013-05-27 13:42:01 följande:
    Idag, 11 dagar över tiden dök mensen upp. Åh vad jag är less på att den alltid fortsätter komma! Nu hoppas jag att vi snart får någon slags respons från Umeå (dit remissen för IVF gått) så kanske man kan se lite ljus i tunneln igen. 
    Samma här, mensen kom på cykeldag 43. Samma dag som jag hade fått tid på sjukhuset för att kolla om något var på tok. Ironiskt.   Hoppas ni får en tid snart!! 

Själv så är jag på andra tabletten i min andra pergo-kur nu, känns bra.
    Stargazers skrev 2013-05-23 10:50:26 följande:
    Hittade en fin dikt angående barnlöshet, den kändes rätt så träffande:

Du är självlysande min vän
    det syns på långt håll
    Du rusar fram emot mig
    och innan du öppnat din mun
    så vet jag…
    ”Jag är med barn igen, igen, igen!!!”
    ”Vi som bara skulle skaffa två, tre, fyra!!!”

Du är så vacker min vän
    det finaste ordet är skrivet på dig
    Du virvlar glad runt mig
    och talar efterlängtade ord
    och jag ler…
    ”Jag kan inte sätta mig på hans stol utan att bli med barn, med barn, med barn!!!”
    ”Vi som planerade ett sommarbarn för de är friskare, friskare, friskare!!”

Missförstå mig rätt min vän
    jag vill inte ta din glädje från dig
    Det är bara det att…
    Jag har planerat barn sedan min första dockvagn
    Jag har suttit näck på hans stol om-uti-fall-att
    Jag skulle bara vilja ”skaffa” ett, ett enda
    Jag skulle också vilja vara med barn, med barn, med barn…

Men det händer inte…
    så jag ler och funderar ännu en gång
    på hur jag ska överleva
    vår vänskap,
    din lycka,
    min sorg.

Ett nytt liv har skapats igen
    och jag begråter mig själv
    min missunnsamhet,
    min avundsjuka,
    min längtan…..

INFERTILITET
    ordet med mångfalld av bottnar
    den första heter längtan
    den andra sorg
    den tredje ensamhet
    varje botten ligger på samma plan
    och trängs
    och tar plats
    och tillverkar sår
    ett tillstånd som bör undantryckas för att
    inte ta glädjen från andra
    inte verka misslyckad
    inte förtära
    för vem vill inte vara en ”riktig” kvinna???

Den är skriven av  Maria Liljenberg. 

Ps. Tack Babe85! 

Sååå bra...  Tårarna föll ner för kinden nu. Jag är helt tagen.

• familjenl
    camilla1979 skrev 2013-05-28 15:19:36 följande:
    extra folsyra är kanon och tror att det bidrar till graviditeten absolut. Sedan är det de första 12 veckorna som man skall äta det som gravid, efter det är fostrets ryggmärg färdigutvecklad och det förlorar sin verkan.
    Då räcker det med mitt val kvinna :)
    Lycka till  
    Just det, så var det ja! Tack! 

Tänkte faktiskt precis på dig Camilla.  Hur går det med allt?! Vilken vecka är du i? :) 
  • familjenl
    camilla1979 skrev 2013-06-01 22:10:05 följande:
    familjen!
    Jo tackar som frågar, :) allt är faktiskt bra, illamåendet och tröttheten är över sedan några veckor och nu mår jag riktigt bra, kliver in i v17 i morgon och är därmed en bit inne i 4e månaden redan. Det går fort! :) vi får veta könet på vår lilla "Pergotime bebis" i midsommarveckan och det känns jäkligt overkligt! Stort lycka till familjen! och alla ni i tråden, kämpa på, var sak har sin tid och jag har som sagt varit där och misströstat från månad till månad precis som ni, hoppas ni går en kanon sommar tillmötes med ett välunnat +på Stickan.
    Jag ska hålla tummarna för var och en av er!!
    -/Camilla
    Underbart att höra att allt går vägen och att du/ni mår bra! Spännande att få reda på könet! :D Tack för alla lyckönskningar, jag hoppas vi får en pergobebis snart med. :) Är inne på andra kuren nu så än finns det hopp!  Lycka till med fortsättningen av graviditeten! Kram till dig!

• familjenl
    Stargazers skrev 2013-06-10 14:37:01 följande:
    Har ni andra berättat för de i er närhet vad ni går igenom?
    Vi har berättar för våra familjer och några vänner, + min chef. Jag har blivit mycket mer öppen med det hela och tror min man får dra tillbaka mig ibland så att jag inte säger det till fel folk..  

Jag har så svårt att hantera alla frågor som kommer och orkar inte ljuga så därför känner jag att det är lättare att berätta för vänner. Men som det är nu vet bara de närmsta vännerna.. 

Ju längre tid det tar, ju fler kommer vi säkert berätta för...  nu börjar liksom alla "undra" varför vi inte "skaffar" barn och tycker att det väl är på tiden för oss också.  

• familjenl

Tjejer... jag är GRAVID!! Förvånad Vi är både chockad och helt överlyckliga! Under kan verkligen ske!! Det här var min andra pergokur.

Det finns hopp för er andra med!! KRAM! 

• familjenl
    camilla1979 skrev 2013-06-24 14:22:01 följande:

Nej men GUUUD VA ROLIGT!!!!!!!!

Stort stort grattis och väl unnt!!! :) njut nu och låt ingen slå ner dina förhoppningar och drömmar!!! Skrattande

När väntas tillökningen då?    
    Tack så mycket! :D

28 feb enligt beräkningarna. :) 
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013