Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Idag är ingen bra dag. Mensen kom två dagar för sent, så såklart hann jag ju börja hoppas. Just nu känns bara allt förjävligt. Vi har ju velat detta så länge nu, långt innan vi ens började försöka, men jag ville ha en fast inkomst osv innan vi började med bebisverkstaden, men om jag hade vetat då vad jag vet nu så hade vi börjat för länge sedan. Vi som trodde vi skulle bli gravida inom 6 månader då alla kompisar blivit det, men ha! Så fel vi hade...
Nu vill jag bara att det ska bli onsdag så att vi får träffa gynekologen och sen hoppas jag att hon sätter oss i kö för IVF och att vi inte måste invänta ett nytt spermaprov innan vi får klartecken. Tror ju knappast att spermieantalet kommer att ha ökat från 6 miljoner till tex 40 miljoner bara sådär. Känns som att de kommer vara lika få som förut - för annars brde vi ha blivit gravida vid det här laget.
Känns grymt jobbigt just nu att även om vi skulle få ställa oss i kö för IVF så lär det ju ändå inte bli av förrän till hösten - vilket känns som en evighet bort. Fattar inte hur vi ska palla det. Livet känns inte så kul just nu. Vardag flyter ihop med helg, det spelar ingen roll någonting längre.