Inlägg från: Maramina |Visa alla inlägg
  • Maramina

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Blää för mens! Hoppas att det är den sista på typ ett år som kom nu då!

Själv så var jag och tog blodprov igår. Den var bra så på fredag blir det ultraljud och sen får vi se om jag får veta när det blir äggplock men det känns ju troligt att det blir någon gång under nästa vecka

• Maramina

Då har jag varit på ultraljud och det visade sig att jag hade 11 hyggligt jämnstora äggblåsor. Så på onsdag ska jag in på äggplock och då får vi hoppas att de minsta har vuxit till sig och att inga har tillbakabildats och på fredag eller måndag blir det insättning om något av äggen blivit befruktade.

• Maramina

Jagsaknardig: Alla blir inte gravida. Se bara den här tråden... Och visst känns de bättre när man fått gnälla av sig lite?

• Maramina
    jagsaknardig skrev 2013-04-13 08:59:02 följande:
    Maramina: ja det gör det verkligen... Helt sjukt bara att varenda dag på Facebook och överallt skriver folk att de är gravida. Men det är ju såklart så att det bara är det man ser! Hur går det för er då? :)

Som sagt var, jag går och väntar på onsdag och äggplockningen. Eller väntar och väntar. Jag är livrädd inför det!

Att undvika möta gravida och bebisar är nöstan till och med svårare när man redan har barn. FB kan jag låta bli att gå in på, jag kan undvika att umgås med vänner som nyligen har fått, men varje morgon när jag lämnar dottern på dagis och varje eftermiddag som jag hämtar henne kommer/går även de andra 15 timmarsbarnen med sina mammor/pappor och småsyskon. Och en annan är "bara" arbetslös
  • Maramina

Ingen fara. Det blir svårt att hålla koll på alla.

Numera är det inte så jobbigt längre. Det är mest ett torrt konstaterande "Jaha. Så de ska också ha en till nu". Just nu är det bara dottern och en tjej till på hennes avdelning av de "stora" barnen som inte har fått småsyskon nyligen, eller vars mamma inte har värsta graviditetsmagen.

• Maramina
    Sorkfeber skrev 2013-04-15 09:37:03 följande:
    Äntligen!

Idag ska vi upp på fertilitetskliniken och få IVF-introduktionen.

Går allt som det ska (att mensen kommer i veckan) är det sprutstart denna veckor och vår IVF-resa får börja efter 6 månaders väntan/utredning!

Kram på er alla!  

johjen skrev 2013-04-15 12:51:34 följande:
    Lycka till!

Själv ska jag spolas idag och hoppas att det ska ge något..

Lycka till! Det kommer att gå jättebra för er både, det vet jag
  • Maramina

Intet: Vad kul att redan få börja med ivf! Vad hade du för AMH? Hur lågt var det? Enligt vår utredning låg mitt på 0,6 och ändå fick de ut 14 ägg varav 5 befruktades. 0,6 är ju inye superlågt men likväl lågt. 1 fick jag tillbaka igår och de övriga ska få ligga till sig till på måndag/tisdag. Om de klarat av det så hamnar de i frysen. Så även om man har lägre AMH så kan man få ut flera ägg!

• Maramina
    johjen skrev 2013-04-20 09:35:23 följande:
    Spolningen gick bra men var så fruktansvärt obehaglig så blev yr och illamående efteråt. Gjorde inte så ont, mest obehagligt som sagt. Allt såg bra ut och hade fri passage. Eftersom undersökningen hittills inte har visat att något är fel på oss väntar vi något med att gå vidare. Har bokat läkarbesök igen i mitten av maj. Nu väntar jag på ägglossning igen så får vi se vad som händer denna månad!

På vilket sätt tyckte du det var obehagligt?
  • Maramina
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-04-20 18:30:45 följande:
    0,27 låg mitt AMH på :/ Men 14 ägg är ju superbra, jag blir glad bara jag får 4 :) Vad hade du för FSH?

Men det ger mig hopp! Jag har fått för mig att alla med AMH under 0,7 får ut max 2-3 ägg :) 

Jag har ingen aning om mitt FSH, men ja, jag blev väldigt förvånad när ultraljudet först visade 11 blåsor och fem dagar senare än mer förvånad när de berättade att de hade fått ut så många ägg! Och att så många som fem hade befruktats! Jag menar, jag var ju inställd på ett eller två, inte så mycket mer...
  • Maramina

Då har vårt första IVF-försök med stor sannolikhet misslyckats då jag igår började få rosa flytningar och som idag är nästan en normal mensblödning. Visst, chansen finns fortfarande men den är ju ytterst minimal. Men det känns rätt ok ändå. Jag trodde ju inte att vi skulle lyckas på detta första försök, det var därför vi ville ha ett 3-pack.

• Maramina
    Ylle99 skrev 2013-05-02 17:50:12 följande:
    Maramina: Beklagar! Jättetråkigt, verkligen. Kanske tur ni tog 3-pack. Annars skulle man känna sig sjukt stressad av att man bara har en gång på sig. Hoppas du repar dig snart! Kram

Tack, men det känns rätt ok ändå. Jag var ju som sagt var mer eller mindre inställd på det. Jag har redan börjat se framåt. Jag är väl allmänt lite sådan som person... Men samtidigt så börjar tom jag själv fundera på vad det är för fel på en då man inte tar det hårdare...
  • Maramina
    Ylle99 skrev 2013-05-02 21:42:00 följande:
    Kanske nån slags överlevnadsstrategi? Ett välutvecklat försvar? Eller så var du helt enkelt väldigt förberedd på risken att det inte skulle lyckas?

I vilket fall är det ju skönt att inte bryta ihop totalt. Körde ni privat?

Ja, det gjorde vi. Vi har ju ett barn sedan innan så för oss fanns det inget annat alternativ
  • Maramina
    Stargazers skrev 2013-05-06 09:08:35 följande:
    Tråkigt att höra! :( Men det positiva är ju att ni som sagt var har tre försök. Blir det återföring av ett fryst eller färskt ägg nästa gång?

I och med att vi inte fick något till frysen kommer vi få genomgå hela behandlingen en gång till. Förhoppningsvis så blir det då både ett fint ägg till återinföring och fler till frysen
  • Maramina

Vad skönt Babe att ha den avklarad! Inför min spolning så var jag jättenervös för att det skulle göra ont men enligt min läkare så skulle det inte göra det utan det skulle som mest bara kännas som lätt mensvärk. Och det var också vad som kändes, som lätt mensvärk just när han spolade. Jag hade blivit ombedd att ta Alvedon en timme innan, men det var mest för att det skulle verka avslappnande.

• Maramina

Stargazers: Ägglossningstester ger utslag på flera olika hormoner, det är därför man kan få utslag på dom även när man är gravid, eller precis innan mens då man också får ett stort hormonpåslag. Så det kan mycket väl vara det som du får utslag på, att mensen är på G. Men vi får hoppas på att det är för att du är gravid.

• Maramina
    Stargazers skrev 2013-05-17 12:48:23 följande:
    Jag har provat de flera gånger tidigare också just innan mensen dykt upp men då har de aldrig gett utslag, så vet inte riktigt vad jag ska tro. Men visst kan det säkert vara så också!

Så har det varit för mig också. Vet inte varför det blir så ibland men inte alltid.

Vad det gäller kosttillskott så har jag ätit extra folsyra ända sedan vi började försöka, just för att det rekommenderas för att minska risken för att bebisen ska få ryggmärgsbråck eller andra neurologiska skador. Till en början tog jag det i form av multivitaminer anpassade för kvinnor (från olika märken) men numera har jag tagit det plus tabletter med folsyra kombinerat en annan b-vitamin i en tablett. Detta då jag för tillfället testar om mina symptom som jag får när min ämnesomsättning är ur balans beror på låg b-vitaminhalt i kroppen. Många av mina symptom tyder på det och min läkare vill inte lyssna på mig. Och så tar jag tillskott av D-vitamin.

Tidigare har jag testat Rosenrot, Bidrottninggele och grapefrukt. Inget av dom gav mig någon som helst effekt på något vis.
  • Maramina
    familjenl skrev 2013-11-01 14:07:43 följande:

Hej tjejer!

Ville bara kika in och höra hur det går för er? Tänker på er.

KRAM 

Vårt andra IVF tycks ha gått bra, gick in i vecka 7+0 idag Själv då, hur går det för fig?
  • Maramina
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-11-01 23:54:46 följande:

Min första ruvning gick åt helvete och min man kommer troligen lämna mig pga att jag brutit ihop så att jag inte klarat jobbet så jag kommer bli arbetslös.. Dvs inget å ha... :s

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
    Har du sökt hjälp hos psykolog? IVF-klinikerna brukar ha sådan kopplad till sig som man kan vända sig till när det blir jobbigt vid behandlingarna? Och har du sjukskrivit dig? Då ska inte arbetsgivaren kunna avskeda dig hur som helst. På vilket sätt har du misskött ditt jobb? Och är det så att din man lämnar dig för något sådant som att du mår psykiskt dåligt, och efter en så pass kort tids sjukdom, ja, då är HAN inget att ha, även om det troligtvis inte gör saken lättare för dig. Kämpa på tjejen! Styrkekram!
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013