• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Och min dotter är så social och socialt begåvad så jag tror det skulle mkt till innan hon skulle skära sig totalt med ett syskon. Hon skulle nog gilla det vilket som

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-10-10 13:31:22 följande:

När jag har läst runt på nätet så står det överallt att misslyckat IVF beror på fel hos embryot. Samtidigt vet jag ju inte vad jag ska tro. Jag har ju läst att myom kan ställa till det så när det gäller mig själv vågar jag inte helt släppa tanken på att det beror på det. Är också orolig att IVF inte kommer hjälpa oss. Har någonstans läst att om man har fått ett barn med IVF ökar det chansen att man ska kunna få fler barn vid IVF. Samtidigt är ju misslyckanden vanligt. Hur länge ska man orka hoppas?

Hur gör du med lutinus? Jag har fortsatt ta dem tre gånger om dagen och blödningen har gått till att bara vara orange-rosa flytningar. Hoppades lite och tog ett gravtest idag som såklart var toknegativt. Någonstans känns det ju onödigt att fortsätta ta vagitorerna. Misstänker starkt att det är de som ger upphov till kramperna som jag av och till känner av i livmodern. De gör fruktansvärt ont. Hade varit bättre om blödningarna m.m. bara fått braka loss. Är dina blödningar som vanligt? Har sett att hos en del kommer ingen ordenlig blödning förrän man slutar med lutinus.

Ja vad ska man tro... Jag for känslan att jag inte har någon bra miljö i livmoder... Men det vet jag ju inte säkert. Och vet inte vad jag ska göra åt det...

Ja blev tillsagd att fortsätta med lutinus. Förstår inte riktigt varför, är ju hundra procent säker på att det är mensen... Är bara äckligt. Och känns nedvärderande att fortsätt med dom.

Ja blöder precis som vanlig mens.
  • M  och  M
    Liten till skrev 2014-10-10 15:39:33 följande:

Men fan vad tråkigt! Åh vad hopplöst, dina test innan gav ju verkligen lite hopp också. Lider med dig.

Jag har tidigare inte haft det där att syskon är så viktigt, men efter min mamma dog så hade det varit väldigt skönt att vara två. Och så känner jag för sonen nu, dels avgudar han sin kusin som är 4 år yngre, (och hon honom såklart) och just det att tänk om vi dör så han blir själv? Usch så hemskt.

Men mest av allt vill jag ha ett barn till för min skull, JAG vill vara gravid igen, JAG vill vara föräldraledig och ha vaknätter och myskvällar, och höra första orden och få se en liten lära sig gå igen. Så det är först och främst helt egoistiskt för min egen skull som jag vill ha en lite bebis.

Så har jag också känt (och könner) Att JAG vill uppleva allt igen så desperat. Nu sista veckan har jag mer känt panik för dotterns skull, att jag verkligen vill ge henne ett syskon! Känns jätteviktigt för mig.
  • M  och  M

Någon som provat Maca rot pulver?

Maca

För lust och välbefinnande

Maca är en rotfrukt som växer på hög höjd i Anderna. Den har en kryddig smak, som påminner om pepparrot och palsternacka. Roten hör till kålväxterna och är släkt med rädisa och kålrot.

Maca har använts som medicinalväxt i århundraden, för att öka fruktsamheten hos både människor och husdjur. På internet är maca en av de växter som oftast nämns som afrodisiakum.

Djurstudier tyder på ökad fertilitet och spermiekvalitet. Även några mindre studier på människor antyder att maca kan öka sexlusten, potensen och det allmänna välbefinnandet. Roten har även tillskrivits upppiggande egenskaper och kallats för peruansk ginseng.

• M  och  M

Blev helt knäckt av misslyckade ivf-försöket. Är helt deppig. Mer än vanligt. Orkar inte prata. Är i min sorgsna bubbla.

Är jag för negativ. Är det därför jag är här? Måste man tänka positivt och tro på det här och osv osv?

• M  och  M

Hur ska man göra för att det inte ska ta över en liv? Jag glädjer mig ofantligt åt min lilla familj som jag har. Men sorgen och ångesten över att den inte riktigt ser ut som jag vill, några saknas, hänger över mig hela tiden och tänker på det varenda halvtimme minst. Hur släpper man det??.

• M  och  M

Läste nåt så bra igår att den enorma glädje man har för sitt barn spär på nått konstigt sätt på sorgen över att inte kanske inte kunna uppleva den igen. Word!

• M  och  M

Jag glömmer hela tiden, hur gamla är det era barn är?

Min dotter är 4 1/2 år nu. Så stor. Roligt men jobbigt på samma gång, att hon blir stor så fort

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?