• Marie89

Försöka igen efter MA :/

Jag gör nu ett försök att lämna denna sidan ett tag. Det jag allra helst vill är att kunna släppa allt som har barn med att göra och fokusera på annat och sen en dag upptäcka att man är gravid. Tror ju inte att det går men ett steg är att sluta gå in på sånna här sidor, så det kommer jag att göra.

Lycka till allihop! Snart är det våran tur att bli föräldrar, men tills dess är väl det bästa att njuta av det positiva med att vara barnlös.  

• Marie89

Jag var med i den här gruppen för ett par månader sen men tog en paus (då vi inte ville ha ett decemberbarn) men nu är jag tillbaka!

Vad roligt att flera har blivit gravida!

Jag hade äl för 11 dar sen, men negativt test idag men lite tidigt än. Hoppas så att de har tagit sig igen! Häromdagen fick jag veta att ytterligare en kompis väntar barn, de tog sig direkt för de, försöker vara glad för hennes skull men är faktiskt jobbigt, hon vet inte om vårat MA. Häromdagen fick en barn som började försöka samtidigt som oss, om en månad är det 1 år sen vi börja försöka, men tiden går ju ganska snabbt ändå.    

• Marie89

Igår kom mensen, så surt! men är bara att försöka få tiden att gå och tänka på annat.

• Marie89

välkommen björnmossa, beklagar verkligen.

Vi fick konstaterat MA på RUL v. 12 (här gör man både vecka 12 och 18 om man vill) hade då dagarna innan haft lite lite blödning, vilket det står i alla böcker är helt normalt. Fostret hade dött i v.6   
    Man tycker det är så onödigt att det ska ligga kvar så länge, hade jag fått missfall i v.6 hade det nog varit långt ifrå så jobbigt. Vi tog sen en paus då vi inte ville ha barn precis i slutet på året, har hunnit med ett försök nu som inte tog sig och väntar nu på nästa ägglossning.    

Jensan1: I höstas efter jag slutade med p-piller hade jag väldigt oregelunden mens mellan 6-10 veckors cykel, vilket ledde till att man ofta hade falska förhoppningar och egentligen ingen koll på om man hade sex på rätt tidpunkt. Då började jag ta tempen vilket har hjälp mig och gjorde att jag blev gravid, innan äl har jag 36.8 när jag går upp efter äl har jag 37.1 sen är det alltid 12 dagar från den höjningen till mensen. Jag jobbar oregelbundet så tar bara de dagarna jag inte går upp tidigt, för när jag går upp tidigt är det lägre. Testa det! 

• Marie89

Jensan tycker inte jag ser någon skillnad. Men är du säker på att det är bim+5? Mensen kan ju vara väldigt oregelbunden efter MA. Om äggloossningen var försenad några dar så är det ju inte konstigt att det är svagt,

• Marie89

Hur går de för dig björnmossa? Ingen rolig dag för dig! Usch var hemskt det där, jag valde att vara på sjukhuset, men hade förväntat mig värre, men var fruktansvärt att känna det komma ut.

• Marie89

Slutade med p-piller för ett år sen, hade långa oregelbundna cyklar, nu är jag tillbaka där 39 dagar var förra cykeln, så segt.

Björnmossa hoppas det kommer ut ordentligt snart för dig, är en lättnad när det är ute. Men jag kände tydligt när det kom, var som en överfylld tampong som trilla ut.

• Marie89

Åhh vad härligt diche! Längtar till den dagen!

Björnmossa till mig sa de att det alltid luktar illa, men vid infektion luktar det jätteilla. Men du ska söka om du får feber eller jätteont.

• Marie89

Usch vad tråkigt jensan.

Diche väntar på ägglossning, brukar bli öm i bröstvårtorna när jag har det. 17 dagar sen mens, tänkte avvakta denna veckan och se, blir det ingen äl då så ska jag ringa och se om de går få nåt för att få igång cykeln. Den är ju så lång...

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/