Inlägg från: Maramina |Visa alla inlägg
  • Maramina

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-22 15:34:05 följande:
    Tillbaka igen... inga bra resultat alls :( Misstänkte det direkt vi kom in, för han hade lagt fram en förpackning pappersservetter på bordet framför oss.

Nåt värde skulle ligga på 0,7 och mitt låg på 0,27. Jag ägglossar som jag ska, men med troligtvis kass kvalité på äggen. Jag är 25 år och på väg in i klimakteriet, inom ett halvår kan det vara för sent. Han skickade remiss till IVF idag, så vi ska komma igång med det så fort som möjligt nu, får ju 2 försök finansierade men vi har minimal chans att lyckas... :(

Jag beklagar verkligen de dåliga nyheterna! Jag är ju betydligt äldre än dig men jag hade också lågt AMH, vilket jag fick veta nyligen. Sedan dess har jag googlat och jag har googlat och jag har googlat. Och vet du, även om den svenska vården inte riktigt är med på banan så finns det saker som msn kan göra för att o
  • Maramina

Skit att skriva från telefon! Jag skulle skriva att det finns saker man kan göra för att försöka få ett högre AMH! En sak är at tex yoga och meditation kan bättra på AMH-värdet! Jag ska leta efter länkar så återkommer jag. Jag har dock inte kunnat bestämma vad jag ska testa av allt det som står på sidorna, annat än just yoga

• Maramina

Vårväntan: Trodde de att det skulle hinna bli så mycket bättre på så kort tid om ni slutar med proteinpulvret? Vår läkare sa att det tar tre månader för spermier att utvecklas så om det är så att det finns något som skadat spermierna, han nämnde tex hög feber, så tar det tre månader innan spermierna är topp igen för så lång tid "levde" de enligt honom.

• Maramina
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-01-24 08:40:38 följande:
    Jag vet inte om det är så att det måste vara ett fullt prov då men i alla fall att man kan se en förbättring mot det första provet och att det ligger på miljoner istället för tusentals.

Min sambo har läst rätt mycket om repruduktion och sådär i sin utbildning till biomedicinare och han vill minnas att 2 månaders tid är det. Men som sagt, det var bara två veckor mellan de båda första proven som vad som inverkade där har vi ju egentligen ingen aning om. Tror dessutom nästan att han åt mer protein vid det andra än första provet

Det kan ju vara så att det är olika skolor, det där. Jag var tvungen att kolla i den information vi fick av läkaren och enligt den så är det tre, precis som läkaren sa.

Hur som är det ju väldigt konstigt att det skiljer så mycket. Det ger ju ändå en annan hopp! Hade läkaren någon annan teori på orsaken annat än proteinpulvret?
  • Maramina
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-01-28 19:49:02 följande:
    Jag har BIM imorgon eventuellt onsdag, så jag är lite pirrig samtidigt som jag är nästan hundra på att det inte har blivit denna gången heller. Sprängande och tunga bröst dock men det har jag ibland innan mens så det säger egentligen ingenting.

Samma som jag då, BIM någon gång mellan tisdag och torsdag. Fast för mig är det illamående och halsbränna, vilket jag ofta har innan BIM. Jag har inte kunnat hålla mig borta från testandet och även DocMorris känsliga test var negativa. Men som jag alltid brukar säga, då länge mensen håller sig borta så finns det i alla fall ett litet hopp. Men det blir nog ett första besök inför vår IVF där om två veckor
  • Maramina

Här kom mensen idag. Så nu blir det IVF-planering och förberedelse. Jag antar att det blir till nästa cykel

• Maramina
    familjenl skrev 2013-02-01 08:56:45 följande:
    BIM idag eller imorgon och tog ett negativt grav.test idag (testade bara för att vi får främmande i helgen och jag orkade inte vänta tills de har åkt).

Det här innebär ännu mer provtagning på mig och antagligen spolning av äggledarna. 

Någon av er förresten som äter rosenrot?  

Jag har gjort det, men jag tyckte inte att det gjorde varken till eller från, utom att jag blev lite gladare och orkade lite mer. Och eventuellt att det var det som gjorde att min ämnesomsättning började löpa amok och gjorde att mitt TSH låg ett tag på låga 0,005. Nu har jag ju ätit levaxin i över tio år, och under dessa år har jag bara behövt reglera medicindosen vid två tillfällen efter det att dosen hade ställts in efter diagnos: i våras och när jag var gravid med dottern.
  • Maramina

Så, nu har vi varit på planeringsmöte på kliniken inför vår ivf. Vi kommer att få köra långa protokollet och redan om två veckor ska jag börja spraya! Det känns otäckt, nervöst och sanslöst spännande!

• Maramina
    Ylle99 skrev 2013-02-08 23:08:00 följande:
    , inte kul!!! Stackare! Åh, jag har det där att genomföra också snart, fy bubblan. Bara att göra. Var du där själv, el med din man?

Om inte läkaren redan har sagt det så ta en Alvedon 2 timmar innan i förebyggande syfte, det sa läkaren till mig att jag skulle göra. Och jag kände knappt någonting
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013