Välkommen Marie89, tråkigt att vi blir fler. Innan jag blev gravid trodde jag att det var ovanligt med MA, men så känns det inte längre.
Jag fick mitt MA i v 16 i början av aug, fostret hade varit dött sen v 9-10, skrapades dagen efter och blödde sparsamt i fyra dagar och sen satte det igång ordentligt, väst var det dag 6-7 då jag fick bo på toaletten sen kom det minimalt i fyra- fem dagar till.
Läkaren som skrapade mig sa att det var större risk för missfall graviditeten efter skrapningen (0,5% större risk har jag för mig) samt att man kunde föda för tidigt. Just då brydde jag mig inte utan ville bara ha ut det.
Det enda positiva det förde med sig var att jag sluppit mensvärk.
Första månaden hade jag nog ingen äl, mensen kom som en klocka dag 30, andra månaden hade jag nog äl, kände för första gången äl-smärtor och mens dag 29, men tredje månaden fick jag ingen äl utan fick en cysta istället (självklart när man försöker bli gravid) och den sprack nog dag 30 men mensen väntade med att komma till dag 35. Fjärde månaden hade jag äl men hade riktigt ont vid sex under äl och trodde att jag hade en cysta igen (kändes verkligen som det var en boll på vänstra sidan) men det måste ha varit en svullen äggstock för då blev jag gravid igen.
12+5 idag och trots att jag hörde det lilla hjärtat slå i söndags känner jag mig fruktansvärt osäker. Vul på fredag och jag hoppas verkligen att jag kan dela med mig av en bild... Tack för er stöttning!
Gällande om man ska vänta, nej, känner man sig redo anser jag att det bara är att köra på! Läkaren sa till mig att jag inte skulle tänka tanken att försöka på två månader, ångrar att jag inte frågade varför...