Inlägg från: Stargazers |Visa alla inlägg
  • Stargazers

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Åh va konstigt meddelandet jag nyss postade ser ut! Typiskt iPaden....

• Stargazers
    Jagsaknardig: Tufft att gå och vänta på mensen så länge...Jag håller med dig: all denna väntan är så himla påfrestande, oavsett om man inväntar mensen eller att få ställa sig i kö för IVF (vilket är vårat fall), så är väntan så himla jobbig.

Vi är helt inställda på att göra IVF då det uppenbarligen inte tar sig på naturlig väg (mensen kom igår) men vi har inte ens fått ställa oss i kö för detta ännu då vi inväntar spermaprov nr 2. Sen när vi väl fått ställa oss i kö är det ju 3-4 månader innan man ens får komma på ett första besök och God knows när man får starta själva behandlingen. Min gissning är att det kommer att ha gått ca 1 år från det att vi ringde och bokade en tid för utredning tills vi kommer vara igång med behandlingen - såvida det nu inte uppstår några hinder för att få göra en IVF. Det är lång tid när man redan velat detta så länge.

Ett sätt att handskas med allt detta är att jag skriver av mig på en blogg som är avsedd endast för detta. Kika in där om du/ni har lust: storstaonskan.blogg.se Anv.namn: flicka, Lösen: pojke
  • Stargazers

Igår fick vi provsvaren från spermaprov nr 2 som också visade på för lågt antal spermier (26 milj) och inom en vecka borde vi ha fått sista provsvaret i denna utredning: nämligen kromosomanalysen på mannen. Sedan är det äntligen dags att ställa sig i kö för ICSI! Är så less på att bara vänta, nu hoppas jag verkligen att bollen snart är i rullning!

• Stargazers
    Sorkfeber: Usch vad tråkigt för er! :( 
    Hur blir det till nästa "omgång"? Dvs får du prova andra hormoner eller blir det samma kur som nu?
    storstaonskan.blogg.se Anv.namn: flicka, lösen: pojke
  • Stargazers
    Maramina skrev 2013-05-02 21:13:29 följande:
    Tack, men det känns rätt ok ändå. Jag var ju som sagt var mer eller mindre inställd på det. Jag har redan börjat se framåt. Jag är väl allmänt lite sådan som person... Men samtidigt så börjar tom jag själv fundera på vad det är för fel på en då man inte tar det hårdare...
    Tråkigt att höra! :( Men det positiva är ju att ni som sagt var har tre försök. Blir det återföring av ett fryst eller färskt ägg nästa gång?
  • Stargazers
    Maramina skrev 2013-05-06 10:49:16 följande:
    I och med att vi inte fick något till frysen kommer vi få genomgå hela behandlingen en gång till. Förhoppningsvis så blir det då både ett fint ägg till återinföring och fler till frysen
    Japp, ska hålla tummarna!
  • Stargazers

Det sista provsvaret i vår utredning är nu klart: kromosomanalysen på mannen var bra och igår fick vi bekräftelsen på att remissen gått iväg till Umeå för att göra provrörsbefruktning där! Känns så himla skönt att remissen äntligen gått iväg eftersom vi vetat sedan två månader tillbaka att mannens spermier är för få och att provrörsbefruktning är vår största chans. Blir spännande att se hur fort man hör något från Umeå.

• Stargazers
    Babe85 skrev 2013-05-04 12:46:48 följande:
    Hjälp!

Har fått börja äta primolut-nor denna månad så man kan göra spolningen någon gång..då mensen lyst med sin frånvaro.
    Är på 9e dagen och har sån ångest.. oro..plus att jag känner att självförtroendet och hoppet sviktar :/
    Är det vanliga biverkningar?
    Jag har ätit tabletterna tidigare, men aldrig mått då psykiskt dåligt..
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din fråga, men jag hoppas att det känns bättre för dig nu! Har ni just startat en utredning?
  • Stargazers
    Thotis90 skrev 2013-05-09 19:43:12 följande:
    Det har inte hänt någonting sedan vi var på andra besöket för 7 veckor sedan... Jag väntar FORTFARANDE (!) på att få en tid för spolning.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se

Så märkligt! Har du funderat på att ringa dit och fråga?
  • Stargazers

Thotis: Har du fått tag i dem? Jag skulle förresten gärna läsa din blogg, men nekas tillträde till din sida här på FL då jag tänkte fråga om lösenordet. Babe85: Hur gick spolningen?

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013