• Jennie89

Försöka igen efter MA :/

Usch vad jobbigt Bubbas :( Man vet ju aldrig, den kanske har klarat sig. Man är verkligen tacksam för att man har ett barn, för två år sedan trodde man att man aldrig skulle få uppleva denna lyckan.
    -Kommer ni försöka igen eller det blir om det blir?

Åh, mamma, det ordet längtar man efter! Igår kom "Hallå" , varför inte hej? 

Tove (jag har nog inte skrivit hennes namn innan, men Tove heter hon) var också 71 cm när hon var 8 månader, men vägde 8,3 kg :P Hon är nu 75 cm och väger 9,5 kg. .

Nappflaskan är enklast att dricka ur, den brukar vi ta med oss när vi ska iväg, annars går det bra med pipmugg Hon dricker gärna ur vanliga glas med, men det går sådär.

Aug-13 - T
  • Jennie89

Vilken jobbig sits Diche, men vad roligt att han äntligen fått jobb nära hemmet! 

Alla tycker så olika gällande förskolan, jag vet inte riktigt vad jag tycker än. Man ser ju hur de lyser upp när de träffar andra barn (vilket inte skett så värst ofta nu under sommaren) samtidigt som man är rädd för att de inte ska bli sedda. Jag funderar på hur man ska göra sen när ett syskon kommer, ska dottern då fortsätta på förskolan 15h/v (vilket är reglerna här) eller ska hon vara hemma hela tiden.

Vi ska skola in i januari, när hon är ett år och fem månader. Jag började jobba 60% när hon var fem månader och sambon har jobbat 40% sen dess. När hon skolats in blir det att han återgår till 100% och jag fortsätter på 60, det blir då tre långa dagar för henne på förskolan. Vi samåker (jobbar bara en km ifrån varandra) och får lämna henne 6.30 och hämta 17. Känns hemskt! 

Hur mår du Bubbas?

Aug-13 - T
  • Jennie89

Det låter ju bra Diche :) Jag vill dra ut på heltidsjobb så länge som möjligt. Vi bor väldigt billigt och kan andra plugga i tio år (okej, överdrivet) och ha en massa lån kan jag jobba deltid ett par år. Jag anser att familjelivet är viktigare än pengarna. Det är väl det de flesta ångar på dödsbädden : Att man inte tillbringat tillräckligt mycket tid med familjen. De är bara små en kort tid...

Du blir verkligen lätt gravid Bubbas, kanske överfertil? Det känns ändå lättare denna gången - Man har ju redan en liten. Alltid en liten tröst när kroppen krånglar =)

Jag är lite irriterad på min lokala gyn, de ville inte hjälpa mig pga att jag är ung och redan har barn. "Det finns så många andra"... Någonting är fel på mina hormoner, så är det bara, man ska inte få mens en vecka efter äl och att ha äl 2- ggr på ett halvår är nog inte heller helt normalt.
    Ahh! Tur att det inte är så många dagar i månaden man behöver tänka på det.

Våra små har verkligen varit efterlängtade. Jag ältar fortfarande mitt MA får jag erkänna - Det finns många som tror att sånt inte kan hända!

Aug-13 - T
  • Jennie89

Klart det inte gör dig till en hemsk människa, jag är likadan och säkert många med oss. Man känner sig mindre ensam när det känns som "alla andra" blir gravida på första försöket (eller utan att ens ha försökt) och aldrig får några missfall.
    När jag var på jobbet dagen efter skrapningen (jag kunde inte sluta gråta och alla trodde något allvarligt hänt) berättade en om missfall i v 12, en om att de fick försöka i över ett år och chefen sa att de har tre barn och tre missfall. Det hjälper inte ens egen sorg men man känner sig mindre ensam och aningen mindre misslyckad.

Idag är jag på dag 17 och borde ha äl till helgen, dessvärre säger känslan att jag inte får någon äl denna månaden heller...

Aug-13 - T
  • Jennie89

Vad jobbig Diche, man vill ha dagis så nära som möjligt. Det finns inget nära där ni jobbar? Så man kan lämna/hämta på vägen.

Vi har ungefär åtta km till närmsta dagis (vi bor på "landet" med två mil till närmsta affär) , det finns inte mycket barn här utan det är ungefär 15 barn på dagiset i åldern 1-5 år. Vi kör förbi när vi kör till våra jobb vilket känns smidigt, värre blir det när det är dags för skola - Den ligger helt åt andra hållet, blir mycket körande varje dag. Tre mil till jobbet, fyra mil till skolan och två mil hem. Nåja, blir bara ett par år tills hon kan åka hem själv.
    Aah.... Livet på landet.

Jag tror att jag hade äl i tisdags, men jag har fortfarande lite ont och känner mig öm och svullen så ja, jag vet inte... Om inte annat märks det när mensen kommer då jag inte har någon värk när jag inte haft någon ägglossning och blöder i färre dagar. 

Hur är det med era små? 
    Tove har precis kommit på hur man dansar ordentligt, favoritlåten för tillfället är Albatros haha, hon flyger upp och snurrar runt,runt, runt och klappar händerna. Man blir helt varm i hela kroppen. Vi går på knatterytmik på tisdagar, men hon är så blyg! Hon slappnar av lagom tills det är slut, hon träffar nog barn för sällan =/ 

Aug-13 - T
  • Jennie89

Vad skönt för honom att få vara hemma i nästan ett år till, då hinner det säkert lösa sig med dagisplats.

Jag tror att jag hade äl förra måndagen/tisdagen (hade ont på natten och vet inte om äl sker före, under eller efter smärtan). Räknar med bim på tisdag men är det som de andra månaderna kommer mensen redan fre-lör. Vi får se! Jag har redan pms så känns som det kan komma när som.

Ja Bubbas, hur har du det?

Aug-13 - T
  • Jennie89

Hej tjejer! 
    Jag har tagit en månad fritt från allt som har med familjeliv och graviditet att göra, inga ältester har gjorts och jag tog tag i att åka till gyn och kolla mig.
    Allt såg bra ut och jag väntar på svar från hormontesterna. Jag var där den 21 och han sa "du kommer ha äl om ett par dar".
    Idag, på farsdag och allt nästan tre veckor efter besöket har jag fått det där efterlängtade plusset. OM allt går som det ska blir dottern storasyster en månad innan sin tvåårsdag.

Hoppas allt är bra med er! 

Aug-13 - T
  • Jennie89

Tack tjejer! Ja, nu håller vi tummarna för ett julibarn för vår del =)

Spännande Bubbas! Kanske kommer ett plus i dagarna då =D Stackars dig, en sjuk man kan inte vara lätt att ha hand om ;) Vad hittade han på som gjorde att han bröt benet?

Mysigt med tjejresa Diche. Jag var ifrån Tove första gången när hon precis fyllt ett i två nätter, jag sov bra men när jag kom hem ville hon knappt kännas vid mig första timmarna, kändes hemskt! - Precis som om hon var sur på mig, vägrade ögonkontakt. 

Aug-13 - T
  • Jennie89

Stackarn haha, det är farligt att sporta. Min är bara ute i skogen och ränner, nybliven skogsägare, känner mig jättetrygg när han är ute och leker med alla maskiner =s.
    Det är bara ett par dar sen jag plussade så är bara i v 5 än (4+4), båda de andra gångerna är det först denna dag jag vågat testa mig - Men jag kunde inte låta bli i söndags :)

Undrar när symptomen kommer denna gång, inget än förutom att jag mådde illa vid frukost när en jämte mig åt sill (vem äter sill till frukost!?) fast, det kanske jag hade gjort ändå =P

Aug-13 - T
  • Jennie89

Åååh! Snacka om att du har lätt att bli gravid! Nu får vi hålla tummarna att det blir julibebisar för oss =D
    Jättegrattis!

Aug-13 - T
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/