• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Jag märkte när vi började med ivf:en var det fler av dom som vet runt omkring oss som vågade fråga saker eller önska lycka till osv. Känns ungefär som att de inte vetat tidigare vad de ska säga eller göra liksom, men nu blev det mer konkret och påtagligt det vi går igenom så då vågade de säga saker och fråga saker. Kändes faktiskt skönt. Just dom närmaste som redan vet får gärna fråga och undra känner jag.

• M  och  M
    Gweny skrev 2014-10-01 12:15:00 följande:

Igår berättade sambon att dem fortsätter att fråga på jobbet om det inte är dags snart. Tydligen frågat hur gammal jag är och påpekat att vi borde skynda oss, för snart är jag ju 35!!! (Blir 33 i år) tack för den liksom.... vad okänsliga folk är! Tänker ju inte...

Men alltså varför frågar dom så mkt???!! Har de med det att göra?! Grr grr och grr.
  • M  och  M

Jag får för mig att många misslyckas med sin första ivf, varför är det så?

• M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-10-03 16:46:29 följande:

Det här ruvandet frestar verkligen på nerverna. De senaste dagarna tycker jag mig ha känt diverse tecken på att nånting händer i min livmoder, men det senaste dygnet har jag inte känt nånting. Inte ens med en vild fantasi. Det är nu ett eventuellt embryo borde börja fästa i livmodern... Har svårt att tro att det är positivt att kroppen känns tom. Till på köpet har jag blivit förkyld. Behövde bara klaga av mig lite...

Hoppas ni alla får en trevlig helg! Kram!

Men skojar du?! Trodde jag inte skulle tycka det var nåt mer jobbigt än mellan äl och bim, men det gör jag definitivt. Är otroligt inåtvänd och vill bara sova.

Har känt hugg som i äggledaren på höger sida om naveln och tycker jag jag har haft molvärk mellanåt. Har inga förhoppningar. Orkar inte mer.
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-10-03 19:03:06 följande:

Håller tummarna för oss alla! Man blir utmattad, tar mycket på ens krafter att gå i ovisshet. Men nl ska se att dem gror gott i er!

Ja huga. Blir så förbannad på min kropp om den inte ens kan ta till vara de bästa förutsättningarna, när ett superbra färdigbefruktat Ägg, ett embryo en toppblastocyst serveras på silverfat rätt in i livmodern. Tar den inte tillvara på det måste den ju på riktigt vara helt störd.
  • M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-10-04 10:18:09 följande:

Tack allihopa. Behöver ert hopp när mitt eget är borta.

M och m: Jo visst är det livmodern man blir sur på. Nu har den ju fått en fin möjlighet. Själv nojar jag över att det är mitt myom som ställt till det eftersom samtliga symtom försvann då implantationen förväntades ske.

Vet inte ens vilka symtom jag ska ha eller leta efter...
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-10-04 11:33:52 följande:

Ja då har man iallafall försökt så gott det går.

Lläste idag att första barnet är fött efter en kvinna som fått en livmoder transplanterad till sig i Sverige. Fantastisk sjukvård och hjälp det finns ändå.

Såg också det, helt otroligt!
  • M  och  M
    Gweny skrev 2014-10-04 09:09:59 följande:

Skrattade till lite när jag läste ditt inlägg! men så är det ju faktiskt, borde ju verkligen bara tacka och ta emot med allt på ett silverfat!

Eller hur?! :-P
  • M  och  M
    Chasingdreams skrev 2014-10-04 12:22:46 följande:

M och m: Jag är inte så kräsen när det gäller symtom. Mensvärk, mol, stick och hugg i livmodern ät väl det som är mest välkommet och det är just det som jag inte känt alls de senaste dagarna.

Molvärk är jag lite smårädd för.. Påminner för mkt om mens.. Men kanske är positivt
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?