Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Fick ännu fler blodprover jag ska göra och sambon också, plus att han ska lämna spermaprov.
Jag förstår att det här kommer bli en lång resa.
Hur långt har ni kommit i era utredningar? Kan ni dela med er av era erfarenheter av hur det var i början för er?
Vår resa:
Ringde sjukhuset i oktober 2012 efter att ha försökt bli gravida sedan oktober 2011. Var på vårt första möte i nov 2012 där de tog blodprover. I januari 2013 fick mannen lämna spermaprov och de undersökte mig och de misstänkte redan då PCOS. I februari fick jag lämna fler blodprover och göra spolning av äggledarna. Det var fritt flöde på äggledarna men proverna bekräftade PCOS så det bestämdes att jag skulle få börja med pergotime vid nästa mens. Och där är jag nu.
JUST NU:
Avslutade min första kur pergotime i måndags och var hos läkaren idag för att se om ägget/äggen mognat som de ska. De hade inte hunnit växa så mycket än så jag ska tillbaka dit på måndag. Det kan ev. bli ägglossning i helgen sa läkarn så jag ska köra med ägglossningstest fr.o.m imorn har jag tänkt.
Det var två lite större ägg så det finns en risk/chans att två släpper - och jag hoooooopppas faktiskt på det... Haha.. Eftersom det är 1 på 10 som får tvillingar av pergotime så har jag börjat hoppats på det. Jag har hela livet gått och sagt att jag ska tvillingar (fram till vi började försöka får då insåg jag att det skulle bli jobbigt) men nu har jag börjat hoppats igen.. haha ;)